Ga naar inhoud

geluidniveau Octavia <==> Superb


DimiTator
 Delen

Aanbevolen berichten

Dierbare Skodianers,

Wellicht ben ik volgend jaar aan een nieuwe Skoda toe. Nu rijd ik met een Octavia 1,9D DSG. Dat is een fantastische combinatie, op twee puntjes na:

  • Aangezien ik sommige dagen >300km doe, en de Belgische snelwegen in afgrijselijke toestand verkeren, heb ik na een tijdje hoofdpijn van het lawaai (voornamelijk rolgeluiden). Aangezien Skoda geen oordoppen in de accessoirelijst heeft, zal ik daar bij een volgende aankoop extra op gaan letten. Kan iemand mij vertellen of een nieuwe Octavia of Superb diesel minder geluid maken?
  • Tweede vraag; erg stugge vering; is daar een mogelijkheid tot beterschap?

Dank voor je bijdrage.

aangepast door DimiTator
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als allereerst welkom hier op het forum !

En heb even geduld op je antwoorden, wasmachineman zal hier waarschijnlijk een antwoord kunnen geven

Is namelijk haast een verstokt Octavia rijder en kan hierin een goed vergelijk maken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het afrolgeluid kun je in elk geval beter een 15" nemen dan de 17".

Ook heb ik het idee dat er bij de pre-falelift O2 minder afrolgeluiden waren dan bij de facelift modellen. Misschien is er her en der toch wat isolatie wegbezuinigd?!?

Ik heb verder geen ervaring met een S2C, maar ik verwacht dat zaken daar toch wat beter weggefilterd zijn, ondanks dat dit natuurlijk een nog grotere klankkast is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe