Ga naar inhoud

lekke band


FredV
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ja wordt nu wel echt te bond met die Admin !!

Zou haast een officieele klacht in gaan dienen

En gelukkig heb jij al hulp fred, maar voor mezelf zou ik het nu haast gaan aanvragen, want hier kan ik echt niet mee omgaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook zo'n reservewiel achterin de yeti. Neemt wel wat ruimte weg, maar in die vakken ernaast kun je wel allerhande troep kwijt die anders min of meer los door de auto vliegen (handschoenen, gevarendriehoek, rol toiletpapier, koppelstuk trekhaak, oranje hesjes -niet voor de voetbal trouwens-, sleepkabel, reservelampjes etc. Daarnaast zit er ook zo'n krik bij, net zo handig. Wel zelf er nog een compressor bijgekocht met van dat vulmiddel want als het maar een klein gaatje is pomp ik hem liever op en rij even naar de garage ipv de band te verwisselen. Maar goed, ik hoop dat ik hem nooit hoef te gebruiken..

Die krik kun je natuurlijk ook gebruiken om zelf je winterbanden te vervangen;).

Dat de vloer iets hoger is heeft ook wel een voordeel. Als ik de stoelen omklap krijg ik een "vlakke" laadvloer die ik anders niet zou krijgen (of ik moet alle stoelen eruit halen).

Het is wel een zgn. thuiskomer, althans volgens de sticker met "max 80 km/h" erop, maar het is gewoon een normale "Octaviaband" 195/60/15 volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ben aan de beurt. Net terug van hardlopen op parkeerplaats denk ik wat ziet die voorband er zacht uit; lijkt wel eens vaker als de wielen schuin staan. Even voelen en ja behoorlijk zacht. Naar garage in dorp, gesloten natuurlijk. Dus bij tankstation even flink gevuld. Straks dan maar het reserve-wieltje er op en morgen naar garage.

Skoda dealer is wel open, dus straks even langs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolg: bij het benzinestation even flink opgepompt (2.6) en naar huis gereden. Skodadealer gebeld en die was zowaar open: komt u maar! Even gedouched en gegeten. Band was nog hard dus ik dacht let's give it a try en naar heerenveen gereden (15 km). Daar aangekomen was de band nog steeds hard. Jongeman achter de balie zag dat ik de 20e een afspraak had voor zomer- en aircocheck + logo vervangen. Zegt dat dit misschien wel meteen meegenomen kan worden en of ik even een fiets wil lenen. Dus ik met fiets naar m'n schoonouders in O

Oranjewoud en daar even koffie gedronken. Telefoontje van dealer: het is allemaal gedaan, alleen het logo hadden ze nu niet op voorraad. Komt dus wel bij grote beurt, zei ik.

Kosten: €20.78!! Was al zeer tevreden over deze dealer en nu helemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, (ik ben een zeurpiet, ik weet 't). Maar zo'n aircocheck/zomercheck stelt dus echt niks voor! Ze leveren er helemaal niks voor.

Motor starten, airco vol laten blazen, uitstroomtemperatuur meten, klaar.

Zomercheck, kun je ook allemaal zelf en zou je eigenlijk ook regelmatig zelf MOETEN doen (en niet alleen toevallig vlak voor de zomer). Bijvullen met goudgeprijsde ruitensproeiervloeistof kun je ook beter zelf doen.

En gezien/gecheckt of je wiel idd keurig weer gebalanceerd is (weergave 0/0 op de balanceermachine?). Velg nog onbeschadigd (hebben ze ook zo'n handje van)? Wielbouten weer aangedraaid met momentsleutel? Geen vieze gore handafdrukken in je interieur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is wel een beetje het glas half-vol/leeg verhaal, denk ik. Ze hadden er ook iets voor kunnen rekenen en ik maak me sterk dat ze dat b.v. in A'dam wel hadden gedaan. En ik heb nu juist bij deze dealer (nog) geen enkele reden om iets in twijfel te trekken. Maar dat hangt natuurlijk van je ervaringen af en in mijn geval zijn die dus tot nog toe alleen maar uiterst positief.

Zo vond ik het eigenlijk ook wel goed dat ze destijds niet meteen de stroeve sloten vervingen maar ze smeerden met speciale olie. Ik had zo mijn twijfels, maar achteraf bleek het toch afdoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe