Ga naar inhoud

Nieuwe wasmachine?


FredV
 Delen

Aanbevolen berichten

Vanmorgen deed de wasmachine het niet meer.

Totaal dood, geen lampje branden, niks nada, was halverwege het wasprogramma gestopt.

De Miele is bijna 17 jaar, dus ... na zo'n lange werktijd tijd voor pensioen, want reparatie kon wel eens duur worden.

Vandaag dus maar eens georiënteerd wat er zoal als opvolger te koop is.

Frank de Miele W5844 of de W5821? (de W5844 staat niet op de site van Miele, weet jij meer??

Toen we thuiskwamen, maar eens begonnen de machine weg te halen.

Wilde de stekker uit t stopcontact halen, toen ik wat zwarts aan het snoer zag. oeps. Stekker zit vast.

Met geen mogelijkheid uit de contactdoos te trekken.

Dus aardelkschakelaar uitgezet en met bruut geweld de wcd losgekregen.

Wat bleek: de stekker was in de wcd gesmolten... En de aardlek was NIET uitgevallen. rara..

Inmiddels nieuwe wcd gemonteerd (had er nog een in huis liggen, gelukkig, want de winkels waren al dicht. en een nieuwe stekker aan t snoer van de wasmachine.

Alles werkt weer naar behoren.

Scheelt me € 1199..

vrouw zei, we hebben dat geld bespaard, waar zullen we het aan uitgeven?? grrrrrrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja je had meteen tegen de vrouw kunnen zeggen, winterbanden schat voor volgend winterseizoen !! :P

Maar tsja waarom is je aardlek niet uitgevallen, wel volledig logisch hoor je hebt namelijk geen sluiting gehad over nul of aarde !

Maar de pool van het stopcontact heeft waarschijnlijk niet goed geklemd op de stekker pool en met hogere belastingen krijg je dan weerstand en dit kan resulteren in warmte en dus vastbranden zoals je is overkomen !

Sterker nog officieel zou je een wasmachineschakelaar tussen de wasmachine en het aansluitpunt moeten hebben, deze zijn geschikt voor 16Ampére en een wcd ( wandcontactdoos versus stopcontact in volksmond )

Maar deze kunnen maar maximaal 10 Ampére hebben dus je voelt al waar de bottlenek zit !

Officieel moet je dus de wasmachineschakelaar hebben met controlelamp deze schakelt zowel de nul als de fase uit en kan de 16 Ampére hebben !

Dan als we officieel verder gaan zou je het meegeleverde aansluitsnoer van de wasmachine moeten verwijderen en vervangen voor een 4 x 2,5mm² VMvl snoer.

Dan is de blauw en bruin voor de fase en de nul en de twee overgebleven draden zou je moet aansluiten op de aarde !

Maw je behoort officieel volgens de normen je machine dubbel aarden !

Dit laatste wordt in principe erg weinig gedaan

Dus je bedrag wat je nu bespaart kun je besteden aan een wasmachine schakelaar en het resterende aan winterbanden met velgen en een velgenboom !! :P

post-27-0-64228900-1301163708_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je geld bespaard hebt Fred! En Miele heb ik geen notie van wat die moeten kosten, zou ik op internet moeten opzoeken. Onze wasmachines van Electrolux en AEG zou ik ook moeten opzoeken wat die kosten. Ik weet dat de onze beginnen bij Euro 2920,=....ex BTW.

Dus doe zoals ik en ga morgen lekker shoppen. Ik loop morgen in de Koopgoot te Rotterdam! Samen met mijn vrouw die mij weer gestrikt heeft 1 x jaar! Daarna slapen op de SS Rotterdam in de haven....foto's volgen wel in een nieuw topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je uitleg Ed,

Zo'n wasmachineschakelaar met trekkoord heb ik nog wel liggen :)

Dus de besparing is nog groter.

De winterbanden liggen alweer in t hotel, netjes bij de dealer.

Jeetje, nog meer besparing :) want die opslag kost me niets als personeel :)

Dus zal we binnenkort de trekschakelaar monteren waarmee t probleem opgelost zou moeten zijn.

Overigens is eea in de bijkeuken officieel door de aannemer zo voor de wasmachine aangelegd. dus zal hem er wel weer op aanspreken (dezelfde van die lekkere vloerverwarming...)

Ha Frank t ging mij niet zozeer om de prijzen, maar om t type. Was ook een AEG 16S893 als ik me goed herinner, 1199 euro, t nieuwste type met ook automatische dosering van het wasmiddel.

In ieder geval veel plezier morgen in 010 en op de ss rotterdam:) geniet er lekkr van.

Ik ga morgen wel de belastingpapieren invullen, electronisch dan

aangepast door FredV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel geld voor een wasmachine zeg, 1200 euro!

Ik heb een AEG voor 500 euro, 7kg capaciteit. In de opruiming gekocht weliswaar en daar moet je ook net geluk hebben.

Als je op internet zoekt kom je misschien wel goedkopere modellen tegen?

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb evenals Fred een 15 jaar oude Miele wasmachine.

Je gaat daar dus een beetje aan hechten, zo'n trouwe huissloof, daar kan ik ook niks aan doen.

Maar een half jaar geleden, was hij ineens, zonder voorwaarschuwing dood.

Miele er een paar keer bij met diagnostische apparatuur, die oogde wel professioneel, maar de monteur weer wat minder.

Onderdelen (electronica) vervangen, maar nog steeds op onvoorspelbare momenten weer dood.

Uiteindelijk kwam er (we zijn inmiddels 3 weken verder) een soort Miele wonderkind langs, die besloot het moederbord, zal ik maar zeggen,, te vervangen.

Daarna was alles weer als vanouds.

Uit coulanceoverwegingen heeft Miele de vruchteloze eerdere acties van de rekening geschrapt.

Ter verduidelijking : Ik kan soms heel tevreden op een stoel met belendend tafeltje en de poes op schoot,

belangstellend naar de verrichtingen van de Miele huissloven kijken, waarmee ik kennelijk een warme band heb opgebouwd.

Daar staat wel weer tegenover, dat ik hun verbruikjes draadloos registreer.

Is de opgebouwde database goed, of fout?

Plugwise, waarvan ik het systeem heb gekocht, probeert wel inzage over mijn verbruiksgegevens te krijgen, waar ik mij tegen verzet.

Niet ten onrechte, want Plugwise is inmiddels overgenomen door een energieleverancier (Essent)

die daardoor achter de voordeur kan kijken.

Waneer zijn wij op vakantie etc.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een Bosch, ook 7kg. Was rond de 500 euro meen ik (online), Miele is sowieso duurder en als je het dan nog bij de boer op de hoek koopt betaal je vaak helemaal de hoofdprijs. Maar men zegt dat je dan wel wat hebt :)

De Bosch wasmachine en droger (die staat nu trouwens in de consumentengids) doen het vooralsnog prima, zeker aangezien er hier erg veel gewassen wordt met 5 man in huis slijt dat ding eerder dan dat hij de kans heeft om gewoon kapot te gaan van ouderdom. En we weten inmiddels de onderdelen zaken te vinden, op de klok/moederbord na zoals Hobbel omschrijft is vrijwel alles goedkoop te vervangen.

Maar mooi dat hij het weer doet, scheelt je een hoop geld :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 17 jaar oude Miele kostte indertijd ons 2395 guldens.

En nog nooit een storing gehad.

Ja, één keer een bh-beugel in de trommel. De monteur wist feilloos de cupmaat te vertellen :)

We kiezen voor een Miele vanwege levensduur en kwaliteit en, dat bepaalt mede de prijs, een paar voor mn vrouw belangrijke programma's. :)

Maar voorlopig doet de Miele het dus nog...

Ze peinst hard wat we met het niet uitgegeven bedrag gaan kopen... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die BH-beugel heb ik ook gehad, aleen zat hij niet IN de trommel, maar ERBUITEN ?

Het is echt waar, de halve wasmachine was ontmanteld, toen dat euvel boven water kwam.

Wat het verhaal nog vreemder maakt, is dat de eigenaresse nooit een woord gerept heeft over het gemis van haar kroonjuweel :cocktail:

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Verbazingwekkend wat je hier allemaal op het Skoda forum te lezen krijgt. Ze weten blijkbaar alles over wasmachines en bijbehorende cupmaterialen...grappig

Even vermelden, dat ik 20 (twintig jaar geleden) een wasmachine van eem bekend Italiaans (jaja) merk heb overgenomen van een collega (destijds) voor 50 gulden en dat ik nog steeds met deze machine naar volle tevredenheid was. Wie doet dat na met die Miele's ?

Wat er wel aan de hand is... elke 5 of 6 jaar moet ik de stekker en contrastekker van de machine vervangen omdat die is vastgesmolten (vandaag weer...vandaar dat ik hier terecht ben gekomen, want skoda is niet mijn automerk). Ik vraag mij af hoe kan dat ? Op de wasmachine aansluiting met trekschakelaar heb ik een verlengsnoer gemonteerd van ongeveer 1 meter met contrastekker daarop sluit ik de stekker van de wasmachine aan. Alles is geaard met 1 aarde draad. Dit schijnt niet officieel te zijn (als ik zo op internet lees), maar het snoer van mijn wasmachine is te kort vandaar.

Moet ik nu concluderen dat door de hoge amperestroom, die de wasmachine trekt na verloop van tijd de stekker en contrastekker samensmelten en dat er dus hierdoor een risiko op brand bestaat ? Hoe kan ik dit oplossen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe