Ga naar inhoud

De liefste beursmeisjes vind je bij Skoda


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

@Skoody: ik wil niemand ergens op aanspreken, alleen aangeven dat ik het fout vind en waarom. Hetzelfde geldt trouwens mutatis mutandis voor typisch mannelijke stereotyperingen in reclames e.d. Of de relnicht in tv uitzendingen. Of het beeld van "de Surinamer" enz. Ik vind het gewoon jammer dat dergelijke dingen nog steeds bestaan in this day and age.

Ik denk trouwens dat menig bezoekende dame op zo'n beurs not amused zal zijn, zoals Frank al aangaf. En hetzelfde geldt voor dames die ons forum bezoeken en met dergelijke karikaturen worden geconfronteerd. Al zullen er zat zijn die er hun schouders over ophalen of het goedpraten (cognitieve dissonantie reductie?). 
En het is niet alleen beperkt tot commercie natuurlijk. Zie b.v. de "leuke-dames-topics" op dit forum en dat van de buren. Ik snap dat men over dit soort dingen vaak niet nadenkt, maar misschien wordt dat zo langzamerhand wel eens tijd ;)

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ik moet opeens denken aan een voorval bij mijn vorige werkgever.

In den kantine hing menig schaars geklede dame die een strookje onder hun hadden met de dagen van de maand erop.

Affijn we kregen opeens een dame in ons midden op de werkvloer en de chef zou de dames van de muur verwijderen.

Dit tot grote ophef van vele collega's, en onze vrouwelijke collega die in eerste instantie het ontging waar de discussie over ging mengde zich opeens in het gesprek.

Ze zei tegen de chef dat ze de heren collega's hun vrouwelijk schoon niet wilde ontnemen en dat het wat haar betreft mocht blijven hangen.

Maarrrrrrrrrr zei ze dan wil ik ook een stukje muur hebben waar ik MIJN foto's en posters kan ophangen !!

Affijn er werd een een stukje muur voor haar vrij gemaakt door mijn collega's van een anderhalve vierkante meter.

De volgende dag kwam ze met een poster aan die ze begon op te hangen, wel de heren konden tegen een kerel aankijken met een leuter die zowat op de grond hing....

Affijn het commentaar hierop was gigantisch van de collega's, en in een stil moment zegt ze opeens , maar heren wat een ophef over 1 foto van mij ??? Of is het een frustratie voor jullie omdat jullie niet zo'n mooi stuk vlees  hebben ??

 

Maar goed ik haal het met plezier weg hoor, maar dan halen jullie de rest van de dames van de muur............

Affijn 2 dagen erna hadden we bloementjes behang tegen de muur........

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Skoody: ik wil niemand ergens op aanspreken, alleen aangeven dat ik het fout vind en waarom. Hetzelfde geldt trouwens mutatis mutandis voor typisch mannelijke stereotyperingen in reclames e.d. Of de relnicht in tv uitzendingen. Of het beeld van "de Surinamer" enz. Ik vind het gewoon jammer dat dergelijke dingen nog steeds bestaan in this day and age.

Ik denk trouwens dat menig bezoekende dame op zo'n beurs not amused zal zijn, zoals Frank al aangaf. En hetzelfde geldt voor dames die ons forum bezoeken en met dergelijke karikaturen worden geconfronteerd. Al zullen er zat zijn die er hun schouders over ophalen of het goedpraten (cognitieve dissonantie reductie?). 

En het is niet alleen beperkt tot commercie natuurlijk. Zie b.v. de "leuke-dames-topics" op dit forum en dat van de buren. Ik snap dat men over dit soort dingen vaak niet nadenkt, maar misschien wordt dat zo langzamerhand wel eens tijd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet nu net of die dames daar volkomen per ongeluk rondlopen en er niets aan kunnen doen dat ze gefotografeerd worden of dat die relnicht volkomen toevallig als zodanig op tv te zien is. Maar dat is nou net het punt. Het gaat er om dat men nu juist kiest voor dat bepaalde stereotype beeld. Het gaat er verder niet om of dames al dan niet zielig zijn. Maar als ik dame was, zou ik me er nog meer dan nu aan storen. Ik snap echt niet hoe je dit soort dingen kunt vergoelijken. 


En het is natuurlijk heel simpel om dat beeld niet neer te zetten. De dames hebben 0,0 met het aangeprezen product te maken n.l. Maw, je kunt ze gewoon weglaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet nu net of die dames daar volkomen per ongeluk rondlopen en er niets aan kunnen doen dat ze gefotografeerd worden of dat die relnicht volkomen toevallig als zodanig op tv te zien is. Maar dat is nou net het punt. Het gaat er om dat men nu juist kiest voor dat bepaalde stereotype beeld. Het gaat er verder niet om of dames al dan niet zielig zijn. Maar als ik dame was, zou ik me er nog meer dan nu aan storen. Ik snap echt niet hoe je dit soort dingen kunt vergoelijken. 

En het is natuurlijk heel simpel om dat beeld niet neer te zetten. De dames hebben 0,0 met het aangeprezen product te maken n.l. Maw, je kunt ze gewoon weglaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, was een artikel:
http://www.huffingtonpost.com/ravishly/how-to-navigate-the-horri_b_8054924.html


Nou dan wordt het tijd je dames kennissen kring wat te gaan uitbreiden, Skoody. Ik ken er zat die zich er aan storen. Afgezien daarvan is dat op zich natuurlijk ook niet relevant hoe ze er zelf over denken, of sommigen. Er zijn ook dames die blijven bij degene door wie ze regelmatig verkracht en mishandeld worden, tenslotte. 


Kinderen uit arme zwarte gezinnen zien zichzelf ook vaak als minderwaardig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks ga je me nog vertellen dat je ook het nafluiten van dames op straat als een onschuldig tijdverdrijf ziet :)


Dat veel vrouwen (zeker niet alle) dit soort dingen bagatelliseren of goedpraten, weet ik overigens. Maar dat wil niet zeggen dat het moreel juist is.  Zo zijn er tal van zaken die door velen of zelfs een meerderheid als acceptabel worden gezien. Maar dat heeft natuurlijk niets te maken met de vraag of het moreel juist is. Ook lang niet alle homo's zullen problemen hebben met de relnicht stereotypering. Maar een deel zeker wel en naar mijn idee volkomen terecht. De vraag zou niet moeten zijn wie er al dan niet problemen mee heeft, maar of het vanuit het perspectief van emancipatie e.d. wenselijk is.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emancipatie is eigenlijk geen eenduidig begrip. Sommigen verstaan onder de afronding van dit proces autonoom te kunnen beslissen wat wel en niet te doen met sex appeal. Er wordt dus door verschillende mensen verschillende dingen gewenst. Dat een groter of kleiner aantal zich daardoor weggezet voelen in een stereotype leidt m.i. niet automatisch tot een inperking van genoemde autonomie. (Wat dat betreft zie ik wel een parallel met de ZP-"discussie".) Juist een inperking van die autonomie door middel van een moreel appel zal door anderen weer als gebrek aan emancipatie worden ervaren.

 

Ik ben wel met je eens dat er in het grijze gebied duidelijk een donkerder tint (niet per se op een schaal van 0 tot 50 ;) ) wordt gekozen dan nodig, en als jij dames kent die zich daar op die manier aan storen dan is het natuurlijk jammer dat daar geen rekening mee wordt gehouden. Persoonlijk mag er van mij overigens een totaalverbod op reclame van kracht worden, dan zijn we van dit gemekker ook meteen af. Per productgroep een website waarop je de specs en de prijs kunt invullen zodat er iets uitrolt met hooguit een zakelijke afbeelding zodat ieder kan bestellen wat die nodig heeft volstaat. Dan kunnen mensen die zich bezighouden met verleiden en misleiden met een hele hoop overbodige lulkoek iets nuttigs gaan doen.

 

Maar ja, een verbod is democratisch onhaalbaar, en een moreel appel niet zo effectief....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bepleit ook helemaal geen verbod, noch doe ik een moreel appel. Ik ventileer slechts wat ik er van vind. Dit soort zaken verandert op een gegeven moment, al is het niet zonder strijd (in de vorm van mensen die ventileren wat ze er van vinden bv). Zie b.v. de hele achterlijke ZP discussie. Over een paar jaar hoor je er niemand meer over en is het probleem uit de wereld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat denk ik niet. Evenmin als een wereld zonder geweld en oorlog. Maar dat betekent niet dat je er niet naar zou moeten streven of zelfs er dan maar aan mee doen

Eens. Met diens verstande dat ik stereotypes tot op zekere hoogte eerder grappig dan schadelijk vind, dit geheel in tegenstelling tot oorlog en geweld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe