Ga naar inhoud

Motorkap openhouden met gasveer


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

De VW Beetle die ik een poosje geleden als leenauto mee kreeg heeft een leuke feature bij de motorkap.

Daar waar ik ouderwets zo'n stangetje in de kap moet plaatsen om het omhoog te houden heeft de Beetle een gasveer.

En ja, wat niet is kan nog komen hè. Bij deze een overzichtje van gasveren voor de motorkap; door Milotec in het Duits ook wel "Liftomat für Motorhaube" genoemd en in het Engels "Liftomat for engine hood" om het even makkelijker te maken bij het zoeken :)

Skoda Fabia I Gasveer Motorkap

post-2-0-02692400-1303645646_thumb.jpg

Milotec Gasveer motorkap Fabia I.pdf

Skoda Fabia II Gasveer Motorkap

post-2-0-04047100-1303645649_thumb.jpg

Milotec Gasveer motorkap Fabia II.pdf

Skoda Octavia I Gasveer Motorkap

post-2-0-62300100-1303645653_thumb.jpg

Milotec Gasveer motorkap Octavia I.pdf

Skoda Octavia II Gasveer Motorkap

post-2-0-90299200-1303645655_thumb.jpg

Milotec Gasveer motorkap Octavia II.pdf

Skoda Roomster Gasveer Motorkap

post-2-0-34462600-1303645658_thumb.jpg

Milotec Gasveer motorkap Roomster.pdf

Leuke feature, maar die prijs (45 - 75 euro) vind ik toch wel wat tegenvallen. Aan de andere kant krijg je wel (zo lijkt het) kwaliteitsproduct dat speciaal geschikt gemaakt is voor jouw model, al dan niet door een aangepaste beugel.

Desondanks staat hij toch op mijn wishlist :D

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's inderdaad een centenkwestie. Golfjes III (en ik dacht ook IV) hadden gasveren, later werden het gewone stangetjes.

Net zo goed als de handgrepen in een Skoda. In een VW zitten er met siliconen gevulde dempers in, bij Skoda niet. Pure detailkwesties die het imago/premium/waar voor je geld idee zouden moeten staven. :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs de VW caddy + heeft standard de gasveer !

En moet zeggen het is pure luxe maar wel erg makkelijke luxe

Al kom je er maar zelden onder die motorkap ( wisservloeistof en olie pijlen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gasveer onder de motorkap en de silicoon gedempte handgrepen, hebben mij niet kunnen overhalen om 3½K meer te betalen voor gelijkuitgeruste een Golf Variant, die trouwens weer geen afdekrollo heeft in de kofferruimte met handige "press" functie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja die afdekrollo had ik ook in de Fab 1 zitten en is eigenlijk wel 1 van de dingen die ik miste in de RR en ook nu in de Yeti

Want volgens mij had dit met een aanpassing gewoon mogelijk geweest met die 3 stoelen achterin !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een Yeti hoeft die klep vrijwel nooit open...

alleen voor de ruitenwisser vloeistof maar met de koplampen nu op 15 keer na ruiten gaat hij nog minder open

Af en toe eens om te kijken hoe mooi dat blokkie toch is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit zo zie, dan doet mij dit denken aan ONVRIJWILLIGE motorkapopeningen, onder het rijden dus.

Hierbij was de Citroen DS (Snoek) de onbetwiste koploper.

Zonder enige vooraankondiging, of veiligheidsvergrendeling zat ineens, de tot voor kort nog, gestroomlijnde kap tegen je voorruit geplakt.

Zover ik weet moet je nog altijd aan de hendel trekken en hem van het 'slotje' halen. Vervolgens bij stilstand een klein stukje op tillen en tada. Tijdens het rijden zal dat laatste wel vanzelf gaan denk ik :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe