Ga naar inhoud

boeken

Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

• 2 maanden later...

Net the wind up bird chronicle van Haruki Murakami uit. Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Ik had gehoord dat het een schitterend boek zou zijn, maar zo schitterend vind ik het eerlijk gezegd ook niet. Het is dromerig en een beetje zweverig. Misschien ligt het aan het feit dat ik het in het engels gelezen heb, dat het gevoel niet helemaal doorgedrongen is, of ik ben er te pragmatisch voor. Anyway, om te weten waarover het gaat moet je het gewoon lezen, het is niet uit te leggen :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Ben bezig om alles van David Mitchell te lezen. Vorig jaar voor het eerst iets van hem gelezen: De niet verhoorde gebeden van Jacob de Zoet. Daarna Cloud Atlas, waarna ik alles van hem wilde lezen. Ben nu bezig in z'n debuut, Ghostwritten en heb Number9dream ook al gekocht.

Reve: De Avonden heb ik ook meermalen gelezen, geweldig. Ander werk kwam ik niet doorheen. Om een beetje tegen het zere been te schoppen: ik vond het allemaal (nou ja, allemaal, misschien in 2 of 3 andere boeken begonnen) alleen maar ironische mooischrijverij waarbij de inhoud me niet kon boeien. Sorry Menno, geniet ervan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dat is nou precies waarvan ik zo geniet, die mooischrijverij! Vooral dat prachtige mengsel van archaisch taalgebruik en bewust foutieve (vaak fonetische) spelling.

Maw, bij mij is het voor een groot deel zinnenstreling, waarbij de inhoud er eigenlijk niet zo heel erg veel toe doet.

Die 2 bekende van Mitchell heb ik gelezen en vond ik erg goed. Laatst de film Cloud Atlas geprobeerd, maar snel afgehaakt. Ongetwijfeld heel knap gemaakt met veel beeld technische hoogstandjes, maar dat gaat bij mij dan ten koste van de inhoud. Aan mij niet besteed dat soort films, heb bij wijze van spreken liever een korrilige zwart wit film met mooie dialogen dan zo'n spektakelstuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die film wil ik ook niet zien. De schrijver was er wel over te spreken, die was er ook nauw bij betrokken, maar van Eveline, die hem wel gezien heeft, begreep ik dat het verhaal toch wel behoorlijk aangepast is.

Ghostwritten lijkt wat betreft structuur en vertelling wel op Cloud Atlas, alleen spelen alle verhalen in dezelfde tegenwoordige tijd. Er komt eenzelfde personage en enkele elementen in voor die later terugkomen in Cloud Atlas, grappig om te ontdekken. Misschien zelfs meer dan ik nu ontdek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Recent boek van de maand bij DWDD:

Het onzichtbare geluk van andere mensen van Manu Joseph

Mijn echtgenote en schoonmoeder kon het niet bekoren, maar ik vind het fantastisch. Hoog Murakami-gehalte. Alleen met daaraan toegevoegd de nodige messcherpe observaties van en visies op het menselijk gedrag/tekort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over visie op menselijk gedrag/tekort gesproken, ik heb net stad der blinden van josé saramago uit, vond ik wel goed. Soms moet je natuurlijk wel meegaan in bepaalde beslissingen die de personages nemen, en die misschien niet altijd volledig realistisch overkomen gegeven de situatie, de vrijheid die de schrijver heeft natuurlijk :)

Het onzichtbare geluk van andere mensen lijkt me wel wat, ik zet het op mijn lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Had Bij Nader Inzien van Voskuil voor mijn zoon uit de bibliotheek gehaald, maar die wil eerst Het Bureau lezen. Ben er dus maar zelf weer in begonnen. Zal wel lang geleden zijn en de informatie-dichtheid/gedetailleerdheid is enorm, dus prima opnieuw te lezen. Dus weer 1200 blzn leesplezier voor de boeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe