Ga naar inhoud

Crimineeltjes, jong geleerd...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Je kunt ook helemaal niemand meer vertrouwen. :boos6:

 

Onze dochter doet een paar dagen vakantiewerk bij Van Dijk in Kampen (grote schoolboekendistributeur). Zoals zovelen andere jongeren is zij één van de vele vakantiekrachten aldaar.

Wat bleek afgelopen vrijdag? De afgesloten (!) ruimte waar iedereen z'n tas/jas/e.d. achterlaat, tijdens de werkuren, is doorzocht. Diverse portemonnees leeggehaald (al het geld eruit) en tassen overhoop getrokken. Uit haar portemonnee miste alleen het kleine muntgeld (meer zat er niet in qua contant geld). Pasjes en legitimatie hadden ze gelukkig niet gestolen.

De vakantiekrachten wordt opgedragen om tijdens de werkzaamheden hun persoonlijke spullen aldaar, in die specifieke ruimte, achter te laten, maar enige verantwoording qua beveiliging probeert men af te wimpelen.

 

We hebben de afgelopen jaren al heel wat meegemaakt qua criminaliteit, oplichters en de onheuse medemens, maar dit is toch wel weer zo'n in en in triest voorbeeld van hoe de jongere het 'voorbeeld' krijgt hoe men nog makkelijker aan geld kan komen. :vloeken3:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel goed zuur! Ben je als jongere lekker positief bezig met het zelf verdienen van je geld, wordt ondertussen achter je rug om al je zooi weggejat... dat motiveert niet, zeg maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zaak is ook nog niet afgehandeld. A.s. maandag wordt er een meeting hierover gehouden en precies gekeken hoe en wat er nou gebeurd is.

Want er waren van een aantal mensen ook de complete portemonnee + papieren verdwenen.

Ik heb zelf gezegd dat als de werkgever hier niet adequaat mee omgaat we naar de politie stappen en we sowieso aangifte doen. Ook al gaat het in ons geval maar om een paar euro. Feit is en blijft dat er een onverlaat aan iemands spullen heeft gezeten en door mensen hun tassen gegaan is. Zeker in dit soort situaties moet men zich gewoon veilig en op het gemak kunnen voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou proberen zoveel mogelijk duidelijkheid te krijgen over de exacte reden en gang van zaken ten aanzien van dat moeten achterlaten van spullen. Zorg dat je heel helder in beeld hebt wie dat gezegd heeft en waarom. Kan later van groot belang zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als vakantiewerker kom je, hoe dan ook, oog in oog te staan met de harde realiteit.

Er is geen ontkomen aan.

De wereld na de schooltijd is een geheel andere als tussen de schoolbanken.

Het vakantiewerk is een uitstekende overgangsfase om daar alvast wat aan te wennen.

Tijdens mijn eerste vakantiewerk op 14 jarige leeftijd, aan de lopende band, werd ik

vanwege doorwerken in de koffiepauze, door een potige 20 jarige bandgenoot, mishandeld.

Heel erg, natuurlijk, maar je leert er wel van.

Het wegwerken van de oplopende stapel rechts van mij werd mij niet in dank afgenomen.

Inmiddels weet ik nu, dat zoiets als matennaaien wordt beschouwd door vakbondsleden.

Maar als 14 jarige heb je daar absoluut geen weet van.

Het kwartje viel pas na een jaar of wat.

Blijft overeind, dat je niet mag stelen en al helemaal niet van mensen in de aanloop.

En natuurlijk aangifte doen.

aangepast door hobbel de bobbel
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels is het vakantiebaantje beëindigd. En ondanks dat ik er een zaak van wilde maken, durfde/wilde onze dochter dat niet.

Gelukkig betrof de schade voor haar 'slechts' 2,5 euro. Maar wederom een knauw in het vertrouwen in de medemens.

Andere jongeren zijn daar ter plekke wel forser benadeeld. Sommigen mensen waren hun hele portemonnee met inhoud kwijt (pasjes e.d.)

Het uitzendbureau probeert het allemaal af te wimpelen en de boekentoko wijst naar het uitzendbureau en vice versa.

(BTW: datzelfde uitzendbureau is ook één v.d. detacheerders van Pegatron in Breda!) zie:

http://www.bredavandaag.nl/nieuws/algemeen/2014-07-16/update-arbeidsinspectie-onderzoekt-arbeidsomstandigheden-pegatron-breda

http://tweakers.net/nieuws/97332/inspectie-onderzoekt-mensonterende-omstandigheden-bij-iphone-reparateur-breda.html

 

Ook hier wordt de jeugdigen in zeer bedekte termen te verstaan gegeven dat 'veel zeuren het wel eens lastig zou kunnen maken voor andere baantjes'.

 

Uiteraard mag ik hier geen conclusies uit halen c.q. oordelen over vellen. Want het zijn allemaal uitzonderingen, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een deceptie is dat dan... balen als een baantje zo afloopt! Heb je zelf nog contact gehad met het bedrijf over het exacte hoe & wat?

 

Uiteraard mag ik hier geen conclusies uit halen c.q. oordelen over vellen. Want het zijn allemaal uitzonderingen, toch?

 

Conclusies mogen, oordelen mogen, generalisaties mogen niet ;) 't Is echt geen rocket-science, captain! ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe