Ga naar inhoud

Pmud stelt zich voor (op zoek naar een Citigo)


Pmud
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allen.

Zoals de titel al doet vermoeden wil ik mijn daihatsu clever basic 1.0 inruilen tegen bovenstaand model.

Ik wil graag nog ietsje zuiniger rijden (nu gemiddeld na 45000 km 1 op 20,3).

Ik denk dat dit moet gaan lukken. Los daarvan wil ik van de aanbieding gebruik gaan maken waarbij alle extra's voor een redelijke prijs er al bij zitten.

De auto wordt over ongeveer 10 dagen bij de garage afgeleverd. Dus nog even wat geduld is nog nodig.

Doei, Pmud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Scoody Boo.

Natuurlijk is dat zuinig en als hij hetzelfde verbruikt is mij dat ook goed. Ik denk dat dat moet lukken. Maar het alternatief was een daihatsu sirion2. (daar kan wel een trekhaak op, zie: ander geplaatst topic) En die verbruikte zeker meer dan mijn huidige auto. En dat was niet mijn bedoeling. Vandaar.

En Witte Yeti.

Ik hoop echt dat het door kan gaan. Ik heb er zin in maar de fietsen moeten wel op een redelijke manier mee kunnen.

Doei, Pmud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom, Pmud.

Even mijn reactie verplaatst naar je andere topic. :)

Veel plezier op dit forum en ik hoop dat we je kunnen helpen bij je keuze, al kan het met een skoda eigenlijk meteen al niet meer stuk ;)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vandaag de Skoda Citigo Tour besteld. Maar we moeten nog wel een paar weekjes wachten. Nog wat extra's erbij gedaan en dan moet het beestje zeker meerdere jaren mee gaan.

Vandaag 150km proef gereden. Waarvan 50km met cruisecontrol tegen de wind in en hetzelfde traject met cruisecontrol weer terug. Daarna 50km wat getoerd over binnen wegen. Gemiddelde brandstof verbruik was 1 op 23.

We zijn wel rustige rijders maar geen slome. Ik vermoed dat hij uiteindelijk toch de Daihatsu gaat overtreffen t.a.v. het verbruik. Maar goed. Als het dicht bij elkaar ligt ben ik ook tevreden. Dus nu nog even geduld.

Er is nog geen fietsdrager voor dit type. Er is al wel getest door Thule. Skoda wil nog een verbetering zodat ook zij zich er achter kunnen scharen. Maar Thule zegt ongeacht goedkeuring uiteindelijk met de fietsdrager te komen maar test nog door om gelijkgestemd te raken. Mogelijk midden of eind sept. komt hij op de markt. We gaan het zien. Het zal wel goed gaan komen.

Tot zover een nieuwe Skoda eigenaar.

Doei,Pmud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel hoor.

Als je op wat hogere snelheid door wilt halen kun je terug schakelen en/of plankgas geven. En dan gaat hij echt wel vooruit. Maar het is natuurlijk geen bmw. En vergeet niet. Ik ben een cuore gewent die ook wel zijn beperkingen heeft. Wel even wennen aan het start/stop systeem. Daar was ik niet mee bekend. Zeker met snelle stoplichten moet je wel opletten maar dat zal wel wennen wezen. En ja, geduld is een schone zaak als je op je nieuwe karretje moet wachten.

Doei, Pmud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe