Ga naar inhoud

verbruik GL


FredV
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Absoluut heeft het met t weer te maken. En ook met het wegrijden. Kan ik rustig wegrijden zonder gelijk stevig (3/4 gas) te accelereren,dan is daarna het verbruik gunstig. Andersom als de motor gelijk moet presteren bij kou, dan ligt het verbruik veel hoger.

En wat nu meespeelde, heel gunstige weg, stukken met max toegestane snelheid 60 en 80, dus dat scheelt ook

gekker moet het niet worden hoor! Maar ook ik heb de laatste tijd het laagste verbruik tot nog toe en wellicht heeft het met het weer te maken

En dat met twee krukken in de auto... kun je nagaan :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk hier geen welles nietes...

Pas van huis naar mn werk gereden, 50 km ong, 3,4/100km tot in de parkeergarage. Moet wel zeggen dat ik echt m'n best gedaan heb zo min mogelijk te verbruiken. Dus eigenlijk alleen maar 90, hele stukken 2,8-2,9/100km gereden :o

Op die manier haal je de 1100-1200 met 1 tank van 45 liter wel :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was alleen niet van plan dit lang vol te houden, ik voel me niet bepaald op mijn gemak als ik 90 km/h (op de teller) rij en de rest om me heen 130...

Niet alleen omwille van de veiligheid maar je voelt je ook behoorlijk slak op weg, de vertragende factor. En ik vind het altijd al zo jammer als men 65 rijd op een autoweg dan moet ik zelf natuurlijk ook niet zo gek gaan doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fred: vul nou gewoon spritmonitor in, dan kunnen we het allemaal volgen. De BC is niet zo nauwkeurig....

Laat die nou zeg, 10% afwijken, dan reed ik nog 1:30

En als de tank afwijkt, 10%, dan is de actieradius geen1358, maar 1230 km...so what....

Bonnetjes, de foto is mn bewijs en daar gaat het om.

Wat ik bij de SM invul is ook maar wat 'de gek' er invult... en mn foto is niet geshopt... :)

aangepast door FredV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het is weer eens levensgevaarlijk om met 55Km/u een beetje foto's te maken van je verbruik !

Volgende keer zien die blauwe pet vrienden het en ben je je rijbewijs kwijt !

En zijn het opeens ook je vrienden niet meer !

Nee fred SM is ideaal zelfs al ben je een tijd hier ofline maar voer je ze in dan zien wij hoe zuinig je nog rijdt B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die B/C berekend het soms wel een beetje krom ja. Met name als je tank vol zit, duurt best lang voor het metertje begint te zakken namelijk. Nog leuker is als je een heuvel oprijdt, volgens mij zit de vlotter aan de achterkant van de tank :P

B/C plaatjes zijn leuk, maar S/M zegt mij ook veel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb overigens het idee dat ik nog zuiniger zou kunnen rijden als ik beter op mijn toeren let. Ik schakel nu vrij snel door waardoor de motor best veel moet doen om hem te versnellen. Ik denk dat het zuiniger zou zijn als ik iets langer in de versnelling blijf tijdens het accelereren.

Wat is jouw schakeltoerental gemiddeld Fred?

Normaal wil ik nog weleens rond de 2000 al overschakelen, misschien is 2500 beter voor de acceleratie en verbruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Voor mij een hele toer om het toerenverhaal bij het juiste toerenstuk te plaatsen.:blink:

Maar goed, ik schakel heel divers, heel snel soms als ik met een vrij constante snelheid kan blijven rijden, en soms ver doortrekkend en flink gassen dat je echt je verbaast over de acceleratie. En dan inhalen, echt mn Renaul Scenic was trager dan dit oost-europees wrak zoals GS vermeldde.. :lol::lol:

In het verbruik merk ik dan eigenlijk weinig verschil. Bij flink gassen zie je natuurlijk het gem verbruik even teruglopen, maar omdat je weer snel constant rijdt, maakt dat weinig uit, Beter kort pijn lijden dan lang zeurderig dus.

Het grootste verschil merk ik als ik het eerste stuk bij koude motor rustig kan blijven rijden en pas daarna naar hogere snelheid kan gaan. Dan zit mn verbruik snel op 1:26-27. Maar moet ik vrij snel naar 80 bij koude motor, dan duurt het aanzienlijk langer dat het verbruik daalt.

Maar door de bank genomen, schakel ik iets hoger dan het schakeladvies, eerder dus bij 2000 dan bij 1500 toeren.

uitrijdend zakt bij mij het toerental vaak tot 1200 toeren voor ik terugschakel, maar omdat ik dan onbelast rijd, is dat niet erg, maar dan natuurlijk niet accelereren, dan eerst terugschakelen.

aangepast door FredV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe