Ga naar inhoud

Andere optie's dan een webasco standkachel


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij buren is er onlangs een hele discussie en inkoop geweest van elektrische kachels om in de winter de auto warm en de voorruit te ontdooien zonder te moeten krabben.

Nu ben ik niet een persoon die een hekel heeft om even die paar keer per jaar die ramen te krabben op de vroege ochtend.

Maar anderen kijken daar toch anders tegenaan blijkbaar en werden er diverse leden daar 230V Defa elektrische kachels op 230V aangeschaft met eventueel een schakelklok omdat men een webasto standkachel toch iets te duur vond

 

De oplossingen met een 230V verlengsnoer om de kachel van spanning te voorzien vond ik toch een angst aanjagende manier die tot ongelukken kan lijden.

 

Nu zag ik een link van iemand die een 150W kachel met eigen accu had gevonden en tevens met een tijdklok ingebouwd.

En na wat zoeken met google vond ik deze ook terug bij Conrad voor nog eens 10 euro goedkoper en door het bedrag tevens zonder transportkosten.

 

https://www.conrad.nl/nl/unitec-accu-ruitontdooier-12-v-230-v-1017391.html

 

Deze kachel zal op dashboard geplaatst zeker de ruiten ontdooien zodat men alleen nog even de ijs resten hoeft weg te vegen.

Verwacht niet dat het een compleet pak sneeuw zal laten verdwijnen van het raam of dat hij de cabine volledig verwarmt.

Maar door zijn eigen accupak kan hij zelfstandig zonder verdere verlengsnoeren naar je wagen de voorruit ontdooien, kunt hem tevens op je sigaretten aansluiting aansluiten waardoor hij verwarmt vanaf de auto accu maar heeft er wel een beveiliging opzitten zodat hij niet compleet de autoaccu zal leegtrekken waardoor je niet meer kunt starten.

Met het meegeleverde 230 snoer kun je het accupak weer opladen voor de volgende ochtend.

 

Dus voor degene die naar zoaiets zoeken is dit misschien wel wat voor jullie.

Mocht je er één aanschaffen laat dan je gebruikservaring hier achter als je hem enkele keren hebt gebruikt.

Ikzelf blijf het op de oude wijze doen met de krabber omdat ik dit nooit als een kwelling heb gezien om te doen.......... je bent meteen klaarwakker achter het stuur na het rondom ijvrij krabben

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

EdK, on 18 Jan 2015 - 15:06, said:

 

Ikzelf blijf het op de oude wijze doen met de krabber omdat ik dit nooit als een kwelling heb gezien om te doen.......... je bent meteen klaarwakker achter het stuur na het rondom ijvrij krabben

 

Dat denk je altijd aan het begin van de winter. Dan ben je al wel eens aan het krabben geweest, en dacht je "dat viel best mee eigenlijk" maar dan moeten de keren dat het echt goed vast zit nog komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dan moeten de keren dat het echt goed vast zit nog komen.

 

Zoals heden ochtend toen je niet eens een beginnetje kon maken

Maar dan start ik motor en full verwarmen en dan ga ik van zijkanten naar achterraam en toen kon ik begin al maken op vooruit.

En was het raam al schoon voor ik het door had

 

Moet er misschien wel bij zeggen dat ik ijskrabber heb met een messing blad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat beter? Ik heb onlangs mijn favo ijskrabber gebroken, dus moet iets nieuws. 

Beter beter ??

Ik vind het prettiger en makkelijker ermee gaan

Maar heb twee soorten, één met breed blad en één met smaller blad dat ik prettiger vind en heeft tevens een iets langere steel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe