Ga naar inhoud

Verkeersboetes


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

mijn boetes zijn ook op 1 hand te tellen. 1 x niet werkende claxon, paar keer iets te hard op uitvalsweg dorpje en 1 x op wegvak met rood kruis erboven (niet gezien). Gisteren reed ik per ongeluk door een rood doseer-licht, dus wie weet

maar ik ben natuurlijk ook ruim 2 x zo oud! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe staat het met jouw boetemeter?

adhv topic over trekhaken en gedoe (), hier een topic over verkeersboetes in de breedste zin van het woord.

Zelf heb ik ooit 1 boete gehad en wil ik dat graag nog even zou houden. Die boete was overigens 8 euro, toen ik 14-15 was en zonder achterlicht reedt. Die was namelijk de dag ervoor in de stad gestolen... Die boete heb ik nog steeds ergens in een map zitten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

nouo ik hoop dat je extra schijfruimte hebt voor Frank, want die heeft volgens mij een aardige lijst op te schrijven hier ! :lol: :doh2: :notworthy:

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn huidige auto heb ik 3 bonnen te pakken: allemaal voor overschrijding max snelheid met max 4 km/u. Dat is dus 3x EUR 25,--. Valt te overzien. En daarvoor enkele jaren zonder boete! En ook nog een bon voor verkeerd parkeren in Belgie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 stuks sinds 2009 voor totaal € 571

25 feb 2009, Zwolle 80-83 , € 27,-

13 mrt 2009, Kraggenburg, 60-89, €182,-

3 april 2009, Nijensleek, 50-54, €19,-

24 juli 2009, Meppel, doorgetrokken streep, €156,-

12 feb 2010, Zwolle, 70-74, €25,-

24 juni 2010, Haarle, 50-61, €72,

24 juni N348, 80-84, €23-

7 dec 2010, Zwolle, 70-77, € 39,-

13 jan 2011, N344, 50-57, € 28,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben je daar nou al die tijd mee bezig geweest? :lol:

Wel zonde hoor, snelheidsboetes heb ik eigenlijk nooit; rij altijd max 5 a 10 boven de betreffende max-waarde op de teller. Gaat altijd goed, behalve dus een heel enkele keer als ze net voor het einde bebouwde kom bord van een dorp staan of zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, dan doe ik het lang niet slecht. Andere leeftijd natuurlijk, en ik zit niet zoveel km op de weg als Frank.. En zelfs met de snellere auto's die mn pa geleased kreeg geen boete gehad, misschien met de Beetle :P

Ik heb dan wel al heel lange een tomtom met flitspalen, en sinds een jaar of 4 zo eentje met 'internet' die dus ook live flitspalen ophaalt. Dat zelfde systeem zit nu ook in mijn auto ingebouwd. Hoewel ik zelden last heb gehad van een losse flitsactie heeft die tomtom me flink wat geld opgeleverd of bespaard, net hoe je het ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een keer een boete gehad voor het niet hebben van een APK. Ik had een nieuwe auto gekocht en moest toch nog wat dingen doen met de oude auto... twee dagen voor ik de nieuwe ( tweedehands nieuwe :P) ging ophalen kreeg ik een boete voor de verlopen APK op m'n oude auto. Erg zuur... was trouwens 90 euries

aangepast door Lionheart
Link naar reactie
Delen op andere sites

(...)Ik heb dan wel al heel lange een tomtom met flitspalen, en sinds een jaar of 4 zo eentje met 'internet' die dus ook live flitspalen ophaalt. Dat zelfde systeem zit nu ook in mijn auto ingebouwd. (...)

Hoi PC-fre@k,

Zit zo'n systeem ook in een Kenwood DNX9260BT? Of heb je het op een andere manier geregeld? Of zit de TomTom in de auto ingebouwd?

Met vriendelijke groeten,

Willem-Jan

aangepast door WillemJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee willem jan met de kenwood haal je niet live de flitspalen op ( vaste)

de mobiele die via tcs gemeld worden zullen wel gemeld worden !

Maar vaste moet je updaten met de SD kaart of met de laptop aan die mini usb aansluiting die nergens omschreven staat in de kenwood manuals

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet wel lachen om Fred, wat hij bespaart met z'n GL, is 'ie weer kwijt aan boetes... :D

Ik heb al jaaaaren geen boetes meer gehad. Heerlijk relaxed op de cc, geen centje pijn. En ik ben (vrijwel) net zo snel van A naar B als al die gestresste jakkeraars. De afgelopen twee jaar, twee keer een boete gehad wegens fout parkeren en een verboden in te rijden verbod. Beide keren aangevochten en beide keren GEWONNEN en het geld teruggekregen. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet wel lachen om Fred, wat hij bespaart met z'n GL, is 'ie weer kwijt aan boetes... :D

Ja lach maar, :(

De koffer bij de voordeur werkt wel hoor, en ook dat het invloed heeft op mn zakcenten :blink:

Maar goed, het zijn er met de GL al twee teveel... en nee, ik heb geen GL genomen om mn boetes te kunnen betalen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit zo'n systeem ook in een Kenwood DNX9260BT? Of heb je het op een andere manier geregeld? Of zit de TomTom in de auto ingebouwd?

Nee, helaas niet. Er is tot op heden nog maar één systeem dat de tomtom gebruikt als navigatie (zover ik weet). En dat is de Sony XNV-L66BT en XNV-L77BT zie ook

Dat is ook één van de belangrijjste redenen waarom ik voor de Sony heb gekozen. Ik ben gewoon verslaafd aan de interface en werking van tomtom. >> gesprek zetten we daar in dat topic wel voort als je wilt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké ben ook geen heilig boontje en zal dan maar opbiechten welke verkeers boete's ik in de 25 jaar heb gehad !

In motorfietstijd:

2x voor rechts inhalen en bij 2e keer was het met 140Km/u maar bleef bij rechtsinhalen. kosten 80 guldens per keer

Bedrijfswagen vorige firma:

1x verkeerd parkeren op Burcht te Zaandam , kosten 65 guldens

Eigen wagen:

Buitenland: Gent België vanwege geen parkeergeld betalen ! ( tip van belgische kennis ) boete voor gehele dag en avond in centrum was goedkoper dan voldoende geld in automaat gooien ( kosten 35 eurie )

Nederland: snelheid op Den Uil brug te Zaandam kosten 27 eurie en nog zonder admin kosten !

En tsja raar maar waar en naar eer en geweten ingevuld maar hier is het tot op heden bij gebleven !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Frank ik weet het , het is hard voor je om dit te lezen ! Maar kan er ook niets aan doen !

Misschien een tip !

Als je staande wordt gehouden door meneer agent wees dan altijd respectvol tegen ze al zou je ze de keel kunnen dichtknijpen !

En als meneer blue pet vraagt aan je waarom je staande bent gehouden dan altijd ontkennend antwoorden, dus ik heb geen enkel idee dus verteld u het mij maar !

Want ga je gissen dan kun je het verkeerde opsommen en alsnog er één bij krijgen !

Zij hebben JOU aangehouden dus zij mogen zeggen waarom dan wel en niet JIJ

Ohwww ja en nu vergeet ik bijna een bijna bekering van 250 eurie's

op de A44 het naar buitengooien van een bitter partje van een mandarijn !

Maar kon in beker alle schillen etc laten zien en aan meneer Blue Pet toegegeven dat ik inderdaad wat weggooide en uitgelegd waarom

Wilde toch de bekeuring geven, maar toen hij in zijn bijbel der bekeuringen las dat dit 250 eurie was vond hij dit niet in verhouding staan met wat ik had laten zien aan schillen etc dat

ik na 10 min a kwartier mijn weg weer mocht vervolgen zonder enige boete en tot grote verbazing van mijn collega !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe