Ga naar inhoud

Start/stop herschrijven VCDS


Thomas
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben nieuw hier op het forum en ben eigenlijk op zoek naar wat meer info voor een maat van mij, betreft zijn skoda octavia GL.

Is het mogelijk om het start.stop systeem te herschrijven dat bij het starten onmiddelijk het start/stop systeem staat uitgeschakeld?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zoiets wel tegengekomen in VCDS. Had zelf de vraag of de electronica wel aanwezig is maar niet ingeschakeld is. Module weet ik zo niet meer, maar volgens mij als het de centrale electronica (module 9). Daarbij gebruik ik trouwens wel verise 11.11.4 en had ik het idee dat die instellingen bij een vorige versie niet beschikbaar waren (zat ergens bij byte 26 of zo). Daar kon je Start/Stop instellen (actief/ niet actief) . Maar als je die daar uitzet kun je hem volgens mij niet meer inschakelen zonder VCDS/ met de knop.

Misschien / waarschijnlijk kun je via adaption een kanaal zeken/ vinden dat het als default instelt (on/ off), dat zou de instelling moeten zijn die je zoekt, niet uitschakelen maar wel de defaultwaarde aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het in het verleden niet tegengekomen, behalve dat je VCDS kan laten vertellen dat de hele module niet aanwezig zoals Sodela zegt. Maar, ik weet niet wat dit met je wagen doet....

Heb nog niet in 11.11.4 gekeken of het nu wel als 'instelling' beschikbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Thomas zou het ook niet netjes zijn dat je je in Wie ben ik je eens voorstelt

Want je stelt wel een vraag , maar stelt je niet voor je profiel vul je niet in mbt wat voor wagen je rijdt etc

En verwacht wel van ons dat we meteen een antwoord weten.

Neem aan dat ook jij niet zo bent opgevoed !

Mvg

de Mods

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze is dat gebeurd, alvast mijn excuses.

Geeft niet hoor Thomas, je hebt het goedgemaakt met je verhaal in Wie ben ik.

Maar helaas moeten we soms op deze manier optreden

En hopen ook dat je je bevindingen in VCDS ook met ons hier deelt dmv printscreens

En dan bedoelen we de dingen die er nog niet staan en waar anderen ook weer van kunnen leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, zo snel kan dat gaan. Mooi opgelost Thomas :)

Mijn buurman wil de Start-Stop ook uit hebben op zijn Fabia Greenline, maar ik ben toch een beetje huiverig zolang ik het niet tegenkom in adaption of longcoding.

Ik had van de week maar 5min tijd, dit had ik al geprobeerd:

01 Motor => aanpassen 10 => en dan in het drop down menu verderklikken op "activering start/stop functie.

Hier kan je het dan op niet actief zetten. Dat lukt ook maar bij het uitschakelen van het contact is hij deze instelling natuurlijk alweer kwijt.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Alvast bedankt,

Thomas

aangepast door Thomas
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan van het weekend mogelijk in VCDS kijken, maar ik heb een Fabia 1.2 TDI Greenline en ik ga het daadwerkelijk instellen niet op mijn eigen wagen 'testen' als je het niet erg vind. Mijn laatste 'schade' is nog een beetje te vers :P

De instelling die jij laat zien lijkt me eerder een soort VCDS manier van de knop indrukken, dat heb je ook voor de ramen en de toeter bijvoorbeeld. Is dus niet permanent maar leuk om je collega's/familie/buren mee te pesten als je dat draad een beetje mooi kan wegwerken ;) (of via RDP je laptop overnemen)

Wat zou er gebeuren als je die knop gewoon in blijft drukken? Door er iets op te leggen (en later kort te sluiten) bijv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is GO al geholpen?

(PCFreak, het uitzetten van het Start-Stop Systeem gaat middels een puls toets, het ingedrukt houden hiervan heeft helaas geen zin.)

De versnelling niet in neutraal zetten en de koppeling niet op laten komen voorkomt het in werking treden van het SSS ook. :D

Is GO al geholpen?

we nemen aan dat je hiermee Thomas bedoeld ?

aangepast door EdK
verwarring Naam / Ranking
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja dat laatste wist ik inderdaad. Maar voor wie SSS irritant vind (en ik hoor daar niet bij) is dat geen oplossing denk ik.

Die knop onderaan je gaspedaal monteren misschien, krijgt hij een puls direct na de kickdown...

Even zonder dollen, ik wil best mijn diensten uitlenen maar diegene zal het zelf moeten aanklikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kan zo snel geen schermafdruk vinden van de plek waar je de aanwezige modules kan aanvinken. Was een heel simpel ding, daar staat o.a. ook bij of je een Autoradio hebt bijvoorbeeld, of GPS Navigatie. Iemand nog op het netvlies hoe je daar komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kan zo snel geen schermafdruk vinden van de plek waar je de aanwezige modules kan aanvinken. Was een heel simpel ding, daar staat o.a. ook bij of je een Autoradio hebt bijvoorbeeld, of GPS Navigatie. Iemand nog op het netvlies hoe je daar komt?

één ding is zeker, het is niet goed gesteld met de mensen hun netvlies hier op het forum :D

Iemand enig idee waar ik dit kan vinden waar PC-fre@k het over heeft.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het in het verleden niet tegengekomen, behalve dat je VCDS kan laten vertellen dat de hele module niet aanwezig zoals Sodela zegt. Maar, ik weet niet wat dit met je wagen doet....

Heb nog niet in 11.11.4 gekeken of het nu wel als 'instelling' beschikbaar is.

Ik heb er al wel ervaring mee. Als je dit met vcds wilt uitschakelen heb je kans dat de auto hem na een paar km weer automatisch aan zet. dit bij diverse audi's al gehad. Ook kan het zijn dat je hem wel uitgeschakeld krijgt maar dat er wel een melding in het dashboard zichtbaar blijft. Dit hebben we ook al een paar keer gehad.

Bij een audi A1 krijg je de SS alleen uit als je de gordelwaarschuwing uit zet.

Het is even proberen. Ben ook nog druk bezig om te achterhalen hoe en waarom

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er al wel ervaring mee. Als je dit met vcds wilt uitschakelen heb je kans dat de auto hem na een paar km weer automatisch aan zet. dit bij diverse audi's al gehad. Ook kan het zijn dat je hem wel uitgeschakeld krijgt maar dat er wel een melding in het dashboard zichtbaar blijft. Dit hebben we ook al een paar keer gehad.

Bij een audi A1 krijg je de SS alleen uit als je de gordelwaarschuwing uit zet.

Het is even proberen. Ben ook nog druk bezig om te achterhalen hoe en waarom

In het menutje dat ik even terug in dit topic liet zien kan je bijvoorbeeld ook de gordelmelding van de des betreffende skoda octavia veranderen maar de gordel melding volledig uitschakelen behoorde niet tot de mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe