Ga naar inhoud

verbruik GL


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog niet achter vrachtwagens gehangen, dus ik weet niet of ik NOG zuiniger kan :o. Wel vandaag getankt na 1102 km...

  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Op het moment zeer gunstig gebruik. Gewoon normaal volgens adviessnelheid gereden (90 bij wegwerkzaamheden maar ook 130 op de dynamische stukken snelweg), alleen dit keer geen korte ritjes naar de stad e.d.

Op dit moment 560 op de tripmeter, net geen halve tank gebruikt en volgens de BC nog 510 resterend. Voor mijn doen een prima resultaat!

Geplaatst:

Dat was mooi op het nippertje gister.. Dit stond er nog op toen ik voor de deur stopte:

post-2-0-24162700-1306010788_thumb.jpg

En toen ik hem weer voltankte tijdens happy hour (minimaal 1, soms 2 cent extra korting tussen 18-21) voor € 1,269:

post-2-0-89542700-1306010788_thumb.jpg

974,0 km, 42,64 liter; gemiddeld 4,38 liter / 100 km

Mooi resultaat vind ik zelf. Zal misschien nog wel beter worden aangezien ik tegenwoordig naar Almere rij i.p.v. Amersfoort (project). Meeste verlies heb ik van huis tot aan de snelweg, direct autoweg (koud, rustig optrekken dus), veel rotondes (5), 2 stoplichten. Is toch zo'n 8 km denk ik.

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Mijn verbruik stabiliseert zich nu rond de 1 op 24 a 1 op 25. Dit is met normaal gebruik van de auto, dus korte ritjes afgewisseld met langere ritten. Laatst op een rit van 30 kilometer in de achterhoek op een rustig tijdstip 1 op 37 kunnen realiseren. Valt mij alleszins mee. Ben benieuwd, van de vakantie naar Noorwegen en Finland, dus lange stukken rijden met max 80-90, maar wel hard werken in de bergen... kijken of we richting de fabrieksopgaaf kunnen gaan ;-)

Geplaatst: (aangepast)

Ik doe echt wat verkeerd, mijn gemiddelde blijft toch echt 1 op 20.

Als ik naar Almere rij (70 km) en dan zo tussen de 110-90 afhankelijk van max snelheid haal ik wel betere resultaten; Haal dan ook wel zo rond de 1 op 25-27.

heb jij ook Spritmonitor?

Zie ook de post van Menno ergens, over 1 op 44 met de Greenline :P

aangepast door PC-fre@k
  • 4 weken later...
Geplaatst:

Ja, in het spiegelbeeld zit iemand met een glimlach een foto te maken van de teller van een auto die ruim 1300 km op 1 tank van 45l zou moeten kunnen rijden :lol: . Zo ongeveer 1 op 29 :P (niet slecht ten op zicht van mijn gemiddelde: 1 op 20,4)

Gewoon goed kijken dus, zie je allemaal extra info :P

Geplaatst:

Ik ga voor de deze tankbeurt mijn best doen al vind ik 400 km al best wat :)

Vervelende is alleen dat je dat dan heel lang moet volhouden (hoe zuiniger, hoe langer) :P

Morgen nog zo'n retourtje, ben benieuwd.

Geplaatst:

Mooie waardes Ronald.

Vandaag ruim 500 km gereden (250 heen-250 terug) (A12 enA28 buiten de spits)

2 personen in de auto en echt continu 120-140 gereden. Het gemiddelde verbruik over die afstand op de BC was heen 3,9 en terug 4,1.

Dit is voor mij ook voor deze snelheid een record.

Mijn vrouw verbaasde zich positief over de acceleratie boven 100 km/h, en ik ook.

Waaraan dit spontaan lagere verbruik ligt? Geen idee, want meestal ligt bij 120 km/h mijn verbruik op 4.4-4,8l/100km..

Nu is het wel zo dat het verschil tussen 3,8 en 4,4 slechts 0,6 l/100km is, en dat voor dit lage verbruik een grote stap is.

Het verschil tussen 7,2 en 7,8 lijkt minder groot maar is ook 0,6 l natuurlijk .

Dus het is maar hoe je het bekijkt.

Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij is wind mee/tegen een heel belangrijke factor, ik heb ook nog nooit zulke waarde gehaald.

Laatste stuk A2 haalde ik zelfs een paar minuten lang 2,2 liter/100 km bij 85 km/h. Ik stond er zelf van te kijken dus heb ik het maar snel even gefilmd (ook de weg, om te laten zien dat ik niet helling af ga) :o

Nu geloof ik dus wel dat 1 op 44 haalbaar is, zolang je maar flink wind mee hebt :P

Zo'n beetje bij/vanaf het viaduct (geluidswal stopt daar) liep het verbruik op naar 2,4-2,5l.

aangepast door PC-fre@k
Geplaatst:

post-2-0-59527500-1309816027_thumb.jpeg

Exact 9500 km op de teller trouwens.

690,5 tot op heden met deze tank, nog 460 te gaan. Totaal 1150, dat zou 1 op 25,5 zijn.

Denk zomaar dat ik dat uiteindelijk niet ga halen, morgen en overmorgen retour Amersfoort. Ga mijn best weer doen :) (je mag toch maar 90 op de A28)

Mijn beste verbruik tot op heden was 974 km op 42,64l (1030 km - 45l). 1 op 22,8.

Geplaatst: (aangepast)

A28 Utrecht-Amersfoort is een prima stuk voor mooie getallen ja. Als ik van hier (IJsselstein) naar de afrit Maarn (=Dierenpark Amersfoort) rijdt stond de BC ritteller meestal al op 1:27 en nu al twee keer op 1:30 door die werkzaamheden.

BC overall staat redelijk 'vast' op 1:23,7.

aangepast door Bert
Geplaatst:

Volgens mij is wind mee/tegen een heel belangrijke factor, ik heb ook nog nooit zulke waarde gehaald.

Dat weet ik wel zeker. Uit eigen metingen, op de dijk tussen Almere en Lelystad kan ik bevestigen dat dat zomaar 20% (!) kan schelen. Windkracht 6 achter, of windkracht 6 voor. :blink:

Geplaatst: (aangepast)

@Bert, alleen doen die flinke heuvels in (en in de buurt van) Amersfoort geen goed voor je verbruik... Ritjes naar Almere, Rotterdam of Arnhem zijn vele malen zuiniger.

aangepast door PC-fre@k
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Die ene 'zuinige' tank is dus geindigd:

3,87 l/100km

1 op 25,84

928 km gereden op 38,01 liter

Ik ben er van overtuigd dat het nog veel zuiniger kan, heb me niet overal kunnen inhouden en heb nou niet echt de meest gunstige ritjes gehad.

De tank erna ben ik juist vol op het gas gegaan (na het opwarmen)

4,50 l/100km

1 op 22,22

828 km gereden op 37,30 liter

Ook niet verkeerd dus als je kijkt dat ik flinke stukken 130 gereden heb (richting Apeldoorn), en uiteraard op de A2 ook 135/140 (hoewel dat naar verhouding niet zo'n lang stuk is).

Wel heb ik mezelf aangeleerd om in Culemborg niet over de N weg (100) naar huis te rijden, maar het alternatief richting het centrum waar je 50 mag. Die laatste is 1 kilometer korter, heeft net zoveel rotondes (5) en je rijdt er net zo lang over. Je verbruik is alleen een stuk lager door het optrekken van 20 > 50/60 i.p.v. 20 > 100 op die N-weg.

Geplaatst:

dat zijn geen cijfers Menno, gewoon per tank of nog beter, van de hele vakantie het verbruik (ik bedoel, de besparing tijdens het naar beneden rijden heft het extra verbruik van het naar boven rijden lang niet op :P)

Geplaatst:

Ja, volgens SM heb jij 6x getankt vandaag en 2600 km gereden!

Inderdaad geen gek verbruik als ik zo naar die tabel kijk. Gemiddelde is 7,5 en daar zit je akelig dichtbij :)

Geplaatst:

Wat een vreselijk weer was het deze nacht. Erg veel wind en regen, resulterend in hevige regenvlagen. Daar komt nog bij dat er hier in België geen verlichting meer brandt op de autosnelwegen. Het zicht was vrijwel 0. We zaten met 4 stevige mannen in de Fabia en 105 op de CC (op sommige stukken veel trager omdat zelfs die snelheid onverantwoord was)

verbruik over 180 km was volgens de BC 5,3l/100km, m'n slechtste score tot nu toe. De airco stond ook op, anders kreeg ik de ruiten niet meer vrij.

Dat heeft het totaalgemiddelde van die tank serieus naar boven gebracht. Van 4,2 naar 4,6 :doh2:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe