Ga naar inhoud

Betrouwbaarheid 1.4 TSI 180pk/249Nm


FabiaRS
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Even een extra draadje om mijn voorsteltopic niet te vervuilen...

Maar zijn er hier mensen die me kunnen vertellen hoe het vandaag de dag gesteld is

met de problemen die deze motor sinds zijn introductie gekend heeft?

 

Zijn die inmiddels onder controle, of moet ik er nog steeds van wegblijven?

Ik heb inmiddels redelijk impulsief een Fabia RS aangekocht, maar ik heb me pas

later verdiept in de techniek ervan... :blozen2:

 

Maar mocht het nog steeds 1 groot drama zijn, dan zou ik er eventueel (liever niet) onderuit

kunnen komen, dmv de wettelijke bedenktijd van 7 dagen... :doei_verdriet:

 

Maar zoals ik al zei, liever niet, want de auto reed tijdens de proefrit gigantisch lekker, en is

verder om door een ringetje te halen, geen (ex) schade's , volledig dealeronderhouden, zo'n

beetje alle belangrijke opties zitten erop etc. etc.

 

Dus ik zit een beetje in tweestrijd, ik heb de laatste jaren ontzettend veel gedoe gehad met mijn

Seat Leon, weliswaar grotendeels door zijn leeftijd en kilometerstand, maar toch, daar wil ik nu in

ieder geval de komende jaren geen last van hebben... :blozen2:

 

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja techniek kan altijd defect raken hoe goed het ook in elkaar zit, groot deel van defecten is hoe je met de techniek omgaat en laat onderhouden.

 

Zelf een 1,4TSI van 122Pk ( fabrieksstandaard ) in mijn Yeti liggen en tot heden ( 4 jaar ) nog geen enkel motorisch probleem gehad hiermee.

De distributie ketting problemen kwamen voornamelijk voor bij de 1,2 TSI blokken en kwam doordat één van de leveranciers kettingen afleverde met een tollerantie die eigenlijk als versleten kon worden bestempeld.

Hiervoor is een terugroep actie geweest en er zijn hier leden die dus ook kosteloos een nieuwe distributie ketting in hun blok gemonteerd hebben gekregen.

 

De verhalen mbt de 1,4 TSI en hun vele problemen weet ik eigenlijk weinig van , maar hou er altijd rekening mee dat wat je op forums leest vaak alleen de probleem gevallen zijn en wat een klein percentage is van alle blokken die er op de markt neergezet zijn in de vele VAG producten.

Maar om zeker te zijn kun je altijd de dealer vragen wat hierover zijn history is , want al dit soort gegevens word bij de dealer (skoda) in het systeem gezet en is dus derhalve opvraagbaar.

 

En bij twijfel het in de onderhandelingen meenemen als een stukje extra garantie dat als binnen een X periode het boven water komt de dealer dit kosteloos repareert voor je.....

 

Maar als de wagen altijd dealer onderhouden is dan zal hij alles kunnen vertellen en laten zien hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, geen zorgen. Er zijn wel wat problemen geweest met kettingen, maar dat waren eerder kinderziektes. Is hij bij een dealer gekocht, dan heb je ook nog garantie?

Ik heb wel de indruk dat er af en toe wat kleine dingen zijn met de huidige Skodas, meer dan zou mogen bij nieuwe auto`s. Maar zeker niet om daarvoor van je aankoop af te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf een 1,4TSI van 122Pk ( fabrieksstandaard ) in mijn Superb liggen en tot heden ( 3 jaar ) nog geen enkel motorisch probleem gehad hiermee.

Moet wel zeggen dat er hier niet veel KM op de teller (22000) staan en er steeds korte ritjes worden mee afgelegd.

 

Het kan steeds iets misgaan maar denk dat dit voor elk merk is bij de ene wat meer dan de bij andere natuurlijk.

Zie dat de garantie duidelijk is, probeer om wat extra garantie los te peuteren bij de dealer.

 

VB: Bij de aankoop van een Honda tweedehands voor de zoon hier is de standaard garantie 1J en op de motor heb ik 2J gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, dan denk ik dat ik de gok maar ga wagen... :blozen2:

 

Ik kwam er net ook achter dat ze ermee adverteren als een 'ZekerSkoda' occasion.

En daar horen ze volgens de algemene site van Skoda, een jaar volledige garantie op

te geven ipv het half jaar wat ze me nu bieden. Morgen maar weer eens gaan strijden 

bij meneer de dealer.... :boos2:  :P

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op: jouw 1.4tsi is de twinturbo volgens mij, daar waren specifieke problemen mee die niet bij de gewone 1.4's voorkwamen. Het ging daarbij dus niet om de welbekende kettingproblemen. Vraag me even niet wat het exacte probleem was en of dat inmiddels opgelost is, maar met wel goed op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe