Ga naar inhoud

Daar gaan we weer.................


Octa Collection
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat klopt, maar ik duidde op de brandstofprijzen. Dus in die zin is het utopie dat alleen Nederland de belastingen in de brandstofprijzen zal gaan verrekenen omdat daardoor de verschillen met de omringende landen sterk verstoord wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de regeltjes zo simpel worden gemaakt als waar jullie het over hebben dan kan de helft van de ambtenaren eruit gegooid worden

En tsja jezelf als ambtenaar wegsaneren............. dan zijn ze opeens wakker en houden ze dat tegen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de huidige regeling tijdelijk was / een bepaalde looptijd had stond al vast bij de introductie. Alleen heeft de industrie dat natuurlijk niet met koeieletters in de advertenties gezet. Ik kan me alleen een geval van Honda herinneren dat de einddatum van de regeling genoemd is. Nu wordt die gewoon niet verlengd. Dat wordt dus gewoon betalen voor alle A-labels!

Het is sowieso belachelijk dat een gram meer minder (op papier) zo'n verschil kan maken terwijl ze net zo vies zijn..

Alle mogelijke milieubelastingen en andere onzinheffingen moeten gewoon in de brandstof zitten. Dan betaalt ieder naar gelang gebruik c.q. misbruik. Isse simpel, kun je een heleboel ingewikkelde regeltjes schrappen.

Dit is inderdaad de makkelijkste en uitvoeringstechnisch de goedkoopste manier. Ook eerlijker voor "zuinige" auto's die helemaal niet zo zuinig gereden worden of zuipschuiten die minder dorst blijken te hebben. Je hebt vanzelf een kilometerheffing. Je wilt niet weten wat dat kilometerrijden kost (al gekost heeft). De uitvoering van de wegenbelasting is al erg duur (maar naar verhouding weer goedkoop overigens). Het effect is positief: veel rijden en/of niet zuinig rijden wordt direct betaald..

Er kleven alleen een aantal nadelen aan een hogere benzineprijs:

Zolang de buurlanden niet meedoen (en goedkoper zijn) probeert iedereen daar te tanken.

Het selectief duurder maken van bepaalde wegen (spitstarief) is er nog niet mee opgelost.

Lekker op rode diesel rijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/10027432/___Bijtelling_leaseauto_te_hoog___.html?sn=binnenland,buitenland

Ik denk dat ze alles qua bijtelling over 1 kam gaan scheren, wat ergens natuurlijk ook terecht terecht is!

Nu maar hopen dat het onder de 20% uitkomt en niet dat we met z'n allen 22% gaan betalen net als vruuugher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap één ding niet, als je privé niet met de auto rijd betaal je toch geen bijtelling?

Volgens mij moet je dan wel een kilometeradministatie bijhouden.

Bij mijn vorige werkgever had ik ook een auto van de zaak.

Ik betaalde € 250,- per maand hiervoor, goedkoper dan nu zelf een auto.

Bijkomend voordeel is dat je altijd een nieuwe auto hebt en als er iets mee is, hup naar de garage en een andere mee.

Dan nog een tankpas van de baas (en braaf zeggen dat je heus af en toe zelf die slurf erin hangt en betaalt, ja op vakantie in het buitenland omdat je pas alleen in nederland werkt)

Wel de lusten maar niet de lasten geld voor velen, wel pochen met je auto van de zaak maar dan het lelijkste hybride hok uitkiezen omdat je zelf ook moet bijdragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is het in het algemeen wel, maar in ons bedrijf is het privé rijden toch wel iets aan banden gelegd.

Je kan 10.000Km op jaarbasis privé rijden en als je daar fors overheen gaat dan zal je toch de beurs trekken en de teveel gereden Km afrekenen met de werkgever.

Nu kun je dat bedrag geloof ik wel weer opgeven aan de belastingdienst

Maar in jouw opmerking over leaserijders wil ik toch één opmerking maken !

Ik zie hier een tweedeling in, de IT'ers/kantoorpersoneel etc dat in een personenwagen rijdt als bedrijfswagen of het personeel dat technische beroepen uitoefend en met een bus vol gereedschap en materialen rondrijdt en deze wagen ook nog eens prive mag rijden.

In eerste geval is het in de meeste gevallen zo dat deze groep binnen een financieel bedrag iets zelf mag uitkiezen binnen een x aantal merken / type's

In het tweede geval KRIJG je een bedrijfsbus in je mik gedouwd aan de hand van het werk wat je doet en heb je verder heen zeggenschap mbt uitrusting merk etc etc

Nee er worden een X aantal van deze busjes aangeschaft en jij krijgt er één, maar je rijdt dus privé ook in een bus die vol ligt met materialen en gereedschappen en echt luxe zoals de eerste groep heb je niet maar je betaald wel de volle mep in bijtelling !

Mijn inziens moet daar eens een scheiding in gebracht worden !

Luxe wagen ook privé een hoge bijtelling

Minder luxe of geen luxe wagen een minder hoge bijtelling.

Even als laatste mededeling, ik heb een bedrijfshok en rij er geen Km prive of woonwerk verkeer mee.

Zet hem elke dag in de loods van het bedrijf en rij woonwerk verkeer met me Yeti !

Sommige colega's verklaren me voor gek hierin maar krijg een vergoeding voor privé wagen per maand en vind het prima zo !

Maar in een wagen van je bedrijf rijden is hoe je het ook bekijkt en met de huidige bijtellingen nog steeds goedkoper dan een privé wagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd met veel plezier in mijn zelf uitgekozen "leasebak". Betaal 25% bijtelling. Ik had ook voor een 20% kunnen kiezen, Octavia Greenline, maar vind het verschil niet groot genoeg om dat te doen. Gelukkig! Deze huidige Octavia is gewoon een rijdend kantoor en ik stap elke dag met plezier in deze auto. Dat zou in een Greenline iets minder met plezier zijn omdat daarin geen DSG zit. Ik betaal netto 270 euro per maand en vind dat een koopje. Mijn andere collega's rijden duurdere wagens zoals Audi A4 of Volvo V70 en betalen veel meer met veel minder luxe. En deze Octavia is ruim zat voor ons 4-en! En ik rijd met een Skoda naar mijn klanten zodat ze zien dat hun geld wat ze aan mij betalen (voor de wasserijmachines) niet over de balk gegooid wordt!

Naast deze leasewagen hebben we privé ook nog een auto. Ik heb wel eens gerekend om deze in te ruilen voor een grote 2e hands familiewagen en de leasewagen niet privé te gebruiken: Niet doen want de kosten gaan toch omhoog vanwege de aanschaf terwijl de Panda al betaald is. Daarnaast heb ik geen zin om een administratie erbij te doen mbt de zakelijke kilometers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wasman, die rekensom heb ik ook eens gemaakt. Naast de (nu nog) Octavia hebben we nog een Golf IV. Het idee was om de Octavia niet meer privé te rijden en de Golf in te ruilen voor iets waar we met z'n allen in kunnen. Gezien onze gezinssamenstelling van 2 volwassen, 3 kids en een golden retriever kom je dan al gauw op een formaat V70, Touran-achtige. Als je ziet wat je daaraan kwijt bent om te rijden ben je duurder uit dan met een leaseauto. Diegene die ander beweert vergelijkt appels met peren (want die discussie heb ik al heeeeel vaak gehad).

Anyway ik heb zelf wel voor een 20% auto gekozen omdat een 25% auto waar we met z'n allen inpassen al gauw heel duur wordt en de Superb kost me straks zo'n 245 euro netto per maand. Daar neem ik dan de verminderde prestatie graag voor lief. Een stapje hoger in de motorisering scheelt me zomaar 100 euro netto per maand..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe