Ga naar inhoud

Review Insignia in vergelijk met 508hybrid4


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Na een weekje rijden en een keer tanken kan ik vast een korte review maken.

Opel Insignia 0 - 0 Peugeot 508hybrid4

1000 kilometers zijn erbij gezet op de klok, gemiddeld 1 op 19 gereden met deze Opel. De Hybrid4 scoorde wel slechter, gemiddeld 1 op 17. 1-0 dus.

Het wordt al snel 2-0 want de binnenruimte is een stuk beter voor elkaar in de Opel.

De Hybrid4 slaat terug met de ZEV modus, die is echt geniaal. Ook beperkt 4x4 aandrijving bij de 508, leuke gimmick. 2-1.

Parkeren met beide auto's is bijna vergelijkbaar, bijna! Want de Peus had alleen parkeersensoren achter en de Insignia heeft voor en achter, dus 3-1.

Toch wordt het 3-2 want de Hybrid4 heeft xenon, de Opel gewoon ordinair licht....niet getreurd want de Facelift Insigna over een paar maandjes heeft Led-verlichting....cool!

3-3 wordt het nog want de Peus heeft een luxere uitrusting!

4-3 toch nog net voor de finish want het navigatiesysteem van de Peus is gewoon ruk terwijl de Insignia zeer makkelijk te bedienen is!

5-3 vervolgens want de Insigna heeft geen technische storingen die de Peus wel had tijdens mijn jaartje zoeven op de weg.

5-4 want de Opel is fiscaal wel duurder voor mij dan de Peus, het scheelt mij 90 euro netto per maand!! Maaaaar de facelift Insigna wordt voordeliger want die krijgt 20% bijtelling dus is het gat nog maar 30 euro in het voordeel van de Peus. Nog even doorbijten dus.....:lol:

5-5 want de Opel heeft een 6-bak terwijl de Peus een halfautomatische bak had, toch iets meer comfort bij de Peus...

6-5 toch want de Peus heeft een heel irritant kofferdeksel waarbij de druppels continue in de bagageruimte druppelen!!

Conclusie: De Insignia wint nipt van de 508hybrid4.

En zo ziet een Insignia eruit....post-4-0-78135200-1402509574_thumb.jpg

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, er was geen vergelijk tussen de O2 TDI DSG vs de Peus. Ik denk dat de O2 makkelijk zou winnen hoor. De Peus was een verplichte keuze van mijn nieuwe werkgever toen, ik was wel vrij om het model en type te kiezen.

Peus 508 Hybrid4 0 - 0 Octavia 1.6 TDI DSG

0-1 want DSG!

0-2 want giga binnenruimte O2, zeker de kofferbak.

0-3 want de 1.6 TDI is veel zuiniger dan de hybrid4

1-3 want ZEV is zeker cool!

1-4 want de 02 oogt sympathieker dan de grotere 508

1-5 want de O2 was een Elegance Business line dus superluxe

1-6 want de O2 kende geen technische storingen

2-6 want de O2 was 25% bijtelling dus netto 280 euro en de Peus was 14% bijtelling dus netto 208 euro

Wedstrijd beëindigd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe