Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Eerste Skoda


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds Goede Vrijdag in het bezit van een Skoda Fabia combi 1.2 TDI Greenline uit 2011. Deze auto is in de plaats gekomen van een Citroën C5 break 2.0 16V difference. Hierin hebben we bijna 7 jaar zonder grote problemen gereden, maar we wilden graag wat kleiners en wat zuinigers. Dat is dus gelukt!

 

Tot nu toe zonder problemen gereden. De ruimte valt alleszins mee. Kortom: vooralsnog dik tevreden!

  • 4 maanden later...
Geplaatst:

Inmiddels, na de eerste 6.000 kilometer tegen het eerste (en dure!) probleem aangelopen. De auto heeft ons zaterdag laten staan. De EGR-klep (of iets dergelijks) wordt vandaag of morgen vervangen. Kosten: € 786,-! Als ik op internet rondzoek, lijkt het een typisch Fabia-probleem. Wellicht toch maar iets minder zuinig proberen te rijden, dat schijnt te helpen. Maar wel balen. Alleen al omdat we nu al 4 dagen onze auto kwijt zijn.....

Geplaatst:

Dat is balen, HansD. Je bent niet de enige inderdaad. Ik heb de benzinevariant, ben de 90.000 voorbij, en jouw reparatiebedragje ben ik dus inmiddels driedubbeldik kwijt aan duurdere brandstof ;).

 

Wat is jouw km-stand ongeveer?

Geplaatst:

Dat is inderdaad altijd een lastige afweging, het type brandstof. We hebben tot deze Fabia altijd benzine gereden. Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat voor een Fabia 1.2 TDI het omslagpunt is. Hij heeft inmiddels 116.000 kilomterer gereden.

Geplaatst:

Ik rijd 20 000 pj en voor mij was het ook geen vraag. Op benzine met een lekkerder motortje toch nog best zuinig. En als je dan idd ook nog dat EGR probleem er eigenlijk wel meteen bij in kunt calculeren... 

Geplaatst:

Het omslagpunt ligt wel flink onder de 20.000. Iets van 15.000 of 13.000 zelfs.

 

Ik zit op 25.000.  Als je nou in de toekomst kon kijken, kon je voorspellen hoeveel je gaat rijden, maar ja.....

Geplaatst: (aangepast)

ja, maar je moet natuurlijk ook kijken wat je er dan voor terughebt. Zo'n 1.2 tdi wil ik natuurlijk niet (verwend als ik ben) en weet niet eens of die ook met dsg wordt geleverd. En dan kom je weer in een duurdere klasse met niet alleen hogere prijs, maar ook verzekering, belasting. Dus ik vind het wel prima zo 

aangepast door EdK
met dag wordt geleverd ( TYPO )
Geplaatst:

Ach, als je die 1.2 tdi gewent bent vind je dat ook prima. Die komt niet met DSG, dan moet je de 1.6 tdi nemen. En zonder belastingvoordeel heb je dan wat meer kilometertjes te maken om het omslagpunt te bereiken. Het reële verschil in verbruik tussen 1.2 en 1.6 kon wel eens meevallen als je gewoon max snelheden rijdt.

  • 3 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

ik heb mijn fabia nou 3 maanden en heb al 9800 km gereden, dus ik denk dat ik het omslagpunt wel haal :D

Het nieuwe type Fabia (2015) wordt geleverd met een 4 cylinder 1.2TDI met dsg-7, heb m mogen aanschouwen bij de Skoda dealen in Helmond.

aangepast door Roadrunner
  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe