Ga naar inhoud

Chroom (?) lijstje onder de grille, boven de nummerplaat


Beaglewings
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, de faab is nog geen week oud, en het is al van dat...Welcome to brussels...

Ik reed door de kleinere straatjes naar m'n werkplaats, en er reden wat auto's voor mij. Ik was al flink vertraagd, want ik vertrouwde het verkeer niet zo.

En dan gooit de auto voor mij opeens de remmen dicht. Ik ook natuurlijk, maar het kleine kwaad was al geschied. Uitgestapt, praatje gemaakt met de andere bestuurder, en na wat bekijken van de wagens besloten om het "zo" te laten. Geen verzekering, geen franchise.

Nu, hij had een trekhaak, dus zijn schade was 0

Ik zet met twee zaken:

- een deuk in m'n nummerplaat : nummerplaat er af, en de deuk er uitslaan, vermoed ik?

- een miniscuul krasje in de chroom-laag van het lijstje onder de grille, vlak boven de nummerplaat.

Nu, dat krasje lijkt gewoon de bovenste laag van de chroom / chroomkleurige lak te missen. Is er een manier om dit goedkoop te fixen? Zoals een chroom-lakstift of zo? Google hielp me niet verder, en voor de faab II vind ik op superskoda alleen een zwart lijstje...

Nog geen week oud, ffs :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets zo irritant als met een nieuwe wagen dit tegen te komen.

Nummerplaat kan je uitblutsen maar blijf je zien (zie dit hier aan de Honda heeft ook een kusje gekregen van een trekhaak)

En voor het lijstje eens de prijs vragen bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me herrinneren dat bij de buren een verslag is van iemand die o.a. dit lijstje heeft gedemonteerd (om het zwart te maken) en weer gemonteerd.

Wel balen zeg!

Let dan wel op, de pinnen die erbij zitten breken zeer snel af! Informeer eventueel bij de dealer of ze die eventueel wel op voorraad hebben. Handig voor het geval dat namelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nummerplaat op zich zal wel vervangen worden, ipv uitgedeukt...is maar 20 euro...

Die sierlijst, heb ik van een russische etka al een item-nummer van gevonden, en er zijn nog verschillende oplossingen (chrome tape, zwarte sierlijst van superskoda,...). Zal naar gelang de oplossing ergens tussen de 10 en de 50 euro worden...

Dus alleen nog maar de werkuren. Nu, een nummerplaat vervangen, en chrome tape plakken, zie ik eventueel als niet-handig persoon nog wel zitten...

Merci, pc-freak, misschien als de sierlijst door origineel vervangen wordt, dat ik direct de pinnen erbij bestel

(Ik ga er vanuit, na inspectie door mezelf dat de rest achter de nummerplaat niet/nauwelijs beschadigt is. Lage snelheid, en geluk)

Nee, brussel is geen stad om rond te rijden in een nieuwe wagen, of een wagen waar je fier op bent. Daarvoor heb je een oud wrak voor nodig, en stalen zenuwen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat oud wrak heb ik al, nu nog de stalen zenuwen… :P

Trouwens, als je een goedkope nummerplaat zoekt en je bent in Brussel. Recht tegenover de DIV (van de FOD mobiliteit, vlak aan het noordstation), zijn er verschillende zaken die nummerplaten verkopen voor belachelijke prijzen. Ze concurreren elkaar daar zo een beetje kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa, ik doe nachten in brussel, dus no shopping for me :) Ik weet hier 'n shop zijn dat voor 20 euro een plaat maakt. Straks, met het itemnummer, naar de garage

Nummerplaat ga ik vervangen, doe ik zelf, is maar 20 euro

Juist dus prijs gevraagd voor dat sierlijstje. Het stuk zelf kost 10 euro, de werkuren + btw zorgen ervoor dat de eindrekening 100 euro zou zijn. Aangezien het maar een klein barstje is, en volgens de garage de verf niet er af zal gaan door weer of carwash, laat ik het voorlopig zo. Spijtig, maar geen 100 euro waard, imho

aangepast door EdK
berichten samengevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe