Ga naar inhoud

Skoda Roomster


somebodey
 Delen

Aanbevolen berichten

Laat ik het zo zeggen, ik ou er voor tekenen als ik dit verbruik constant zou hebben.

Maar spiegel je het verbruik aan dat van Captain Hook dan is het nog tegenvallend.

Maar hij gaat in de loop nog wel zuiniger worden is de algemene trent als je hier een beetje om je heen leest

Ik ben al erg tevreden met het huidige resultaat.

Vooral de vlotheid waarmee hij meegaat op de autosnelweg!

Alsook vandaag iets beter de 1e versnelling onder de knie gekregen, laten we het op de leek in mij als benzinerijder :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@somebody: een beetje meer info over wat voor soort rit je maakt is wel noodzakelijk. De volgende zaken doen er in ieder geval toe:

- de lengte van de rit

- de buitentemperatuur (daar hebben wij nu wel een idee van, maar wie dit later terugleest niet)

- de snelheid

 

Er zijn wel meer dingetjes die er toe doen, maar zonder deze info is er niet zoveel van te zeggen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Somebody: houd je het ook bij in b.v. spritmonitor? Want de BC waardes kunnen nogal afwijken.

Pas aan de pomp + kilometerstand weet je wat de echte 'schade' was... ;)

Ik doe dat via een app op mijn gsm.

Ik kwam toen op een 9,5l uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ondertussen zitten we al op een 5700km met de Roomster..

 

Super auto al geweest.. 4 volwassen mensen + kind en koffer vol een weekje weggeweest naar Belgisch Limburg.. Het beestje reed super!

Daar ook enorm gebruik gemaakt van de Amundsen+ (POI vooral) ben ik dat ding al dankbaar geweest! :lol:

Moet nog altijd eens mijn dakdragers testen :P

 

Het enige 'probleem' dat wij ondervinden is de blindering van de pano-ruit.. Het voorste deel schuift van zelf naar voren..

Het lijkt alsof de magneetjes niet genoeg aantrekken.. Iemand die hetzelfde probleem heeft/kent? :onzeker:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Lang geleden dat we hier gepasseerd zijn :)

 

Ondertussen staat de teller bijna op 10.000km..

 

Toch al een probleempje gehad met de RR.

De vrouw reed op een 90km/h weg toen hij gewoon uitviel..

Bijna ongeluk gehad (bijna op haar ingereden).

Dag nadien naar de garage mee geweest.. Via de computer niets gevonden, ze hebben hem dan maar volledig op fabrieksinstelling gezet.

Nu afwachten.

 

Alsook is het opbergvakje van de passagierszetel stuk.

Dit wordt in garantie vervangen.

 

Volgende maand eens kijken voor instaplijsten, hoogstwaarschijnlijk de plastic versie (aangezien we met een Scout-pakket zitten zal dit het mooiste zijn).

 

Ben eens aan het kijken naar leuke zomervelgen.

Mijn goesting is gevallen op de oude velgen dat op mijn Ibiza stonden.

Audi TT Ronal velgen 17"

 

(foto is trouwens mijn oude wagen :) )

 

zybrr.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Het enige 'probleem' dat wij ondervinden is de blindering van de pano-ruit.. Het voorste deel schuift van zelf naar voren..

Het lijkt alsof de magneetjes niet genoeg aantrekken.. Iemand die hetzelfde probleem heeft/kent? :onzeker:

 

Ook ik heb geen probleem gehad met de blinderingen van de panoramaruit. Auto is nu twee jaar en 50.000 km verder....Wel is mijn spiegel onlangs lam geworden, vermoedelijk door Bluetooth spiegel (Seecode) die over de originele spiegel zat geklemd. Moest dus vervangen worden. Inmiddels zeer tevreden over auto. Verbruik was even minder na vervangen DSG maar vermoedelijk te wijten aan winterseizoen. Van de zomer woon-werkverkeer 5,8l/100 km bij terughoudende rijstijl (geen extreem gasgeven bij optrekken, uitrollen, 100 km/h achter voorligger aan blijven rijden (trajectcontrole)). Ook in Zuid-Duitse bergen met een volle  middelgrote aanhanger kon de auto goed meekomen en had voldoende power voor acceleratie bij inhaalmanouvres van vrachtwagens/auto-caravan combinaties. De Roomster is trouwens ontzettend populair in het Zwarte Woud, ik heb relatief veel verschillende Roomsters gezien (allemaal Duits kenteken).

 

Cheers,

Stg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Dit weekend geschrokken van onze pausmobiel!

Voor schoonmoeder achter 2 sofa's geweest..

Stoelen er allemaal uit, en er kon een 2 zit in met de koffer dicht.

3zit stond hij er 15cm uit..

Deze week gaan we eens naar het containerpark, ben benieuwd :)

Alsook aan het kijken naar de originele bt module..

Ik kan er voor 160€ aangeraden..

Enkel het plaatsen vragen ze enorm veel geld voor.. Iemand regio oost Vlaanderen dat dit kan voor een leuk prijsje? Als het echt de moeite is, durf ik verder rijden ook :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe