Ga naar inhoud

Heerlijk, Helder, Heineken? Nee!


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12906672/__Heineken__maak_etentjes_duurder__.html

Heineken: maak etentjes duurder

AMSTERDAM - Terwijl consument klagen over de hoge prijzen in de horeca, moedigt bierbrouwer Heineken ondernemers juist aan de tarieven op de menukaart te verhogen.

Heineken sjoemelt met prijzen

De biermagnaat geeft volgens de krant exploitanten in de horeca zelfs tips om klanten van cafés en restaurants extra geld uit de zak te kloppen. Zo adviseert Heineken om extra dure gerechten op de kaart te zetten, waardoor de rest goedkoper lijkt.

De brouwer verwacht dat extra omzet te halen valt bij de 800.000 vegetariërs in ons land. Het concern laat via zijn 'Bierblad' weten dat vegetarische gerechten vaak het goedkoopst zijn, vergeleken met vlees en vis. „Vergeet ook niet dat vegetariërs vaak meer te besteden hebben”, aldus het Bierblad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ik zat naar het verkeerde te kijken, Ik dacht het gaat om die dame die het presenteert. Gaat het om bier :o

Maar wel komisch, want iemand van Heineken zat nog uit zijn nek te lullen op RTL7 dat het allemaal goedkoper kan dankzij hun goede 2 maandelijks opzegbare contracten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een verkeerd staaltje van "Marketing"!

Kijk, je omzet vergroten of je marge verbeteren...prima! Maar niet door misleiding! Doe het dan door efficienter te werken of 3 voor de prijs van 2 te laten eten bij je. Nu wordt elke consument (die de Telegraaf leest of dit topic) in een horeca-etablissement op scherp gezet!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou niet de eerste keer zijn dat de Horeca via de achterdeur de peopzak leeghaalt. Mij staat nog duidelijk voor ogen dat ze bij de inveoering van de euro opvallend vaak een 1 op 1 koers hanteerden en zich later afvroegen waarom de klandizie en dus omzet weg bleef.

Wat nu extra genant is, is dat vriend Heineken hier een adviesrol in heeft om zijn eigen prijsverhoging te camoufleren. Altijd al geweten waarom er bij ons in de familie (vrijwillig) geen Heineken gedronken wordt, en dat is niet alleen omdat het minder smaakt dan andere biertjes....

Daarnaast ben ik verbaasd dat ze hun heil nu bij de vegetariërs zoeken. Dat is nu bij uitstek de kritisch consument die vaak ook nog eens minder op zijn achterhoofd gevallen is dan de gemiddelde plofkip-vreter. Maw die hebben het waarschijnlijk het eerste door wat voor een spelletje er gespeeld wordt (ja Menno, dit mag je als compliment beschouwen ;) ).

Dat de vegetariër trouwens goedkoper uit is kan wel kloppen. Af en toe gaan we wat luxer uit eten met onze goede buren en de keren dat we bij de 3 sterren snackbar ter plaatste zijn nemen we eigenlijk het vegetarische verrassingsmenu, pp 40,= goedkoper en Jonny maakt er altijd wat moois en lekkers van. Jammer genoeg weet niet iedere kok wat je allemaal kunt doen want in veel restaurants ben je vaak wel het ondergeschoven kindje en is de creativiteit nihil, pasta met veel kaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de vegetariër trouwens goedkoper uit is kan wel kloppen....

Maar zoveel goedkoper zal het toch ook niet zijn? Waar de meeste kosten in zitten is ook het arbeidsloon, schat ik in. Een stukje vlees kost geld natuurlijk maar iets creatiefs doen met groente kost ook tijd dus geld!

Ik vind het erg dom dat Heineken dit zo in een blad zet en laat rond bezorgen! Dit kost ze heel veel tijd en geld om weer recht te breien....mocht dit rechtbreien nog lukken? Ik vertrouw Heineken niet en ben al een jaar terug geswitched naar Warsteiner!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhh, marketing is altijd een vorm van misleiding... ik heb nog niet anders meegemaakt...

Enne, als je Heineken wilt boycotten, blijft er weinig meer over...

Dit zijn de merken die onder Heineken vallen:

Pilsener, Oud Bruin, & Tarwebok)

Amstel

(Pilsener, 1870, Gold, Bock, Sterk, Blond, Malt & Lite)

Brand

(Pilsener, Oud Bruin, Up Pilsener, Imperator, Lentebock, Dubbelbock, Sylvester & Weizen)

Wieckse

(Witte & Rose)

Affligem

(Blond, Dubbel, Trippel & Lingen's Blond)

Murphy's

(Irish Red & Irish Stout)

Sol

Desperados

Royal Club

Sourcy

Crystal Clear

Sisi

Sourcy Vitaminwater

JOY

Climax

Merken onder licentie

Pepsi

7Up

Gatorade

Rivella

Joy

Nutroma

Fristi

Goudband

Chocomel

Friesche Vlag

575 (!) verschillende gedistilleerde artikelen.

Dus tja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhh, marketing is altijd een vorm van misleiding... ik heb nog niet anders meegemaakt...

Ik wel!

Enne, als je Heineken wilt boycotten, blijft er weinig meer over...

Nou, meer dan genoeg hoor! Heel veel van die zooi die jij neerpent komen hier niet binnen!

Jij noemt veel A-merken...die kopen wij bijna nooit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je denkt toch niet dat ik gebotteld water koop he !

Met kraanwater bedoel ik gewoon het water wat bij mij uit de kraan komt

en dat is made by PWN en die hebben geen eigen bottelarij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop het ook niet, maar hele volksstammen kopen Sourcy (of andere merken) water en dat komt gewoon uit dezelfde grond alswaar nederlandse waterleidingbedrijven hun water oppompen. Bij Vrumona is het zelfs zo 'erg' dat beide bronnen vlak naast elkaar liggen. Die van Vitens aan de ene kant van de snelweg, die van Sourcy, aan de andere kant...

En dat bedoel ik nou, dat marketing misleiding is... -_-

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar mis ook nog Bintang bier ertussen

Indonesisch bier maar ook geheel of bijna geheel in handen van H

en zo zijn er ook nog vele buitenladse bieren etc die in handen zijn van H

volledig of bijna volledig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank toch... wat ben je toch weer naïef... ;)

Zullen we ff beginnen? Marketing en misleiding?

Wast witter dan wit. (wasmiddelen)

Al het vuil verdwijnt heel makkelijk (schoonmaakmiddelen)

Als u dit bocht drinkt wordt je gelukkig/sexier/stoerder/whatever loze kreet (allerlei drankjes)

Als je deze reep eet, hoor je er helemaal bij.

Pas als je deze slimfeun gebruikt ben je cool (mobieltjes)

In deze auto moet je gezien worden, dan hoor je er echt bij.

etc, etc, etc.

:puke:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh dat soort opmerkingen ............. tsja die gaan altijd aan me voorbij !

Bepaal zelf wat ik wel en niet goed vind en niet een ander !

Vandaar dat ik geen elektrolux wasmachine bv heb ! B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn definitie van Marketing: http://nl.wikipedia.org/wiki/Marketing

Ja uh, das een hele lap tekst met o.a. een hele stapel uiteenlopende definities.

Ik denk dat het leuk is als je in je eigen woorden aangeeft wat "goede marketing" is.

Ik heb het idee dat jij daar een gezonde visie op zou kunnen hebben waar verschillende forumleden (ik reken mij daar maar even bij) in eerste instantie te cynisch voor zijn om zelf op te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: dat is wel weer zo'n overdreven accuraat communicatie-eikelantwoord.

Communicatie-eikelantwoord.....ik heb weer een nieuw woord geleerd geloof ik? :o

To the point: mijn marketingcollega zorgt ervoor dat ik de juiste goederen op voorraad heb en vervolgens moet ik die goederen verkopen aan suspects/prospects/klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

To the point: mijn marketingcollega zorgt ervoor dat ik de juiste goederen op voorraad heb en vervolgens moet ik die goederen verkopen aan suspects/prospects/klanten.

Ja, dat klinkt goed: Iemand die de voorraad aanpast aan de vraag. Daar ben ik niet zo cynisch over. Probleem met (mijn beeld van) marketing is in mijn ogen juist dat er een schijnvraag wordt gecreëerd om van de voorraad af te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe