Ga naar inhoud

FabiaRS

Members
  • Aantal items

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

FabiaRS won de laatste dag op 14 november 2015

FabiaRS had de meest gelikete inhoud!

Over FabiaRS

  • Verjaardag 08/01/1983

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Batenburg
  • Beroep
    ZZP Techniek / Transport
  • Interesses
    Alles met een verbrandingsmotor...
    Amerika in het algemeen...
    Youngtimers & Oldtimers...

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia Combi II
  • Uitvoering
    RS
  • Motor
    1.4TSI 180pk/249Nm
  • Transmissie
    DSG-7
  • Kleur
    Race Blue Metallic
  • Bouwjaar
    2011-10
  • Eigenaar sinds
    29-12-2014
  • Kilometerstand
    50200
  • Opties
    - Amundsen Navi
    - Climatronic
    - Stuurwielbediening met flippers
    - 17" Gigaro black
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Amundsen
  • Zomervelg / -band
    17" Gigaro Black + 205/40/17 Continental Sportcontact 3
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    FabiaCombiRS
  • Spritmonitor ID
    673660

Recente bezoekers van dit profiel

928 profielweergaven

FabiaRS's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

6

Reputatie

  1. Ik zou zeggen google eens op 'Polenschleussel'.... Belachelijk dat dat verkocht mag worden, en er zijn zelfs complete 'kits' te koop, waar bovenstaand apparaatje ook in zit en tevens passend gereedschap voor het verwijderen van je navi en airbags....
  2. FabiaRS

    olieverbruik

    Even een kleine update... Inmiddels is de Fabia bij de dealer geweest in Tiel om het olieverbruik te laten controleren, dit kon ik nog mooi combineren met z'n 80.000km beurt, net voordat m'n jaar ZekerSkoda garantie afliep. En de conclusie van de heren is dat, ze een 'foutje' gemaakt hebben bij de voorgaande onderhoudsbeurten. Ze hebben bij de laatste twee beurten de motor afgevuld met 5w30 longlife olie, en dat had volgens de specificaties 10w40 moeten zijn. Ikzelf vind het een vreemd verhaal, en in mijn ogen gewoon een lapmiddel en niet de oorzaak... Maar goed, ik wacht af en blijf er vrolijk m'n kilometertjes mee draaien. Wellicht dat het inderdaad verandering gaat brengen. Zo niet, dan zien ze hem daar vanzelf weer terug...
  3. FabiaRS

    olieverbruik

    Olie bijvullen begint inderdaad behoorlijk irritant te worden... In onze loods staan een divers aantal oldtimers / youngtimers variërend van begin jaren 50 tot aan eind jaren 80, maar daar zit er niet eentje tussen die zoveel olie zuipt als die olieboot van mij.... Dat van die oliewisseling was mij nog niet bekend, en ik kan er ook niks over in de onderhoudsboekjes vinden. Dus dat neem ik mee, als ik naar de dealer stap. Ik kwam er op dit forum wel wat meer info over tegen: http://www.skodaforum.eu/topic/3199-terugroepactie-vag-dsg-7-autos/?hl=terugroepactie Dus dat kan ik ze mooi onder de neus schuiven... Mochten er nog meer ervaringen / terugroepactie's zijn die van mij voor belang zijn, dan hoor ik dat graag!
  4. FabiaRS

    olieverbruik

    Dit is al een oud topic zag ik, maar ik waag het er toch op... Ik rij nu zo'n 10 maanden in een Fabia RS met de 180 pk sterke 1.4TSI. En dat bevalt prima, tot op heden weinig problemen, de motor is enorm soepel, zelfs in de wat lagere toerentallen, wat waarschijnlijk te wijten is aan de compressor. De DSG bak is helaas wat minder soepel, vooral met terugschakelen en afremmen kan hij nogal eens horten en stoten, maar dat zou wellicht na een kuurtje van bijvoorbeeld een dsgdokter, vagtechniek, of jd engineering verholpen kunnen worden. Wat me wel enigzins zorgen baart is het olieverbruik, ik zie hier TSI motoren voorbij komen die toch behoorlijk wat kilometers maken zonder noemenswaardig olieverbruik. Die van mij lust nu standaard iedere 4000km een liter olie, nog ver verwijderd van de 'norm' die VAG vermeldt in het instructieboekje, maar toch zit het mij niet lekker... Nu ben ik benieuwd hoe andere mensen hier over denken. Ik heb nog zo'n twee maanden garantie op de motor en de versnellingsbak, dus wellicht dat ik toch maar eens een balletje op moet gooien bij de dealer? Graag jullie input hierover.
  5. Hmm, dan denk ik dat ik de gok maar ga wagen... Ik kwam er net ook achter dat ze ermee adverteren als een 'ZekerSkoda' occasion. En daar horen ze volgens de algemene site van Skoda, een jaar volledige garantie op te geven ipv het half jaar wat ze me nu bieden. Morgen maar weer eens gaan strijden bij meneer de dealer....
  6. @ EdK Dank je wel voor je welkom! Ik heb even een draadje aangemaakt in het Techniek gedeelte: Betrouwbaarheid 1.4 TSI 180pk/249Nm Reacties betreft de motor mogen daar geplaatst worden.
  7. Goedemiddag, Even een extra draadje om mijn voorsteltopic niet te vervuilen... Maar zijn er hier mensen die me kunnen vertellen hoe het vandaag de dag gesteld is met de problemen die deze motor sinds zijn introductie gekend heeft? Zijn die inmiddels onder controle, of moet ik er nog steeds van wegblijven? Ik heb inmiddels redelijk impulsief een Fabia RS aangekocht, maar ik heb me pas later verdiept in de techniek ervan... Maar mocht het nog steeds 1 groot drama zijn, dan zou ik er eventueel (liever niet) onderuit kunnen komen, dmv de wettelijke bedenktijd van 7 dagen... Maar zoals ik al zei, liever niet, want de auto reed tijdens de proefrit gigantisch lekker, en is verder om door een ringetje te halen, geen (ex) schade's , volledig dealeronderhouden, zo'n beetje alle belangrijke opties zitten erop etc. etc. Dus ik zit een beetje in tweestrijd, ik heb de laatste jaren ontzettend veel gedoe gehad met mijn Seat Leon, weliswaar grotendeels door zijn leeftijd en kilometerstand, maar toch, daar wil ik nu in ieder geval de komende jaren geen last van hebben... Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
  8. Goedemiddag, Alleereerst iedereen fijne kerstdagen gewenst! Ik ben Tom, kom uit Batenburg, een klein dorpje in de buurt van Wijchen/Nijmegen. En als het goed is kan ik maandag 29 dec a.s. mijn eerste Skoda ophalen. Ik heb de afgelopen 9 jaar in een Seat Leon TDI topsport gereden, maar die word nu toch echt te klein met 2 jonge kinderen, en is na 350000 km, waarvan 270000 km getuned tot 215pk/430Nm, ook wel een beetje moe gestreden. Dus het word nu echt wel tijd dat hij met pensioen mag... Ik was in 1e instantie op zoek naar een Octavia, maar ik kwam tijdens mijn zoektocht de Fabia RS tegen en ik was aangenaam verrast door wat zo'n ding aan ruimte bied. En voor het budget waar ik anders een vrij kale Octavia combi voor kon kopen, heb ik nu een bomvolle Fabia RS met 180 paardjes... Dus toen is de koop vrij snel gesloten... Wel enigzins impulsief, want nu ik me wat beter verdiept heb in de TSI motoren word ik toch wel behoorlijk zenuwachtig.... Dus ik hoop eigenlijk dat er hier mensen zijn, die die twijfel enigzins weg kunnen nemen... De Fabia is echt zo goed als nieuw met ook maar 50.000km op de klok, volledig dealeronderhouden dus daar zou het in mijn ogen niet aan mogen liggen. Maar toch knaagt het momenteel als ik al die verhalen zo op internet lees, van uitlubberende distributiekettingen, kapotte zuigerveren, oliepompen etc. etc. Verder kwam ik er achter dat de betreffende Fabia als demo gebruikt is voor de duurtest van de Autoweek. En of ik daar nu zo blij mee moet zijn dat laat ik even in het midden. Maar stiekem had ik liever een 'onbekende' occasion gekocht...onder het mom van 'wat niet weet, wat niet deert'... Autoweek welkom Autoweek afscheid Nogmaals fijne kerstdagen, en ik hoop dat ik wat positieve reacties tegemoet mag zien betreft de TSI motor. Met vriendelijke groet, Tom
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe