Ga naar inhoud

Rijden in Rusland


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb het filmpje nu helemaal afgekeken.

Erg leuk hoor....ik heb veel interessante stukjes gezien.

Let op die zwarte Mercedes op minuut 11:00 die even buitenom gaat inhalen....mooi gedaan!

Verder zal er aardig wat Vodka/Wodka in de dashboard kastjes liggen om de bestuurders te vergezellen tijdens de lange ritten daar!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in USA en in Azie zie je erg veel van die dashboardcamera's.

Deze worden gebruikt om je onschuld aan te tonen als je betrokken raakt bij een aanrijding die niet jouw schuld is.

Als het wel jouw schuld is kun je het filmpje gewoon wissen natuurlijk, en hoop je maar dat de tegenpartij geen camera op zijn dashboard had die actief was.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Ik denk dat je er niet zover voor hoeft te gaan. In ons eigen land zit er ook cowboys op de weg.

Televisieprogramma's als Blik op de weg, Wegmisbruikers, Stop politie, hebben aan inspiratie geen gebrek.

Het is gelukkig niet zo extreem als in Rusland, maar hier gebeurt ook genoeg.

Een prachtig voorbeeld van afgelopen week is die bussen die op de A1 tegen elkaar rijden. Het schijnt dat een automobilist de rij bussen ingehaalt heeft, en op het laatste moment voor de eerste bus, al remmend de afrit genomen heeft. Dat resulteerde in een noodstop van de eerste bus. De gevolgen zijn op de t.v. te zien geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en aangezien we allemaal veels te dicht op elkaar rijden, is een ongeluk dan niet meer te vermijden... Maar ja, als we de voorgeschreven ruimte laten tussen twee voertuigen (zoals ze in Duitsland zeggen "Abstand halten, halber Tacho" m.a.w. bij 100km/h 50m tussenruimte) dan zijn er altijd weer idioten die zich daar tussenwringen...

 

Zowel de roekeloze automobilist alsmede de buschauffeurs zijn dan beiden niet zo 'handig' bezig... Het blijft lastig, rijden... :onzeker:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Artikel 19 reglement verkeersregels en verkeerstekens

De bestuurder moet in staat zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is

 

 

Op de vraag "Tja, moet de tussenruimte dan ten allen tijde berekend zijn op elke onvoorspelbare of nodeloze noodstop van de directe voorganger?" is het antwoord dus ja...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is het wettelijk, dat klopt maar in de praktijk is het vaak anders. Ook met die bussen, ze zijn vaak bang elkaar kwijt te raken. Soms weet niet iedere chauffeur die in de colonne rijdt waar hij of zij precies zijn moet (de bestemming) Ook een gebrek aan ervaring speelt vaak een rol. En is er maar een kleinigheid nodig om zo'n ravage te krijgen.

Dat neemt niet weg dat veel mensen het vervelend vinden om achter een bus of vrachtauto te rijden. En een klein deel ook bereidt is om de meest acrobatische toeren uit te halen om er maar voorbij te komen of nog eventjes voor langs te kunnen, vaak met alle gevolgen vandien.

Eigenlijk zou je met zo'n cameraatje wat opnamens moeten kunnen maken en hier tonen.

Afgelopen half jaar heb ik via een uitzendbureau met een oproepcontract op de stadsbus gewerkt. Hoe vaak er van die dagen bij zijn dat het net goed gaat dat wil je niet weten. Ik ben daar niet de enige in andere collega's hebben dat ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Artikel 19 reglement verkeersregels en verkeerstekens

De bestuurder moet in staat zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is
 
 
Op de vraag "Tja, moet de tussenruimte dan ten allen tijde berekend zijn op elke onvoorspelbare of nodeloze noodstop van de directe voorganger?" is het antwoord dus ja...

 

 

Dank, ik was er zonder deze bijdrage nooit achtergekomen dat dit volgens de regels zo zit.

 

Volgens deze site is bij 120 km/u de afstand die nodig is om tot stilstand te komen 104 meter.

http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/verkeershandhaving-0/snelheid/snelheid_reactie_en/

 

@CH: doe jij dat echt bij 120 km/u? 104 meter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iedereen wat meer anticipeerde in het verkeer en niet continu het adagium hanteerde van 'ik mot er langs en ik heb voorrang', dan kwam het verkeer idd minder vaak op heftige kinetische energie vrijmakende wijze, tot stilstand...

 

Maar idd, 50 meter afstand houden bij 100km/h is praktisch heel erg lastig uitvoerbaar. Om een idee te geven van de remweg (nog zonder reactietijd), een moderne auto als b.v. een Golf of een Octavia staan vanaf 100km/h, met goede banden en op een droog wegdek (!), binnen 40m stil. Bij een natte weg, laat staan bij anderszins remweg ondermijnende vloeistoffen of los materiaal op de weg, zit je gauw aan de 60-80m remweg!

 

Er is een groot verschil door, zoals vrijwel iedereen rijdt, met slechts een tot twee autolengtes ertussen bij de gemiddelde Nederlandse autowegsnelheden, versus enige tientallen meters tot zelfs de aanbevolen 50meter of meer. -_-

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

als iedereen dat deed, kwam het verkeer weldra volledig tot stilstand. Bovendien klopt het ook op een ander vlak niet. Het is "te allen tijde".

Tegenwoordig wel idd, maar elke logica ontbreekt, aangezien het nog wel steeds "ten tijde van" is.

 

@CH: ik ben het met je eens dat veel automobilisten te weinig afstand houden. Maar zoals artikel 19 voor de volgafstand minimaal de stopafstand nemen vind jij gelukkig toch ook niet realistisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe