Ga naar inhoud

Eerste Skoda


HansD
 Delen

Aanbevolen berichten

Sinds Goede Vrijdag in het bezit van een Skoda Fabia combi 1.2 TDI Greenline uit 2011. Deze auto is in de plaats gekomen van een Citroën C5 break 2.0 16V difference. Hierin hebben we bijna 7 jaar zonder grote problemen gereden, maar we wilden graag wat kleiners en wat zuinigers. Dat is dus gelukt!

 

Tot nu toe zonder problemen gereden. De ruimte valt alleszins mee. Kortom: vooralsnog dik tevreden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Inmiddels, na de eerste 6.000 kilometer tegen het eerste (en dure!) probleem aangelopen. De auto heeft ons zaterdag laten staan. De EGR-klep (of iets dergelijks) wordt vandaag of morgen vervangen. Kosten: € 786,-! Als ik op internet rondzoek, lijkt het een typisch Fabia-probleem. Wellicht toch maar iets minder zuinig proberen te rijden, dat schijnt te helpen. Maar wel balen. Alleen al omdat we nu al 4 dagen onze auto kwijt zijn.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad altijd een lastige afweging, het type brandstof. We hebben tot deze Fabia altijd benzine gereden. Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat voor een Fabia 1.2 TDI het omslagpunt is. Hij heeft inmiddels 116.000 kilomterer gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maar je moet natuurlijk ook kijken wat je er dan voor terughebt. Zo'n 1.2 tdi wil ik natuurlijk niet (verwend als ik ben) en weet niet eens of die ook met dsg wordt geleverd. En dan kom je weer in een duurdere klasse met niet alleen hogere prijs, maar ook verzekering, belasting. Dus ik vind het wel prima zo 

aangepast door EdK
met dag wordt geleverd ( TYPO )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, als je die 1.2 tdi gewent bent vind je dat ook prima. Die komt niet met DSG, dan moet je de 1.6 tdi nemen. En zonder belastingvoordeel heb je dan wat meer kilometertjes te maken om het omslagpunt te bereiken. Het reële verschil in verbruik tussen 1.2 en 1.6 kon wel eens meevallen als je gewoon max snelheden rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ik heb mijn fabia nou 3 maanden en heb al 9800 km gereden, dus ik denk dat ik het omslagpunt wel haal :D

Het nieuwe type Fabia (2015) wordt geleverd met een 4 cylinder 1.2TDI met dsg-7, heb m mogen aanschouwen bij de Skoda dealen in Helmond.

aangepast door Roadrunner
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe