Ga naar inhoud

Claxon


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

Dit Topic is om te beginnen volslagen onbelangrijk.

Wat maakt het in Nederland nou uit, of de calaxon werkt, hij had wat mij betreft, net zo goed achterwege kunnen blijven.

Maar nee, hij is verplicht, we kunnen er dus niet om heen.

In de wat meer Zuidelijke Europeesche Gebiedsdelen, gebruiken ze hem ook echt.

Hier niet, door mij in ieder geval niet.

Behale de eerste en enige keer, toen de auto nieuw was.

Inmiddels 2 maanden geleden ,heb ik toen op de airbag + alpenhoorn op het stuur gedrukt, op een stil achterafweggetje, zodat niemand er last van had,

de werkelijke reden is, dat ik niet graag de aandacht op mezelf wil trekken ,etc.

Tot mijn grote schrik en ook wel verassing destijds, klonk er, dacht ik, een TWEETONIGE baltsroep vanuit het vooronder.

Daarna nooit meer aan gedacht, of gebruikt, eigenlijk weet ik het niet meer zeker.

Nu,vandaag, omdat ik mij verveelde, toch maar eens, uit pure baldadigheid, na lang zoeken , de tastzone op het stuurwiel weer weten te vinden en wat klonk er?

Een soort geluid, wat bij mannelijke pubers wel bekend is, het overslaan van de ontluikende stem.

Heel genant dus.

Mijn vraag is nu, is de Calaxon bij de Yeti van oorsprong 1 of 2 tonig.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

het is wel een beschaafd geluidje vind ik, maar wel 1-tonig. Ik gebruik hem wel eens een enkele keer als ik de indruk heb dat er anders iets mis zou kunnen gaan vanwege onoplettendheid van andere verkeersdeelnemers.

Overigens heb ik vele vele jaren geleden eens, aan het begin van een vakantie naar Frankrijk, in Zaltbommel een bekeuring gekregen voor een niet werkende claxon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus eigenlijk is het iDrive op de Skoda manier?!?

Simpel: backspace schakeld de achteruitrijlampen in en de claxon geeft een back-up geluidssignaal...

Genoeg nieuwe zaken voor Ronald om uit te proberen lijkt mij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, jongens toch, het klinkt gewoon echt niet, een soort ijle lokroep, meer niet !

Ik ben inmiddels, na een nachtje slapen, van mijn virtuele geheugen, naar de vaste schijf overgeschakeld. (lange termijn herinnering)

Nu heb ik, in ieder geval mijzelf, ervan voor 99 % zeker, kunnen overtuigen, dat ik toch echt eenmaal de tweetonige hoorn heb gehoord.

@ Rosinfield, nu niet flauw beginnen te droomduiden, inmiddels is het voor mij een kwestie geworden.

Ik ga de dealer opzoeken, ik pik dit niet langer, wat gaan we nou krijgen.:toot:

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Elsa er eens op na geslagen, en wat schepte mijn verbazing :o Je hebt een hoge en een lage toon claxon!?

Niet dat ik dan weet of dat het fysiek één of 2 claxons zijn en of er dan één of 2 tonen uit elk komen. Kan zo maar zijn dat de ene helft gewoon traag op gang kwam.

Hoe dan ook even de uitdraai van Elsa omgezet naar PDF en hier toegevoegd. Daar is sprake van 2 tonen maar ze omschrijven maar 1 fysieke claxon.

20110501 Yeti Claxon uit- en inbouwen.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel PC freak, voor de informatie,

je denkt al gauw bij de tweetonige hoorn ,

(claxon is voor mij nu, per definitie, enkelvoudige geluidsproduktie)

aan het wat duurdere segment.

Skoda, tot voor kort dan, hoorde daar niet bij (inmiddels wel)

Ik heb mij daardoor laten verassen en interpreteerde de missende toon daardoor als NORMAAL.

Toch maar naar de garage, even iets bijdragen aan het Yeti-Imago

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Bij de Skoda garage een luisterproef gedaan, want was het nu de hoge, of de lage toon die was uitgevallen.

Het bleek de lage toon.

Dus toch een Tweetonige claxon, een Yeti waardig.

En mijn geheugen, is in ieder geval, op acoustisch gebied, nog bij de tijd.

Met dank aan de gratis en snelle hulp van de Skoda dealer.:notworthy:

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe