Ga naar inhoud

einde garantie controle


CaseyBasey
 Delen

Aanbevolen berichten

M'n auto staat bij de garage voor:

- einde garantie controle

- nog eens luisteren naar de distributieketting

- eerste beurt omdat er 2 jaar verstreken zijn na aanschaf

Wat de einde garantie controle betreft, heb ik aandacht gevraagd voor een mogelijke slijtplek op de zitting. Er zitten een paar grijze streepjes. Men zal er eens beter naar kijken.

Ik heb als leenauto een Polo automaat mee, wellicht misschien voor de hele week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan nog eens naar de DSG kijken, of die misschien een update behoeft. Van mij hoeft dat eigenlijk niet want ik heb er geen klagen over. Maar dat kwam aan de orde toen ik aan Pon vroeg of er een samenhang was tussen de 24W6 en de DSG update die hier en daar tegelijkertijd is uitgevoerd.

Bovendien lijkt het wel alsof ie inmiddels een beetje opnieuw ingeleerd is na de 24W6. Ik kan het nog niet helemaal duiden, maar het lijkt wel of ie weer wat vlotter is, misschien wat sneller opschakelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch merkwaardig eigenlijk, de eerste beurt pas na 2 jaar en langs de andere kant zoveel discussie over extra garantie omdat er nogal wat dingen vroegtijdig stuk durven gaan.

Misschien ben je het verschil in vlotheid ondertussen ook wel wat gewoon geworden. Omgekeerd geldt dat ook, je merkt niet dat dingen langzaam aan slijten en je voelt het verschil pas na dat het vervangen is, zoals schokdempers bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

o, dat zou mooi zijn. Kan best, want dat duurt bij jou natuurlijk wel een tijdje

Jawel, maar in dit geval heb er ook wel een retourtje Tsjechië op zitten.

Totaal pas ca. 23.000 km.

Toch merkwaardig eigenlijk, de eerste beurt pas na 2 jaar en langs de andere kant zoveel discussie over extra garantie omdat er nogal wat dingen vroegtijdig stuk durven gaan.

Misschien ben je het verschil in vlotheid ondertussen ook wel wat gewoon geworden. Omgekeerd geldt dat ook, je merkt niet dat dingen langzaam aan slijten en je voelt het verschil pas na dat het vervangen is, zoals schokdempers bijvoorbeeld.

Een onderhoudsbeurt heeft weinig te maken met onderdelen die slijten of kapot gaan.

Je hebt gelijk dat een verandering ook kan gaan wennen. Maar soms denk ik weleens dat m'n auto extra pittig was en nu "normaal". Zo heb ik eens in een opgevoerde Yeti gereden en vond het verschil niet zo groot als ik verwacht had... En wat me nu nooit meer gebeurt en voorheen soms wel: bij het wegrijden bij stoplichten bijv. het per ongeluk doorslaan van de aangedreven wielen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, maar toch. Vroeger was olie 4 keer sneller afgedraaid (veel korte ritten of niet). Efficiënte van de motor en andere onderdelen is zoveel beter, kijk maar naar de warmteproductie door wrijving die zoveel minder is. En toch krijg je langs de andere kant onderdelen die vroegtijdig kapot gaan. Maar goed, het zal de complexiteit van die onderdelen dan wel zijn waarschijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ook eigenlijk niet hoeveel km dat vergt, dat inleren. Maar je zou denken dat het dan wel gebeurd zou moeten zijn inmiddels.

En ja, als je normaal rijdt merk je ook niet zo heel veel van die 35 Pk en 50 Nm extra, behalve de trekkracht onderin. Pas als je hem incidenteel eens op de staart trapt, voel je het extra vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, ik denk dat ik hem wel kan laten spinnen hoor. Hangt erg af van hoe je rijdt. Mijn vrouw reed laatst ook weer eens en in haar haast om voor een aanstormende auto in de verte de weg op te rijden, trapte ze meteen het gas diep in en ja, dan gaat het mis met die wieltjes. Wanneer je heel even rustig aan doet en dan snel doch geleidelijk het gas intrapt, is er niets aan de hand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe