Ga naar inhoud

12 V aansluiting


FredV
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat geldt voor de 12V plaats. direct naast de handrem op de tunnel en onder de armsteun.

Waarom niet in t dashbord?

tsja fred dat was vloegel zo, maar wel met je tijd mee gaan hoor !!

Houd in dat het allemaal minder logisch is !!

yep, in de kofferbakruimte

yep voor de koelbox, is wel over nagedacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja fred dat was vloegel zo, maar wel met je tijd mee gaan hoor !!

Houd in dat het allemaal minder logisch is !!

Tsja, op mijn leeftijd gaat dat niet meer zo makkelijk...

yep voor de koelbox, is wel over nagedacht

Mijn dashbordkastje is gekoeld...

aangepast door FredV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 12v aansluiting zit er toch altijd in? Het enige verschil is volgens mij, dat je bij een rokerspakket zo'n gloeigeval erbij krijgt (en een asbak natuurlijk) in plaats van zo'n lege stekker met de pakkende tekst "12v" erop.

Verbazingwekkend trouwens, in Oostenrijk worden de auto's standaard met asbak geleverd;) Maar dat komt omdat die daar nog veel meer paffen dan hier.. De uitvoeringen verschillen sowieso behoorlijk van die in NL, maar dat is materiaal voor een andere thread..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de jongere garde is het met Fred eens! Waarom zit die 12V knop niet gewoon in het dashboard ;-)

Nu moet ik straks ( als ik hem OOIT nog krijg :P) maar eens gaan zien hoe ik dat ga doen. Heb al even bij Fred voor z'n verdeler ding adapter geval gepolst. Dat is in ieder geval een zeer handige optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze komt van Conrad, maar zag bij Mediamarkt ook wel aardige varianten van splitters.

Het handige nu is dat ik een spiraalsnoer heb vanaf de 12V naar de splitter, dus geen loshangende rondslingerende te lange snoeren.

Het nadeel van deze splitter is wel dat de ledjes blijven branden, omdat de 12V een permanente spanning heeft.

Dus ik haal altijd maar de steker eruit, ook om ongewenste kijkers naar de lampjes in de auto weg te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 12v aansluiting zit er toch altijd in? Het enige verschil is volgens mij, dat je bij een rokerspakket zo'n gloeigeval erbij krijgt (en een asbak natuurlijk) in plaats van zo'n lege stekker met de pakkende tekst "12v" erop.

Dat bedoel ik ook :) Aansteker ding zeg maar... Standaard zit er natuurlijk (maar goed ook!) een 12v aansluiting voor in, naast de handrem (zie foto's in mn album). Maar dan met plastic dopje erop zoals ook bij mijn 12v die ik achteraf in de kofferbak heb laten monteren. Met aansteek gloei ding ziet er gewoon wat netter uit. wel duur grapje dan maar maakt al meer verschil dan alleen 1 as-/prullenbakje voor 30 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb van die bagagenetten waarmee ik eventueel ook wel een koelbox op z'n plek kan houden. Er is namelijk een net voor aan de zijkant en één voor aan de voorkant (die is groter). Als ik die langere bijv. aan de linkerkant zou plaatsen met de koelbox er tussen blijft ie mooi op z'n plek :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de koelkast achterin, daar is in mijn geval wel de 12 V aansluiting, maar hoe zet je koelkast nu eigenlijk stormvast ?

gewoon een paar schroeven door de bodem en daarna afkitten !! Mooi ? nee effectief ? JA

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Misschien een aardig alternatief voor dat nutteloze plastic dopje (bovendien niet duur en geen verzendkosten!):

Een klein oplaadbaar lampje in de 12V aansluiting (voor als er 's avonds weer eens wat onder je stoel valt en de boordverlichting niet toereikend is:

http://www.dealextreme.com/p/oem-car-cigarette-lighter-socket-rechargeable-0-5w-28-lumen-mini-led-flashlight-black-21472

Kwalitatief kan het altijd beter, maar hee...'t past (voor het mooie net iets te smal) maar 't werkt en aangezien de 12V vertikaal is geplaatst

zal het niet uit de 12v aansluiting vallen! Daarnaast is het gewoon een handig dingetje!

post-65-0-07576300-1306681926_thumb.jpg

aangepast door Ben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een kleine aanvulling:

de lamp kent 3 standen: Aan (fel wit licht) / Uit / Opladen (zacht Rood licht)

post-65-0-52365300-1306683566_thumb.jpg

post-65-0-00351600-1306683618_thumb.jpg

post-65-0-79394200-1306683600_thumb.jpg

NB. Het komt uit Hong Kong, zoals ik al zei: kwalitatief kan het altijd beter, verwacht geen hoge kwaliteit, het werkt echter wel...en het ziet er best gelikt uit indien geplaatst in de middenconsole

aangepast door Ben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe