Ga naar inhoud

“Het is kwalijk dat autobouwers geen goede autodiefstalbeveiliging kunnen inbouwen”


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Diefstal+Skoda.jpgFoto: PPE

“Het is kwalijk dat autobouwers geen goede autodiefstalbeveiliging kunnen inbouwen”

door redactie Autovisie

AMSTERDAM -

Het oog van dieven komt steeds meer te liggen op moderne auto's. Sinds jaren daalt het aantal diefstallen van oudere auto's flink, zo geeft Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit aan.

Auto's tot 3 jaar oud worden twee keer zo vaak gestolen als wagens van 8 tot 10 jaar oud. De auto's zijn voor de dieven interessanter omdat ze makkelijk te verhandelen zijn en omdat met moderne inbreekapparatuur het steeds makkelijker wordt om een auto te openen.

Moet het de autobouwers kwalijk worden genomen dat er geen goede autodiefstalbeveiliging is ingebouwd in moderne auto's of is het aan de eigenaar om de auto extra te beveiligen? Wat doe jij om de auto extra te beveiligen?

De stelling: “Het is kwalijk dat autobouwers geen goede autodiefstalbeveiliging kunnen inbouwen.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België daalt het aantal autodiefstallen jaar na jaar (gehalveerd op een jaar of 10, zoiets), onder meer omdat wagens op verschillende plaatsen worden gemerkt, en door de beveiliging. In dit artikel wordt een beetje gegoocheld heb ik de indruk, wat ze zeggen is:

  • Het aantal diefstallen van oudere auto's daalt
  • Jonge auto's worden 2 keer zo vaak gestolen als oude

Dan lees je snel, ah er worden meer jonge wagens gestolen, maar dat staat er niet. Ik heb dus het idee dat het aantal diefstallen in absolute aantallen daalt, maar dat ze met een paar slimme truukjes je iets anders willen doen geloven, zonder het te schrijven.

Bon, tot zover mijn kritiek op het artikel :). Ik heb niet de indruk dat constructeurs niet in diefstalbeveiliging investeren, als ik mijn eerste Felicia van '98 bekijk: gewone sloten, geen startonderbreking. Dat was deur openen, slot eruit en draadjes verbinden. Er is dus wel in geïnvesteerd, maar de daders van vandaag zijn waarschijnlijk enorm geprofessionaliseerd. Misschien zouden ze aan tracking systemen kunnen denken, maar er moet wel een reden zijn waarom dat niet zomaar ingebouwd zit (kostprijs?).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel gek vind, is dat de afstandsbedieningen/sloten nog zo makkelijk voor de gek te houden zijn (voor zover ik op internet tegenkom).

Ook vind ik het absurd dat een radio/nav er zo makkelijk uit te halen is, en nu de inbrekers dat weten maken ze er gebruik van. Had het nou 10 minuten geduurd voor je het eruit kreeg, dan zouden ze het bij airbags houden... Nog zo eentje.

Pluspunt vind ik nu wel weer dat de auto van binnenuit met geen mogelijkheid open gaat zonder sleutel (of iig zonder te ontgrendelen). Ruitje inslaan en de deur openen is er dus niet bij. Kan ook gevaarlijk zijn, maar je moet iets he.

Begin zit hem natuurlijk niet in de wagen, maar in de mens; Stelen op zich. Pas een paar youtube filmpjes van Powlitie gezien, als je ziet hoe makkelijk dat gaat (hoe veel mensen er op zo'n korte termijn toe in staat zijn om te stelen), niet normaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een rare foto bij het artikel, de dief doet z'n best om een stream te stelen, die hooguit 50 euro oplevert en hij heeft voor het gemak ook de sleutel maar in het contact gedaan ;)

Anyhow, ze moeten gewoon met hun takken van andermans spullen afblijven. Maar ja, je kunt in NL iemand neer meppen op een laffe manier en dan krijg je 120 uur taakstraf. Mijn ervaring toen mijn Columbus gestolen is dat de politie er ook geen z.k aan doet, dus ja waarom zou je het niet doen als dief zijnde..

aangepast door bakkertje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe