Ga naar inhoud

tekort aan Fabia's


Electric
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik werd gisteravond gebeld door mijn dealer: Of mijn Fabia mij nog beviel. Een 2de vraag was hoeveel km deze had gelopen en als 3de vraag wat de pluspunten waren.

Bleek dus dat er een tekort is aan Skoda Fabia's en of ik de mijne wilde verkopen voor een 'mooie' prijs. Zijn er nog meer gebruikers hier benaderd door de dealer?

Ik ben wel opzoek naar wat groters want een Fabia met 2 kooters die flink doorgroeien wordt inmiddels een beetje krap... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed is zijn mooie prijs ook die mooie prijs die jij voor ogen hebt ?

Dus lekker uitspelen de boel en kijken tot welk maximum hij kan en wil gaan.

En je uiteraard niet gek laten maken versus over laten halen tot verkoop als je eigenlijk niet wil.

Ook offerte's laten maken op meerdere type wagens nieuw en 2e hands en kijken wat je prijs doet van je Fabia.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je uiteraard niet gek laten maken versus over laten halen tot verkoop als je eigenlijk niet wil.

Ook offerte's laten maken op meerdere type wagens nieuw en 2e hands en kijken wat je prijs doet van je Fabia.

Goede raad, vind ik. Dit is niets meer dan een stunt van een dealer die tegen het eind van het jaar zijn quota probeert te halen. Misschien geven ze iets extra voor de Fabia, maar vergelijk maar goed bij de concurrentie, want die zullen ook wel iets extra doen nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je Fabia van 2007 is. Ik zou mij kunnen voorstellen dat er in auto's 5 a 6 jaar oud meer handel is dan in een nieuwe. Deze modellen zijn dan financieel voor een grotere groep bereikbaar. Vandaar wellicht dat de dealer graag deze Fabia hebben wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Fabia is inderdaad uit 2007. Ik weet nog niet eens of mijn volgende auto een Skoda gaat worden. Ik ben vrij groot (2 mtr) en mijn 2 kids van 3 en 1 jaar volgen hun vader kwa lengte :D . Interieurruimte in een Octavia Combi viel mij zelfs wat tegen. :onzeker: Een 2de-hands Superb ligt buiten budget. Een andere (lees: grotere) auto lag al wel in de planning maar eigenlijk pas tegen de zomer...

Ik laat mij sowieso niet gek maken, ik heb gezien wat andere 1.6 Sports Fabia's op de markt ongeveer doen. Volgende week zaterdagmiddag hoor ik wat de dealer van plan is...

aangepast door Electric
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga dan maar eens met je ogen dicht in een Roomster zitten en beoordeel dan de ruimte mbt de lengte.

En dan naderhand niet terugkrabbelen als je met open ogen uitstapt en het de Roomster is.

En ruilen tegen een Fabia kan misschien nog wel financieel leuk uitvallen dan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga dan maar eens met je ogen dicht in een Roomster zitten en beoordeel dan de ruimte mbt de lengte.

En dan naderhand niet terugkrabbelen als je met open ogen uitstapt en het de Roomster is.

En ruilen tegen een Fabia kan misschien nog wel financieel leuk uitvallen dan....

In de Roomster krijg ik mijn vrouw niet, hoewel dat ook een voordeel kan zijn... :D Omdat we regelmatig naar familie in de bergen gaan (Zwitserland) moet de volgende auto wel een beetje meer 'pit' hebben. Een Roomster hebben ze niet met een 160pk (1.8TSI die ik op het oog heb) uitvoering zag ik... De Fabia had het niet naar z'n zin met 105pk de berg op met volle bepakking + dakkoffer. :mondjedicht:

Geloof mij maar: ook dan zijn er acties in de lente en in de zomer!

Dat weet ik, maar het is wel handig om te weten wat de dealer er nu voor over heeft...

aangepast door Electric
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit geen verkeerde denkwijze om voor die enkele keer per jaar naar Zwitserland een zware sterke auto aan te schaffen. Waarvoor je dan een heel jaar een hoger brandstofverbruik meer MRB, en een hogere verzekering voor lief neemt ? Dat is toch eigenlijk het paard achter de wagen spannen.

Als ik kijk met wat voor auto mijn ouders plus kinder op vakantie gingen met er ook nog een vouwwagen achter. Dan vind ik dat tegenwoordig gewoon overdreven. Die PK-honger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, je hebt natuurlijk ook nog het criterium of de bestuurder het naar z'n zin heeft.

Maar zolang je geen aanhanger hebt, en de Fabia vollaad tot de maximale belading en nog die dakkoffer er bij, denk ik dat er nauwelijks hellingen te vinden zjin waar je niet met de daar geldende maximumsnelheid omhoog komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, je hebt natuurlijk ook nog het criterium of de bestuurder het naar z'n zin heeft.

Dan moet de vraag anders gesteld worden.

Het is net het zelfde als die bestuurder die een sterke auto koopt voor 3 weken per jaar met de caravan op vakantie te gaan. Ik zou dat niet doen. Maar wie ben ik.

Iedereen is vrij om te doen en te laten wat die wil, natuurlijk.

Misschien ga ik er ook wel een beetje met de botte bijl in sorry hiervoor. :blozen2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het financieel bekijk zou een Citigo voor het gehele jaar dan genoeg zijn voor een ieder

En voor die paar weken dat je met een sleurhut op vakantie gaat kun je dan het best een wagen huren.

Op deze wijze ben je het goedkoopst uit.

En zo zie je maar weer dat een wagen niets meer is dan status naar de medemens toe.

En ook deze uitspraak is er 1 van de botte bijl methode

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe