Ga naar inhoud

lekke band


FredV
 Delen

Aanbevolen berichten

Toch vraag ik me ook wel af wat wijsheid is met zo'n reservewiel, in bepaalde scenario's:

- zo snel mogelijk een garage zoeken? Moet het een Skoda dealer zijn?

- wat als het weekend is en je bent een eind van huis? Met 80 km p/u een heel eind over de snelweg rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ten eerste mijn dank Menno

En als ik goed zie dan heb jij tov de tilrand evengoed nog een 5 a 10 cm vrije ruimte ?

En krijg indruk dat als jij je stoelen eruit haalt dat je dan wel met je laadvloer hoger ligt dan de vrij gekomen stoelruimte !

Maar of dat een probleem moet zijn betwijfel ik.

En in die dubbelle bodemruimte kan ik op zich nog een boel kleine spullen kwijt

Al zal ik me EHBO doos er niet zo gauw in opruimen, omdat ik die voor de grijp wil houden in noodtoestanden ! Maar dat is een persoonlijke afweging

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou die vrije ruimte is slechts een dikke 2cm en het verschil tussen de bodem waar de stoelen staan en de achterkant is ca 18 cm. Wat betreft de EHBO doos, heb je natuurlijk gelijk. Maar er ligt er nog 1 (of eigenlijk een tasje) onder de passagiersstoel. Ik had er 1 en kreeg toen ook die andere bij aflevering, vandaar. Je kunt er idd nog best veel kwijt in de vakken aan weerszijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... euh.... iets met ene Frank en twee linkerhanden... Ik zeg niks... :lol:

Maar ff sereneus. De gemiddelde aanrijtijd van een ANWB auto is meer dan de hoeveelheid tijd die het kost om een wiel te verwisselen.

Jaren geleden ooit meegemaakt, stond een vrouw (tja) langs de kant v.d. weg die een band wilde verwisselen. Ze was al goed bezig, maar keek vertwijfeld in de kofferbak, volgens haar hadden ze het reservewiel gestolen!

Tja, bij een Peugeot 205 ligt het reservewiel niet IN de kofferbak, maar hangt ONDER de auto. :doh2:

Ik heb 2 linkerhanden maar wel eens mijn wiel verwisseld in 20 minuten voor mijn reservewiel toen. Dus ik kan het wel! :notworthy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menno, t voordeel van een thuiskomer is dat je iig door kunt rijden, weliswaar met max beperkte snelheid, maar toch. Dat is altijd beter dan stilstaan.

En op zaterdag is er toch ergens wel een bandenboer open die je band kan plakken, of een garagebedrijf, die zijn ook voor snelservice open.

Op zondag wat lastiger, maar toch...

Met thuiskomer was ik nu wel thuisgekomen, en had ik mn band naar de garage kunnen brengen om te plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen nog eens ff me zomerbanden (dunlop) bekijken want dunlop heeft veel banden met RunFlat , wat schijnt in te houden dat je ondanks lekke band nog een 80KM met 80KM/u kunt doorrijden !

En als dat zo schijnt te zijn dan kan ik dus gewoon bij een dealer of bandenboer komen zonder reserve wiel !

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij maakt echt vrienden op deze manier !

Hield ik het netjes en dan begin jij op een manier te bekken ............. tsjjjjjjjjjjj

Ik had ook kunnen zeggen tegen je: doordat die GL een goedkoop karretje is hebben ze zo en zo geen runflat banden !!

Is te duur !B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe