Ga naar inhoud

Roomster aanjager


peter1234
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Peter uit Heemskerk.

Al sinds 2007 heeft mijn vrouw een Roomster. Momenteel maak ik gebruik van deze auto, daar ik de meeste kilometers rij en de Roomster op gas rijdt.

Al enige tijd maakt de aanjager een geluid wat klinkt als een droog lager(s).

Ik heb het een en ander los aan onderzijde + filter eruit. Het handschoenenkasje is eruit.

Maar het dashboardkastje zit er nog voor en komt nog niet los. Ik ben bang dat ik wat sloop als ik verder ga.

 

Wie kan mij verder opweg helpen?

 

Vriendelijke groet, Peter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter allereerst welkom hier.

En heb je topic verplaatst naar de juiste plek daar het stond in wie ben ik

En wie ben ik is er alleen om je voor te stellen.

Dus stel je alsnog even voor in wie ben ik

 

mvg

 

de Mods

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag 3 schroeven van de aanjager weten los te krijgen. Dan komt hij nog niet los, dus er moet er nog een zijn. Dat zal wel links boven zijn.

Hier is echter niet bij te komen zonder het dashboard kastje (of het dashboard) weg te nemen. Ik heb een aantal schroeven gevonden, en ook wat beweging in het dashboard kastje gekregen, maar het zit nog aan de rest van het dashboard vast. Dus, als iemand nog een tip heeft....

 

Skoda, simply clever (in elkaar gezet)  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is dit door de garage gedaan, mijn blower met weerstand moest vervangen. Leek idd als of hij aanliep, maar kwam dus gewoon niet meer op gang. Dit is een zwakpunt, in de constructie en een bekend punt. Aangezien de Roomster een broertje is van de Fabia II zal het wel niet anders zijn.Het gehele dashboard moest er uit zeiden ze, kosten alleen montage..300.-. de rest is hier al een keer beschreven. Ik kan veel maar een heel dashboard is mij iets te veel.

Bij mij is zgn coulance toegepast, maar vraag mij af of skoda hiervoor eigenlijk niet gewoon totaal aansprakelijk is. Het is in iedergeval zo ontworpen dat je nog net door de garantie periode bent, dan is het opeens gebeurd met die blower. Simply matig dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

       Fabje: Het gehele dashboard moest er uit zeiden ze, kosten alleen montage..300.

 

Ja, dat had ik goed gezien dus. Dat gaat mij ook een beetje te ver. 

Alleen de weerstand zou nog te doen zijn, dan moet de airbag er even uit, maar volgens mij draait hij nog gewoon de snelheid die hij zou moeten draaien op alle standen.

Gelukkig maakt hij (nog) alleen maar wat geluid als ik net weg rijdt.

 

Skoody boo, ook bedankt voor je reactie, de Roomster is van begin 2007, dus van garantie is geen sprake meer  :( 

 

Groeten, Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, helaas peter daar kom je er niet mee, als je het laat zitten gaat er meer kapot. Uiteindelijk kortsluiting zeiden ze bij de garage. Heeemskerk is een beetje ver weg. Heb nu een adres voor 20.-/uur. Dan zou je 120.- kwijt zijn, het is lastig.

Deze knaap die ik nu ken restaureerd, tot nieuwstaat. Abnormaal, hij heeft een Dodge Truck '65, bijna klaar, schitterend.

 

Distributie riem 4 uur = 80.-(ex onderdelen), wel zelf mee helpen, das alleen maar gaaf toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

peter als je het onderdelen nummer kunt achterhalen, er is een Fabia lijk binnen bij Rhenoy. of kijken bij gebr. kleingunnewiek. in geen geval het oude type nemen.

aangepast door FABJE
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe