Ga naar inhoud

Topsnelheid Skoda Fabia Combi Greenline


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Nou, ik heb het dan eindelijk uitgeprobeerd! B)

Na 1700 km op de teller op de terugweg van Hannover, Duitsland naar Nederland toch maar eens het pedaal helemaal ingetrapt.

Het verbaasde me hoe makkelijk de auto op de 160 komt en hoe stil te auto dan nog is!

Wat is nou de top? Zo rond de 168-170 heb ik gedaald, kon (en wilde eigenlijk ook) niet al te lang zo verder rijden i.v.m. omringende verkeer wat de veiligheid enigszins in het geding bracht. Vanaf 160 gaat de acceleratie in ieder geval een stuk langzamer, maar we komen er wel.

Verbruik? Gemiddeld in Duitsland iets van 6,6l/100km, ik moet nog tanken sinds ik de NL-DE grens over ben gegaan dus de uitslag zien we binnenkort ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in Duitsland (heenweg) in het plaatsje Melle, voorbij Osnabruck getankt voor (niet schrikken) 1,474 per liter !!

Precies wat ik al vermoedde, het laagste dat ik tegen ben gekomen is 1,419 of zo. Niet echt aantrekkelijk om in Duitsland te tanken dus, in nederland kwam ik direct alweer de 1,3xx tegen.

Inmiddels dus na die ene tankbeurt van 18,2:1 naar 19,5:1

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snapte er niets van, maar het is natuurlijk diesel :lol:

Eind mei als we naar Tsjechie gaan, zal ik het ook eens uitproberen met de Yeti. Denk ook niet meer dan 170. Met de Yaris Verso ook, 178 op de nuvi. Maar dan had je wel het gevoel of hij elk moment spontaan kon desintegreren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleszins redelijk verbruik toch op topsnelheid Ronald! Valt me alles mee.

brandstofprijs

De brandstofprijzen rijzen gewoon de pan uit.

Wat ik vorig jaar voor de benzine in Duitsland betaalde, betaal ik nu voor de diesel in Nederland. (gisteren nog 129,9)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja diesel is altijd duurder geweest in Duitsland dan in Nederland

Laatst dat ik in Dusseldorf de beurs mocht opbouwen werd er terloops nog tegen me gezegd "tank je wel even de Iveco af voor je Duitsland inrijdt !!??"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar weken geleden nog even naar Hamburg geweest. Heerlijk rustig op de weg deze keer zodat ik met een goed gevoel de CC kon gebruiken. Op 160 km/uur gezet en de Yeti reed geweldig !! Gemiddeld verbruik over zowel heen- als terugweg 7.2 liter / 100 km oftewel bijna 1 op 14. Hier ga ik niet over klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topsnelheid van de Faboa is ruim voldoende dus!

Verder nog dingetjes opgevallen of rammeltjes als je wat harder rijdt dan gemiddeld?

Ik heb de Faboa inmidddels maar weer omgedoopt naar Fabia

Er is me eigenlijk helemaal niks opgevallen. Olie temperatuur 102 graden, koelwater 90 graden, +/- 3000 toeren, en de auto was gewoon lekker stabiel, rijbaan wisselen ging net zo soepel, vering prima, geen geruis, gewoon lekker stil zoals hij al de hele weg was :)

Net maar even de tank volgegooid om de resultaten van Osnabruck > Hannover > Arnhem > Culemborg te bekijken. Zal deze zo beneden invoeren (bonnetje zit nog in m'n jas)

En natuurlijk m'n Greenline weer even gewassen na z'n Duitse avontuurtje. Nog altijd even mooi, je zou de hem eens moeten zien schitteren zo in de straat vol met roestbakken B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels mijn Spritmonitor bijgewerkt, nog altijd op 19,5 km per liter :D

Sterker nog, ritje Duitsland had gemiddelde van 19,6 km per liter. :o (zie ik ook info op Spritmonitor)

Ik heb trouwens getankt voor 1,329 Das is even wat anders als 1,474..

aangepast door PC-fre@k
Extra info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe