Ga naar inhoud

zelf remvloeistof vervangen?


ALOYS
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb niet dezelfde ontluchter dan in u voorbeeld.

Mijn ontluchter is een goedkoop ding dat ik ergens op het internet gevonden heb. De kwaliteit is er ook na, maar het lukt wel om de remmen ontlucht te krijgen.

Voorbeeld van mijn ontluchter.

http://i101.twenga.com/auto-motor/remontluchter/rem-ontluchter-tp_8106965290355111246.jpg

 

Ik kan ook alleen maar vertellen hoe het met dat ding gaat. Ingewikkeld in het beslist niet.

 

Vul de beker voor een 1/4 tot 1/3 met (nieuwe) remvloeistof.

Zorg dat het slangetje in de beker in de remvloeistof hangt

Sluit op het handvat op de luchtslang van de compressor aan (De reserveband kan ook voor dat doel gebruikt worden)

Het dunne slangetje sluit je aan op de remnippel van de rem. Begin met de rem die het verste van het reservoir onder motorkap verwijderd is.

Vul het reservoir onder de motorkap maximaal. (voorzichtig met de lak remvloeistof is agressief)

Je draait de nippel openen trapt op de rem gebruik het handvat als er geen luchtbellen meer uitkomen is de  die remontlucht, nippel weer dicht draaien. Zo ga je elke rem langs. Hou het nivo van de remvloeistof onder de motorkap in de gaten en vul desnoods bij. Anders mag je weer opnieuw beginnen.

 

Je moet er een beetje mee experimenteren. Dat klinkt raar bij remmen maar het kan weinig kwaad. Zorg dat er geen luchtbellen meer uitkomen dat is het belangrijkste

En dan het laatste ik ben niet verantwoordelijk als het eventueel fout gaat. Als u het niet vertrouwd moet u naar de garage gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die EeZibleed ken ik ook niet, maar als het niet goed zou lukken, zal je voelen dat je rempedaal sponzig aanvoelt. Dan moet je opnieuw ontluchten. Soms gebeurt het ook wel dat de lucht niet goed uit de abs-pomp geraakt, maar dat is geloof ik eerder uitzondering dan regel.

 

Op de ouderwetse manier kan het ook wel, als je met 2 bent, ik heb het vroeger ook zo gedaan. Maar in feite is het misschien niet aan te raden, ik heb al vaker gelezen dat de hoofdremcilinder het wel eens durft te begeven als je niet voorzichtig bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  •  

    Ik zou er lekker afblijven in ieder geval.

     

  • Niet zo bang zijn...  Op internet staan tientallen You-Tube filmpjes hoe je het zelf kan doen. Gewoon eerst even goed bestuderen, ervaringen opvragen via dit forum (daar is een forum ook tenslotte voor) en daarna relax zelf aan de slag.  En als het allemaal gelukt is geeft dat een voldaan gevoel.
  • Meer even waar het om gaat....  Wie heeft er ervaring met de EeziBleed?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe