Ga naar inhoud

magic mouse


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

mijn macbook is 5 jaar oud en na intensief te zijn gebruikt, werkt het trackpad niet meer naar behoren. Een oude muis die ik nog had vertoonde ook kuren, dus nu maar een magic mouse aangeschaft (bluetooth). Wat een verademing.

€20 euro goedkoper bij Icentre, zit alleen niet in originele verpakking

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ideaal ja. Heb naast de Magic Mouse ook de losse trackpad. Wissel het af afhankelijk van waar ik mee bezig ben.

de iCentre Magic Mouse komt trouwens origineel uit de doos van de iMac. Veel mensen willen een trackpad i.p.v. een magic mouse. ICentre wisselt die dan om tegen een geringe vergoeding. De gewisselde muizen verkopen ze vervolgens los op hun website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk, zo'n magic mouse! Het losse trackpad heb ik ook, maar dat kan in de herkansing als onderzetter.... Zo handig als ik het trackpad op de MacBookPro vind, zo'n onding vind ik het losse trackpad op mijn bureau bij de MacMini.

Zo zie je maar: het is heel persoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dat verklaart een boel. Dus in principe gebruik jij alle features van de trackpad toch al niet. Dan snap ik beter waarom je hem niet zo kan waarderen.

Klik principe is bij beiden gelijk (hoe langer hoe makkelijker zelfs), alleen de hoek is anders. Ik merk geen verschil in stroefheid. Sterker nog, doordat de losse versie groter is zou (bij gelijke weerstand) het soepeler moeten gaan. Overigens moet de trackpad toch wel op een vlakke ondergrond staan anders klikt het voor geen meter.

Nadeel van de muis vind ik dat hij (bij mij) soms een eigen wil heeft. De gestures zijn moeilijker aan te sturen, en dan komt het weleens voor dat hij iets doet wat ik niet bedoelde. Vorige pagina bijv. en dan meteen een hele post (die ik aan het typen was) verzieken.

aangepast door PC-fre@k
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik wel alle features hoor, dat scrollt en zoomt wel heel mooi. Maar nog belangrijker: bladeren tussen de verschillende desktops, een aantal applicaties draai ik in full screen mode omdat ze vooral op de achtergrond draaien, meer overzicht door minder vensters ;)

Wellicht dat door de andere hoek de stroefheid qua klikken anders aanvoelt. Ik vind het losse touchpad overigens wel een geniale uitvinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan moet moeder Snelle het vakantiegeld van 2014 maar gebruiken :-))

Op het lijstje staat een apple tv dus dacht eens ze de winkel binnen zijn kan de muis ook ingepakt worden....dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe doet Windows dat dan met de rechterknop (die niet op de Magic Mouse zit) en het scrollen (dat optisch gaat)?

Never mind: ik zie net dat Apple zelf drivers voor Windows heeft uitgebracht.

@Snelle: het kan dus kennelijk wel!

aangepast door Cyrus
Link naar reactie
Delen op andere sites

rechterknop zit er wel op, staat alleen standaard uit

Ja dat weet ik, ik heb 'm ook aangezet op mijn Macs. Maar er zit fysiek geen rechterknop; de muis bepaalt waar je vinger is m.b.v. het "touch" deel en ziet dat dan als rechterknop. Leek mij iets waar Windows geen raad mee weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou het lekker bij de Logitech Trackbal !

Hoef je niet te zorgen voor ruimte op je buro !

En ja het is ff in begin wennen , maar eenmaal gewend wil je nooit meer wat anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt wel duidelijk dat je nooit een trackpad / muis op een Apple gebruikt heb. Het is echt afzien als je daarna weer op een gewone laptop moet werken. Overigens vind ik die trackballs niet vervelend maar ook niet echt handig. Erger nog zijn die joysticks.

Zelf gebruik ik dus op de Apple het Apple spul en op de pc (zowel werk als prive) een draadloze logitech muis. Zo een met een turbo scroll wiel. Ligt lekker in de hand. Zeer precies en lekker snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe