Ga naar inhoud

Marco's mountainbike


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb er tegenwoordig een nieuwe hobby bij: mountainbiken. Heerlijk met de fiets dwars door het bos! En bij die hobby hoort natuurlijk ook kleding!

Nu kan ik mij herinneren dat Skoda vroeger een vrij uitgebreide lijn met fietskleding had (volgens mij onder de naam "lifestyle collection"). 't Leek mij wel leuk om in Skoda-kleding te rijden, dus ik ben op zoek gegaan naar die kledinglijn. EN die kan ik dus nergens meer vinden...

Iemand nog enig idee waar ik Skoda-wielerkleding kan vinden?

grt, Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ik heb alleen van die goedkope troep van Halfords, Action, e.d. Goed genoeg voor dat enkele keertje dat ik een fiets work-out do. En op zich geen slecht spul. Doe ik ook met m'n hardloop spullen, alleen de schoenen besteed ik meer aandacht aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hadden idd jarenlang fietsen en fietskleding. Sinds de laatste update van de website zijn alle links met fietskledingbrochure verdwenen. In Google's cache zijn er nog wel verwijzingen naar te vinden, maar dat zijn dode links.

Wellicht dat Pon je verder kan helpen, want volgens mij ligt er nog wel het nodige her en der op voorraad.

De engelse site heeft nog 1 item: http://www.merchandise.skoda.co.uk/productsList.aspx?type=a&id=3&main=Bike%20Clothing%20Collection⊂=Ladies%20Jerseys

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het als brochure beschikbaar is geweest heb ik die misschien nog wel ergens. Ik heb namelijk een volledige kopie van alle .pdfjes van Skoda, tot op heden alleen naar de handleidingen en prijslijsten gekeken maar wie weet zit dit er ook wel tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Erik: klopt, via al die links die nog in de cache staan, kom je gewoon op Skoda.nl uit en kom je dus niet verder. En dat ene item is een damespakje, die heb ik maar laten hangen! ;-)

@ Ronald: volgens mij was er inderdaad een brochure van onder de naam "lifestyle collection". Als je die hebt, zou leuk zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag je dealer, een maand of 2 geleden hebben ze er nog reclame voor gemaakt. Moet vast nog wel een restpost liggen in het magazijn...

Zo'n lekker strak damespakje is natuurlijk wel leuk, ligt er alleen aan wat of wie erin zit :doh2: ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

GEen probleem mannen! Als ik jullie daarmee gelukkig kan maken, wie ben ik dan om dat niet te doen!

Alleen, wie speelt er voor fotograaf? Want fietsen én mezelf tegelijk fotograferen wordt lastig! Hm, kan natuurlijk ook een stand-in laten fietsen en zelf de foto maken... 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Morco je hoeft niet op die fiets zelf te zitten hoor

Dus neem een statief of leen er één ( erik misschien ) en schiet de foto op deze wijze

En anders je vrouw even een snelcursus fotograferen geven en de foto's laten maken , heeft zij ook een leuke dag ( of meer )B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, je brengt me op ideeen! Gewoon met m'n statief langs de baan, vooraf ingesteld, en m'n infrarood afstandbediening mee! Een kind kan de was doen! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zo, ik ben inmiddels weer een stapje verder! Morgen ga ik naar de fietsenwinkel om deze fiets te bestellen.

5807621991_7009b4f171_b.jpg

Merida Matts TFS XT Edition 2011 by Marco's mooiste foto's, on Flickr

Voor de liefhebbers: de specs van de fiets (met twee andere opties) zijn hieronder te zien.

5804157137_45cb5eaeb0_b.jpg

Afmontage Merida's by Marco's mooiste foto's, on Flickr

Uiteraard ga ik daarna ook nog op zoek naar alle bijbehorende zaken, zoals een helm, een computer, trappers, schoenen en natuurlijk de fietskleding!

Wordt vervolgd dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat voor fiets jij precies hebt (Trek maakt er een heleboel :D ), maar dit is in ieder geval "een echte mountainbike". Alleen, wat versta je onder een echte mountainbike? Dit is een zogenaamd hardtail, dus met verende voorvork maar zonder verende achtervork (dan was het een full suspension geweest). Voor wat ik ermee doe (cross country) is een hardtail de beste keus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus echt voor in het terrein, dacht ik al gezien de banden. Die van mij is iets tussen een racefiets en een mb in (trekking heet het geloof ik). Niet echt voor zwaar terrein, maar wel voor bospaadjes evt. Ook met verende voorvork. Meer iets voor een relatief korte workout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, deze is echt voor het ruigere werk. Zo'n trekkingbike heb ik ook (een Giant, twee jaar terug gekregen van Skoda!), maar daarmee kom je inderdaad niet veel verder dan asfalt en licht onverhard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, precies. Ik heb er ook nog zo 1 bij de Yeti gekregen, of liever gezegd heeft m'n vrouw die bij de koop "geregeld". Dat is een Skoda fiets, iets minder qua uitrusting, maar verder ok een lekker fietsje

maar dat valt dan reuze mee voor zo'n fiets, want die zijn toch over het algemeen stukken duurder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik ook, maar dat blijkt best mee te vallen. Al vanaf € 700,00 ofzo heb je heel behoorlijke startersfietsen. En rond de € 1000,00 wordt het al echt leuk. Zo'n XT Edition is dan nog weer extra leuk, want dat is een speciaal model, die voor een gunstige prijs een betere afmontage (Shimano XT) heeft. Je moet er alleen nog wel even de trappers bij optellen, want die zitten er nog niet bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's goed spul! Er wordt ook een hoop mee gerotzooid: dat staat er een fiets te koop, onder vermelding " Shimano XT afgemonteerd". En dan zit er alleen een XT achterderrailleur op... de rest is goedkopere, mindere kwaliteit. Belangrijk is dus dat je hele fiets XT afgemonteerd is, zodat alles op elkaar afgestemd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe