Ga naar inhoud

nieuwe fabia


bjorn1201
 Delen

Aanbevolen berichten

Bjorn geef eens de link er naar toe ?

Want kan door de warmte komen maar ik zie niets in je album staan , en kan nu ook niet zeggen of hij mooi is ! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel Bjorn nog ff en dan moet je hem al weer op kilometers inruilen voor een nieuwe. ;)

Maar zoland die nieuwe geur erin blijft hou je het gevoel dat je in een nieuwe wagen rijd

Geniet van die tijd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ben over het algemeen een "pittige" rijder..ik geloof ook heilig in het credo snel inrijden..(zodra de olie ca. 90 graden is)

Vergeet niet dat, zodra een auto van de band afrolt, deze ook vrijwel meteen volop belast wordt om de boel te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja maar er staat ook nog het een en ander in het manualboekje over de eerste 1500Km

En daar hou ik me altij maar even aan, wat ze ook in de fabriek doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook altijd een punt waar veel mensen van mening verschillen; hoe het inrijden het beste kan geschieden..ik ben van mening dat als je dit 'sportief' doet, dat dit zich loont in een soepele, mooi draaiende motor die bovendien de fabriekspecs overstijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een discussie die nooit tot een sluitend antwoord bekomt

Voor mezelf pratend zeg ik dat de dealer niet voor niets in zijn manual zet wat de eerste tijd te doen met rijden en mbt het aantal toeren etc

Maar een manual wordt in algemeen nooit gelezen, en als deze gelezen wordt is het vaak nadat men er met geklooi niet meer uitkomt.

( met aller respect )

En ik heb hele verhalen gelezen op fora mbt inrijden van wagens die volledig tegen de instructies ingingen van de manual.

Wel prima als je die niet wil opvolgen , maar ik heb daar dan me bedenkingen over. Een fabriek zet niet voor niets een inrij instructie in zijn manual.

En wat hij op einde van zijn pruductieproces doet met de motor, wel dit is van zulk korte duur en hoort bij het productieproces.

Met andere producten weet ik ook dat ze piekbelastingen toepassen voor het in de verkoop gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij in deze weleens afvraag, stel er onstaan problemen met de motor in de inrijfase. Deze wordt gedemonteerd en blijkt dat de schade aan de motor onstaan is doordat je je niet aan de inrijvoorschriften hebt gehouden. Hoe is het dan geregelt met het recht op garantie ?

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt ook dat je het best gewoon de manual kunt volgen en in feite komt dat er op neer dat je niets bijzonders hoeft te doen als je een beetje normaal rijdt

aangepast door EdK
typo verwijderd zodat tekst begrijpbaar word
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eerste tank zo goed als alleen maar binnendoor gereden (ook niet harder dan 90). Ofwel, veel wisselende toeren, optrekken, remmen, etc. Uiteraard niet te hoog in de toeren, maar ook niet te laag. Gewoon gezond schakelen dus.

Daarna eerst warm rijden (olie temp), dan pas het gas erop. Na 2000 km reed ik voor het eerst boven de 120 volgens mij.

En pas bij de 8000km had ik het idee dat hij echt helemaal ingereden was, inmiddels had ik al wel een rondje Duitsland gehad (destijds een topsnelheid van 169). ;)

Noem het overdreven of te voorzichtig... Voor mezelf was dit een goede inrij methode, niet te eentonig, niet te wild, maar je moet er wel wat voor over hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke is wel dat we het met inrijden alleen over het motorblok hebben maar niemand hoor ik over het

inslijten van de remblokken op de remschijven

de banden waar je altijd al met aanschaf van nieuwe de eerste 500 Km voorzichtig moet wezen omdat de siliconenlaag die er bij fabricage op profiel zit er nog even af moet slijten

En zo zijn er nog wel enkele dingen denk ik zo op te noemen die je niet meteen moet overbelasten in den beginnen.

Maar ik begin het fenomeen wat ik veel lees als je hoeft niet meer in te rijden en kunt meteen plankie op weg , meer te zien als het algemene beeld van de maatschappij die men haast noemt of geen tijd meer hebben ervoor.

Of sla ik dan de plank mis ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe