Ga naar inhoud

Deze race eiste al 246 dodelijke slachtoffers en het dodental oplopen


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

  :boos2: De tekst die ik onder de quote wilde plaatsen, wordt niet toegestaan door de forumsoftware, copy-paste om het in deze post te zetten, ging ook even fout, en even geen zin om het verhaal nu opnieuw te typen (misschien later).

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

  :boos2: De tekst die ik onder de quote wilde plaatsen, wordt niet toegestaan door de forumsoftware, copy-paste om het in deze post te zetten, ging ook even fout, en even geen zin om het verhaal nu opnieuw te typen (misschien later).

Waren het vieze woorden soms ??

 

Tsja het is hier een net en beschaaft forum

Copy paste anders de tekst ff naar me toe in een PB en kijk ik of ik het kan plaatsen onder de Quote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan uiteraard moeilijk alle risicohoudende sporten gaan afschaffen. Een jaarlijkse voetbalmatch waarbij altijd doden vallen zou ook niet worden getolereerd. Niet dat ik nu wakker lig van zo een race, maar naast de fun factor zijn dat wel mensen met familie en vrienden die doodgaan, mensen die je soms moet beschermen tegen zichzelf.

 

 

Risicohoudende sporten, zijn vaak heel andere sporten dan mensen denken. Hoewel geen objectief onderzoek, en alleen ervaringen uit mijn omgeving, denk ik dat onderstaande voorbeelden wel duidelijk maken wat ik bedoel, zeker als je het bekijkt met het oog op maatschappelijke kosten (ziekteverzuim).

 

Ik heb een aantal jaren aan skydiven gedaan, en dat wordt door veel mensen als risico-sport gezien. Tijdens mijn opleiding had een instructeur wat dat betreft ook een mooi voorbeeld: tijdens decennia lang intensief parachutespringen had ie nooit een serieuze blessure opgelopen (schrammen, schaafwonden en blauwe plekken tellen dus niet mee), maar anderhalf seizoen voetballen had 'm tot drie keer toe naar 1e hulp/ziekenhuis gebracht, en dergelijke ervaringen zijn geen uitzondering. Als het wel fout gaat bij parachutespringen, zie je dat dit toch wel heel vaak bij de 'cowboys' is, die denken dat regels niet voor hun gelden (zoals springen zonder reservechute, ondanks dat dit gewoon verplicht is). Ondanks de aanwezige 'cowboys' is het zo, dat in de para-wereld ongeveer eens in de 1 á 2 jaar een dodelijk ongeluk gebeurt.

 

Daarnaast zie je dat sporten als duiken, paardesport en ballonvaren ten onrechte het imago van veilig hebben, maar dit allerminst zijn. Als je daar de cijfers bij haalt, schrik je je rot. Een oude studievriend van me, was fanatiek duiker en heeft in de tijd dat ik parachute sprong, meerdere malen doden uit het water moeten halen. Vaak hoor of lees je niets van dodelijk ongelukken bij duiken of paardesport omdat het niet zo spectaculair is als bij parachutespringen.

 

Ik zie een sport als parachutespringen qua risico net als een kerncentrale: de kans dat er iets mis gaat is klein, maar als het misgaat, dan betekent dit wel dat het rampzalig misgaat.

aangepast door EdK
Quote bijgeplaatst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij verzekeraars is duiken toch wel degelijk een risicosport hoor , net als het motorrijden zo word gezien en er belachlijke verzekerings bedragen werden gevraagd.

En in laatste is de KNMV er uiteindelijk ingesprongen met een collectieve verzekering en dit scheelde toendertijd opeens honderden guldens op jaarbasis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dat betreft is er nog wel het nodige verschil. Zo zijn er tal van sporten die niet of nauwelijks een positieve invloed hebben op het cardio vasculair systeem. Terwijl dat verreweg de belangrijkste gezondheids factor is, ook in termen van maatschappelijke kosten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de bank hangend voetbal kijken en bier drinken kleeft ook een heel ongezond imago aan, maar je loopt er toch maar heeeeel weinig botbreuken mee op.  Misschien dat eerder genoemde risicosporten wel heel goed zijn voor de mentale gezondheid, en scheelt het kilo's antidepressiva slikken. Misschien dat cryptogrammen wel veel beter dementie helpen voorkomen dan schaken, alleen is het eerste weer geen sport.

 

 

Sport of geen sport: Ik denk dat gezond is doen wat je leuk vindt en zorgen dat een ander er geen last van heeft.

 

 

Zo, nou zijn de dooddoeners wel weer even op :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe