Ga naar inhoud

Apple tv


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Vaderdag ja wat vraagt ne mens dan.....een apple tv natuurlijk of zoals mijn vrouw zei " net een poederdoos" want veel groter is dat glimmend zwart bakje niet.

De aanschaf heb ik meer gedaan om het groot scherm te gebruiken om te surfen op het net. Men kan met de ipad ( wat ik voor 90% gebruik) draadloos streamen (airplay)naar de tv handig als je foto's of films wil laten zien. Iets vlug opzoeken op het net en iedereen kan meekijken, de kleuren zijn ook beter op de tv dan op de ipad. Het enige wat jammer is dat niet het volledige scherm van de tv wordt opgevuld als men de ipad gebruikt.

Als ik via de apple tv ga is het wel het volledige scherm zoals youtube filmjes en nog een paar andere diensten die in de software zitten ingebakken.

En aangezien ik geen HD decoder heb (wil geen) is dit een interessante aanvulling om films te huren of kopen in HD kwaliteit.

Nu een fimpje gekocht was vlug gedownload op de ipad en draadloos naar de tv, werkt perfect.

Nog wat verder experimenteren maar men eerste indruk is positief.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

De titel is sowieso vreemd, het is helemaal geen TV, het is een media streamer...

En HD content b.v. naar een HD TV sturen/bekijken heb ik geen extra kastje voor nodig (weer extra kabels, weer een extra 'ding' te besturen), gewoon rechtstreeks vanuit een menu op de TV, naar jouwtube, of rechtstreeks vanaf m'n PC naar de TV. Dus tja... wat is nou precies de toegevoegde waarde?

  • Downvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Erik; het ding heet nu eenmaal AppleTV, dat is met name omdat je met het apparaatje in de US ook series, sport en TV shows kunt kijken. In verband met rechten is de functionaliteit in Europa vooralsnog beperkter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De titel ja zo noemt het bakje namelijk, maar je hebt gelijk het is een media streamer.

Als ik met mijn tv rechtstreeks op het internet zou kunnen dan had ik me dit bakje waarschijnlijk niet aangeschaft.

En kabels juist de HDMI kabel naar de tv en de netstekker dat valt best wel mee.

Wat het voor MIJ interessant maakt.

Kan met mijn ipad onmiddelijk op het net, mijn tv heeft geen internet.

Heb de mogelijkheid om een film te huren of te kopen via de ipad

Kan van de ipad de films streamen, moet ik niet steeds de laptop bovenhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Erik: voordeel is ook dat als je muziek op je iPhone, iPad of iPod touch hebt, je deze heel makkelijk via de AppleTV via je geluidsinstallatie kunt afspelen - draadloos.

En je kunt ook de iPad of iPhone 4s "mirroren" op je TV - handig als je foto's op je iPad hebt en wil tonen. Of spelletjes spelen op je iPad, waarbij het beeld op de TV verschijnt, maar de controls op je iPad.

Zo'n AppleTV is vooral erg leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhh, dus vooral voor appel-fielen?

Het wordt misschien vervelend, maar alles wat we hier aan computer zooi hebben (hetzij Android devices, Windows PC's, Windows Laptops) die kunnen allemaal connecten met de TV en de daaraan gekoppelde Dolby surround installatie (gekoppeld via ARC HDMI). Daar heb ik geen hulp poederdozen uit Cupertino voor nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook niemand die anders beweert, toch?

Volgens mij ben je met een discussie bezig die helemaal niet speelt, behalve in jouw grijze massa.

Zie het als volgt: stel jij meldt hier dat je een of ander windows of android apparaat hebt aangeschaft. Dan gaan anderen hier toch ook niet op reageren met de opmerking dat je dezelfde dingen ook met Apple apparaten kunt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Erik: zeker als je nog geen streamer hebt en daarnaast Apple-spullen in huis hebt, dan is het een mooie uitbreiding van het geheel.

Maar ook als je wel al een streamer hebt: de meeste streamers kunnen namelijk niet (goed) overweg met AirPlay (afspelen van content op een iOS device) noch een gedeelde iTunes library op een NAS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, is dat zo? Dan is het (voor mij) opeens een stuk zinvoller geworden.

Verder maakt het feit dat ik een iPad 1 heb het er niet nuttiger op. Volgens mij kan je vanaf de iPad 2 al een stuk meer met dat kastje.

Heb trouwens net mijn iPad terug gehad van reparatie, is een nieuwe geworden. Nu de twijfel of ik die als nieuw moet verkopen en voor een iPad 3 moet gaan of deze gewoon moet houden en later wellicht voor de iPad 4 ga (vind de 3 nog steeds niet echt schokkend, maar t.o.v. van de 1 begin ik nu toch behoorlijk te merken dat functies ontbreken - de hoes, camera's, rekenkracht, mogelijkheden iOS)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zaterdag bij vrienden een hele avond met de AppleTV gespeeld. Het is toch wel leuk speelgoed hoor! Muziek streamen, foto's kijken (vanaf een iOS-device of foto-sites zoals flickr.com), YouTube filmpjes kijken - het kan allemaal.

En films huren - het aanbod is echt groot en de prijzen zijn gelijk aan de videotheek.

Hoe bevalt 'ie jou, Snelle?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je met andere Apple producten makkelijk dingen kan laten zien op je TV is natuurlijk ontzettend cool, maar het apparaat an sich is echt niet bijzonder.

Youtube bijvoorbeeld werkt ook nagenoeg alle mediaspelers (vanaf 30 euro te koop) en voor het bekijken van de vakantiefoto's, die staan bij mij op een centrale plek (en nog een kopie) omdat ik mijn foto's niet kwijt wil raken als mijn telefoon / camaera kapot gaat, kwijt raakt. Vanaf die plek kan ik de foto's ook prima laten zien via mijn mediaspeler (Ac Ryan a 73 euro inclusief 500 GB disk).

Apple TV ondersteund verder ook geen DTS bijvoorbeeld, wat voor mij weer een afknapper is. Dus behalve dat je er het beeld en audio van je iOS apparaat op TV kan toveren zie ik geen voordelen van een Apple TV boven een willekeurige andere mediaspeler, en dan is 100 euro veels te veel geld. (net zoals alle andere Apple producten overigens die gewoon te duur zijn in verhouding tot de geboden functionaliteit)

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er sinds een week ook een, beetje Apple-Freak dus volgens sommigen maar goed.

Bevalt tot op heden prima, met name gebruikt om snel foto's te bekijken vanaf de iPad bijv. Wel heb ik wat problemen met airplay wat snel wegvalt. Mogelijk iets met meerdere SSID (wifi 'namen') of simpelweg bereik van het wifi (gek maar goed). Overweeg dus een Time Capsule te kopen aangezien ik toch wat ruimte over wil houden op de NAS voor andere zaken. Dan heb ik meteen een Apple 'certified' accespoint voor de Apple spullen, geen idee of het daar ook sneller van wordt.... (TC met name).

Films huren heb ik nog niet gedaan, hoop nog steeds op nederlandse Netflix en/of huren van films die in de Bioscoop te zien zijn. De rest download ik 9 van de 10 keer wel.

Wel irritant is dat het apparaat altijd aan is, zelfs als je hem uit doet (door de ronde knop ingedrukt te houden) is hij even later gewoon weer aan. Mogelijk getriggered door de andere Apple devices.

Streamen van muziek e.d. moet ik ook nog even naar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bakkertje: ben het wel met je eens wat betreft de beperkte mogelijkheden als mediaspeler ten opzichte van concurrerend aanbod - zeker als je al een mediaspeler in huis hebt, is dat aspect van de AppleTV inderdaad niet overtuigend. Maar: na een jailbreak en installatie van XMBC heb je een volwaardige mediaspeler die bijvoorbeeld ook MKV ondersteunt. Kijk eens op appletvhacks.net, je zult je nog verbazen over de mogelijkheden (waarmee ik je niet wil overtuigen, maar het ding kan veel meer dan iedereen denkt ;) )

Heb zelf nog geen AppleTV aangeschaft, omdat ik de AppleTV vooral zou gaan gebruiken om muziek te streamen vanaf één van de Macs en/of iPhone. Maar daar gebruik ik nu al een Airport Express voor. Met als bijkomend voordeel dat ik daarmee meteen een range extender heb voor het WiFi-netwerk. En als ik op reis ben, neem ik de AE eigenlijk altijd wel mee: kan ik in het hotel (of waar dan ook) een eigen WIFI-netwerkje opzetten voor onze draadloze apparaatjes. En dat kan een AppleTV dan weer niet.

De toegevoegde waarde van een AppleTV ten opzichte van andere mediaspelers zit voor mij in een andere hoek. Met de AppleTV kun je supereenvoudig je Apple-spul draadloos aan je TV knopen, zodat je het scherm kunt delen van een iPad (2e of 3e generatie) of Mac. Mijn foto's staan op een externe HD met een kopie op de NAS; met een AppleTV wordt het zo wel heel eenvoudig om de foto's op de TV te toveren via bijvoorbeeld Adobe Bridge (ja: met een HDMI-kabel kan dat ook).

Los van bovenstaande: het is wel heel erg leuk speelgoed. En als je nog geen mediaspeler hebt, dan kijk je natuurlijk heel anders naar de toegevoegde waarden van dit apparaatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig vind ik dat er eens een film kan gehuurd worden of gekocht via de istore niet dat ik dit veel doe maar het kan.

Onlangs met de familie eens gekeken via de ipad naar jachtfilms ( zitten een paar jagers tussen) op het groot scherm en naar parkerende vrouwen hilarisch.

De jailbreak heb ik nog niet uitgeprobeerd denk dat hij voor de derde generatie nog niet uit is.

Of zo een filmpje van haaien die uit het water springen kan men onmiddellijk bekijken via de ipad op het grote scherm :P

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cyrus: Helemaal eens, maar zoals ik al schreef het is natuurlijk geweldig als je meerdere Apple producten hebt. En wat dat aangaat heeft Apple de integratie tussen de verschillende apparaten prima voor elkaar!

Overigens blijft ie als mediaspeler te duur, ik heb mijn AC Ryan met HDD voor 73 euro en die bijvoorbeeld gaat ook inclusief de 500 GB content mee op vakantie. Kabel erin en de kids zijn weer tevreden, wat met de afgelopen 3 weken op de camping gene overbodige luxe was. De Apple TV kost zo'n 100 euro zonder opslag capaciteit en dat is voor mij (iemand die verder, op een ipod nano na, geen apple spul heeft) niet in verhouding tot de functionaliteit die ik zou gebruiken van het apparaat.

Kortom het ligt gewoon aan de functionaliteiten die je wilt kunnen gebruiken en de spullen die je verder hebt. Ik ben wat dat betreft ook behoorlijk nuchter en rationeel, daarom rijd ik ook in een Skoda :P

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe