Ga naar inhoud

Superb: automatische koffer


j.o.r.i.s
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe wagen en heb nog een vraagjes ivm opties, waaronder deze:

Aangezien het een leasing is en ik nog wat budget over heb, zou ik waarschijnlijk ook de automatische koffer erbij nemen.

Is dit een leuke optie, of is het openen/sluiten van de koffer tergend traag dat het op de zenuwen werkt?

Kan je deze ook met de sleutel/middenconsole terug laten sluiten, of enkel vanop de koffer zelf?

In de handleiding las ik dat dit enkel vanop de koffer zou kunnen...

groeten, Joris.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is je geduld ?

Een iemand met geduld zal de snelheid snel zat vinden

een iemand met ongeduld tjs zou zich eraan kunnen ergeren.

En wat betreft het terug laten sluiten kun je wel het een en ander hier op forum over vinden en gaat als ik goed heb zowel voor openen en sluiten met de afstandbediening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Joris,

Ik heb de optie op mijn Superb Combi en ik moet zeggen dat ik het een leuke gadget vind, functioneel is het makkelijk als je de handen vol hebt maar voor de rest....nogmaals leuke gadget.

Vanaf sleutel, klep en middenconsole te openen. Sluiten kan alleen met de knop op de klep (ik denk vanwege veiligheid)

Geduld is betrekkelijk, ik vind de snelheid van openen en sluiten bevredigend als je nog uit de wagen moet komen. Loop je op de wagen af is ie wat langzaam en iemand die niet in de gaten heeft dat het allemaal automatisch gaat, gaat lopen rukken aan de klep en ik vraag me af of dat goed is.

Bedenk eerst of je het nodig hebt, indien niet is het enkel voor de show.

Laatst bij een rit zette ik mijn Superb naast een Mercedes E met behoorlijk optiepakket, drukte op de knop voor de klep om te laden en die Merc-chauffeur heeft 3x gekeken naar het merk :P "ne Skoda?!?" da's ne vette bak!! wa kost da?? Wa zit erop?? *** (excuse my language) da's ne chique bak.

Heb wat langer met deze heer zitten babbelen en het bleek dat onze voertuigen dezelfde aantal pk's, uitrusting en km's per jaar rijden, enkel dat de aanschafwaarde van de Skoda ligt aanmerkelijk lager.... dus ook de leaseprijs.

Tips bij uitkiezen: check de kant en klare pakketten en als je km vreter bent, neem de diesel 2.0 greentec. Het rijdt een stuk prettiger en qua bijbetaling scheelt het niet veel.

Succes en veel rijplezier :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf sleutel, klep en middenconsole te openen. Sluiten kan alleen met de knop op de klep (ik denk vanwege veiligheid)

Sluiten van klep kan men met VCDS aanpassen zodat het ook mogelijk is om de klep te sluiten met de sleutel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de verkoper was het niet mogelijk om de klep te sluiten met de afstandsbediening.

Denk dat ik het misschien beter eens aan de monteur moet vragen wat er al dan niet mogelijk is, mits aanpassingen met de PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tips bij uitkiezen: check de kant en klare pakketten en als je km vreter bent, neem de diesel 2.0 greentec. Het rijdt een stuk prettiger en qua bijbetaling scheelt het niet veel.

Heb een testrit gedaan met een greenline en moet zeggen dat dit me niet echt tegenviel.

Ik rij nu privé nog met een Peugeot 307 met 1.6HDi en 110pk. Mijn indruk was dat mijn huidige auto iets vinniger uit de hoek komt, maar dat de Greenline ook nog wel vlot vooruit komt in het verkeer. Even in een industriepark een paasr sprintjes gedaan vanuit stilstand en deze vielen me toch niet echt tegen.

Had gedacht dat het verschil groter zou geweest zijn, aangezien ik 5 paarden achteruit ga en een wagen de een stuk groter is. (misschien scheelt het in gewicht niet zo heel veel, aangezien ik in mijn huidige wagen een panoramisch dak heb, terwijl dit in de Greenline niet mogelijk is)

Doe ongeveer 20.000km op een jaar, dus valt op zich wel mee. Bij de Greenline kan ik een auto nemen waar bijna alles opzit. Bij een Greentec zou ik toch wat luxe moeten inleveren. (niet dat alle opties echt nodig zijn) Ken exacte prijsverschillen niet, maar denk dat het in lease een prijsverschil van ongeveer 50 à 60 EUR per maand bedraagt. Hiervoor kun je toch wel wat opties of pakketten aanduiden op de lijst.

Op zich kan het ook geen kwaad om een wagen te nemen met een lagere CO2-uitstoot, aangezien hier in België de wagens belast worden volgens CO2-uitstoot, dus hoe minder uitstoot, hoe voordeliger. En ik vermoed dat ze dit in de toekomst enkel nog zullen verstrengen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe