Ga naar inhoud

Het verbruik en de brandstofprijs...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

ja, het is ook wel vreemd. Soms moet er dus ineens iets bij en vaak ook niet of nauwelijks. Geen idee waar dat door komt. Ik vermoed atmosferische/meteorologische redenen. Maar wat dan precies. Wellicht kan iemand die terzake wat in huis heeft, zijn licht hierop doen schijnen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vergeet ook niet dat tijdens het rijden op hogere snelheden er ook vanuit het ventiel lucht ontsnapt.

Dan stoepranden en drempels die de band meer doen inveren

dan voor een rit meten en dus vullen en na een rit bijvullen.

 

En tsja weet niet met welke meter je de bandenspanning meet maar die op dat compressortje zitten zijn ook niet echt betrouwbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat het verschil elke keer bij alle vier de banden optreedt, vind ik wel geruststellend. De absolute waarde zal idd waarschijnlijk niet helemaal exact zijn, maar ik heb de de indruk dat een evt afwijking niet zorgwekkend is. Heb ook gecrosschecked met de meting bij tankstations; wijkt weinig af  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ja, moet je altijd doen als ze koud zijn. Vermoed toch dat het te maken heeft met temperatuurschommelingen of zoiets. In ieder geval geen overbodige luxe, regelmatig checken. 

En ik heb zo veel plezier van mijn 12V pomp

Deze:

 

Waar heb je die gekocht? En wat kost ie ongeveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gisteren teruggekomen van vakantie in Toscane. Duurste tankbeurt was in Italië, daar betaalde ik een keer 1,82. In Oostenrijk heb ik getankt voor 1,32.

Deze laatste tankbeurt leverde een record op: met deze goedkoop gevulde tank reed ik 884 km met een verbruik van 5.53 ofwel 1:18. Vrijwel de hele route door Duitsland de cc op 100, met uitzondering van een half uurtje op 120. "Tijdverlies" door dit zuinige rijden schat ik op hooguit een uurtje op een dag rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja. Twee stralende dagen, 1 regenachtige en de rest ok. Iedere dag een uur of drie/vier gewandeld. Prachtige wouden, niemand te bekennen. Echt een prachtig gebied. Ik kende het van de survival/krijgsgevangenkamp oefening voor leerling vliegers, waarbij ik vaak meeging voor psychologische ondersteuning

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Raarrrrrrrrrr. Ineens een wel heel sterke discrepantie tussen BC en SM (resp. 6.0 en 6.79). Vraag me af hoe dat kan. Kan geen verklaring bedenken eigenlijk. Dacht even misschien slaat de ene pomp later af dan de andere (heb wel elders dan gebruikelijk getankt), maar dan zou dat toch nog niet zo'n verschil kunnen verklaren, lijkt me. Het is wel zo dat die 6.79 exceptioneel is, terwijl ik toch niet anders dan anders heb gereden en ook geen storm tegen heb gehad

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe