Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Crash Tom Boonen


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Zo'n auto's hebben zoveel pk's daar kan een gewone 'automobilist' niet mee omgaan :gestoord: . Er zijn al heel wat bekende mensen met dat merk auto  gecrasht.

Door dat aantal pk's rij jij niet met de auto, maar de auto met jou :opgeven2: .

En nu zie ik dat merken als VW, Mercedes, BMW, enz. compacte hachtback op de markt brengen met meer dan 300 pk :buitenaards: . Dan vraag ik mij af waar moet dat na toe, wat levert dat op ?

Want er zullen altijd wel van die gekken zijn die het potentieel van de auto proberen te gebruiken. Met vaak alle negatieve gevolgen vandien :autorijden:

aangepast door Busje
Geplaatst:

Ach, ik denk dat veel van die pk-bommen van nu heel wat veiliger zijn dan, om maar eens wat te noemen, een ouderwetse 205GTI met 110 pk...

Geplaatst:

Alleen praat je dan wel over veilig in de vorm van in de auto zitten en besturen...

Maar voor de medemens in het verkeer word het met zo'n gassie minder veilig dan in dat peugeotje 205

Geplaatst:

Zoals busje al aangaf, velen kunnen dat vermogen niet handelen en is het onverantwoord !

 

Waarom denk je dat we in nederland met het rijbewijs A tegenwoordig in stappen pas met meer vermogen mogen rijden ??

Vroegel kon je na behalen van rijbewijs elke motor met elk vermogen zomaar kopen en ermee de weg op, en dit heeft heel wat mensenlevens gekost ( berijders maar ook onschuldigen )

 

En ik wil hiermee niet zeggen dat ze deze wagens met hoog vermogen niet moeten of mogen maken want technisch gezien blijft het een mooi product.

Maar vind wel dat er regels tegenover moeten staan voor gebruik op de normale wegen.

 

Maar dat is just mijn mening hoor

Geplaatst:

Ik denk dat je mijn punt niet hebt gevat ;)

 

Wat ik bedoelde was, dat een huidige hot-hatch met een kleine 300 pk (bijvoorbeeld een focus st oid) heel wat veiliger en beter handelbaar is dan vroegel een 205GTI, die weliswaar veel minder pk's had, maar veel listiger was. PK's an sich zeggen niet zoveel.

Geplaatst:

Denk dat we mekaar niet begrijpen , maar dat we uiteindelijk hetzelfde bedoelen..

 

begrijp ook wel dat de techniek tov de 205 verbeterd is maar de zwakke schakel blijft de persoon achter het wiel wat binnen in de wagen zit met een stel planken die pendalen worden genoemd.

En die persoon die die dit met zijn grijze massa mag bedienen is wezenlijk niet veranderd en ondanks de techniek een groter gevaar geworden dan dat hij nog in dat 205je reed met minder PK en vermogen

Geplaatst:

. PK's an sich zeggen niet zoveel.

Eens! Is ook in de motorwereld zo, getrapt rijbewijs helpt niet als het bewustzijn er niet is. Je kan met 50 pk en 100 kg fiets (dus 1 op 2 verhouding) d meest verschrikkelijke ongelukken krijgen, zeker omdat bij die fietsen het vermogen in een krappe powerband vrijkomt, kun je nog beter 200 pk bij 180 kg kopen/rijden met een goed koppel!

Geplaatst:

 PK's an sich zeggen niet zoveel.

De alledaagse situaties waarin je het potientieel volledig verantwoord kunt aanspreken nemen wel af naarmate de PK's toenemen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe