Ga naar inhoud

Meet en Greet internationaal!


 Delen

Aanbevolen berichten

En allen in de 4x4 uitvoering ?

Voor zover ik het kan zien wel. In Finland en Zweden relatief veel benzine in Noorwegen met name TDI's.

Zou qua verbruik trouwens niet zoveel uit mogen maken want hier kun en mag je maximaal 90 (hoewel je op sommige punten ook wel wat harder zou kunnen trouwens, controles zie je 5 km van te voren aankomen ;) Bij 70-80 rijdt een 1.8 TSI ook heel lekker zuinig. Bij ieder dorp mag je maar 60 km, en meer dan 1 huis is meteen een dorp hier. De Avensis die we hebben (weet niet welke motor erin ligt) doet ook 1 op 17-18 met 4 personen en de kofferbak vol troep. Wel bijna alles op de cruise control, want het zijn wel lange wegen (gemiddeld 300 km per dag met uitschieters naar 450).

Blijft trouwens wel een indrukwekkend landschap dat aan je voorbij trekt. Waren in Finland en Zweden de contacten met de dierenwereld zeldzaam (een paar rendieren en één eland), hier bovenin Noorwegen zijn we gestopt met tellen. Om de paar km wel één of meer rendieren op de weg. Ben ik trouwens blij dat ik rij, want als ik stop ondekt mijn lieftallige echtgenote pas die dieren die 20 meter voor de auto staan. Trouwens wel hele makke beesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik trouwens blij dat ik rij, want als ik stop ondekt mijn lieftallige echtgenote pas die dieren die 20 meter voor de auto staan. Trouwens wel hele makke beesten.

Ze slaapt mogelijk :P

Dan mogen we binnenkort de foto's verwachten van deze landschappen en dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Sodela alleen rond Oslo mag je 100Km/pu en inderdaad verder is het max 90Km

Enne ik heb in noorwegen de flitspalen op de meest rare plekken in de wildernis zien staan

En controles ook ver van de bewoonde wereld.

Nu rook jij niet en ik ook niet als er niet rokers bij me in de wagen zit

Maar ook in Noorwegen is het verboden om te roken achter het stuur.

Maar rendieren daar is vrij normaal en vrij tam inderdaad, maar hoest met de elanden ? die ook al tegen gekomen ?

Was er 2 keer geweest en nog nooit gezien, dus toen maar 2 jaar geleden een avond safari gedaan ( niets zien geld terug ) en toen inderdaad voor eerst gezien

Mooie beesten, en zo groot als een paard en die beesten kennen toch snel rennen .........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlak voor Kiruna kwam er een eland de weg op gelopen, die zie je inderdaad niet zo vaak.Grote bakbeesten die slungelig lopen alsof ze een kratje bier ophebben.

De verkeersregels zijn inderaad een beetje anders, maar niet verkeerd. Lekker leeg, mooi overzichtelijk. Ik vraag me alleen af waarvoor ze hier van die "dikke" auto's rijden als je er toch niets mee mag en kunt. 4x4 kan ik me nog voorstellen, maar veel mensen hier rijden in 2wd. Mis ik mijn Yeti? Ja natuurlijk, ik zat bijna vast met die avensis toen ik een cacheje in de jungle wilde pakken en vergeten was dat de bodemvrijheid maar beperkt is. De oplossing was dat de dames uitstapten ;) Kwamen er opeens een heleboel van die kl*te muggen binnen en toen had ik nog niet mijn camouflage netje/ gaasjas.

Wat trouwens ook wel aardig is, je ziet hier nog erg veel van die Amikaanse hoerensloepen rondrijden, van die wiebelauto's waar je niet mee door de bocht mag en kunt die nog een uurtje nadeinen omdat ze zo'n beroerde vering hebben. Geweldig om te zien en soms rijdt er inderdaad zon v12 voorbij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag Venetie, morgen laatste dag hier en dan naar huis. Dus als Cyrus nog in de buurt is hier zou het nog net kunnen! Planning zat hier weer aardig vol! Ik schat als we thuis zijn dat we 5800 km hebben gereden dan.

Wij zijn in de buurt van Verona. Morgen zou eventueel kunnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Mirano zou wel kunnen!? ;) Vandaag een zware beproeving gehad vanwege Venetie dus morgen een rustdag. Morgenavond vroeg naar bed want donderdagmorgen om 0430 staat de wekker om 1400 km te rijden naar Hoorn. Morgen overdag zijn we in het zwembad te vinden.

Het lijkt makkelijk, een M&G plannen, maar theorie en praktijk.....!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsjaaa, ik heb jullie nog gezegd, doe er eerst een tussen hoorn en Pénd want het gaat niets worden...................

verder hou ik me mond hoor !! maar heb wel gelijk !! :D :D :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe