Ga naar inhoud

Vakantiegeld! Wat ga jij er mee doen?


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

Wij investeren ons vakantiegeld niet in een vakantie maar in een auto! Onze huidige 2e auto is bijna verkocht (via intranet van het www.wfg.nl) en van dat geld en van het vakantiegeld kopen we een andere 2e auto! Een jong gebruikte auto wordt het die per jaar max 5000 km hoeft te rijden.

Geen Citigo of zoiets! Het wordt weer iets italiaans natuurlijk.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je er al uit wat het wordt Frank? Nog proefgereden in die Evo?

Enne, mijn (ons) vakantiegeld verdwijnt voorlopig gewoon op de spaarrekening. Komt vanzelf wel een bestemming voor (letterlijk en figuurlijk).

Overigens, even werkgerelateerd: steeds meer mensen zullen (als ze eerlijk zijn) deze vraag beantwoorden met "ik betaal er mijn schulden mee". Mei/ juni zijn topmaanden voor ons qua incassorendement!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, wat zielig... Nou als we tijd hebben, hebben we medelijden.. Maar ja, geen tijd want we gaan van ons vakantiegeld op vakantie ;) . Da's nog eens een verrassing hè!

Nu moet ik wel bekennen dat we dit jaar iets luxer op vakantie gaan en er dus in tegensteling tot andere jaren een 1-op-1 relatie bestaat tussen de naam en de bestemming van het vakantiegeld. We houden er niets aan over, dat is ook zielig!

Aangezien we niet in de doelgroep van schuldenmakers zitten hebben Marco zijn kornuiten pech bij ons, maar dat vinden we niet erg (en hij misschien ook niet).

@WMM: maar jullie gaan toch wel op vakantie, of ging je naar Italië om gewoon daar een leuke panda 4x4 op te halen? Orginele eigen/ import...

Link naar reactie
Delen op andere sites

BTW: ik krijg ook geen vakantiegeld...

Woeha "investeren in een auto" Sorry hoor, maar investeren in een auto is wel heel slecht....

Zeg dan gewoon dat je een auto koopt.

Een investering is een opoffering in tijd, geld (hierbij spreek men vaak van een kapitaalsinjectie) of mankracht (personeel) ten behoeve van een doel dat pas op lange termijn wordt behaald.

Investeren wordt in het dagelijks spraakgebruik vaak in een ruimere betekenis gebruikt, waarbij de nadruk wordt gelegd op een uitgave nu, die opbrengsten in de toekomst genereert ('investeren in jezelf en de toekomst').

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, kijk je naar de formele betekenis van het woord of naar de manier waarop het in het dagelijks verkeer gebruikt wordt...

BTW, Menno: jij hebt dus het hele jaar door vakantie en toch geen vakantiegeld? Bijna zielig... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een investering in een auto is wel degelijk een investering, Erik! Of het een goede of een slechte investering is, is afhankelijk van de inkoop van de auto.

Wij kopen geen nieuwe auto maar een gebruikte natuurlijk.

Wij hebben geen geld voor een nieuwe dus blijft gebruikt over. En we zijn gewend om een 2e auto te hebben omdat dat gewoon erg handig is en mijn vrouw niet afhankelijk wil zijn van derden!

Nu de vraag: wat voor auto wordt het?? We weten het zaterdag! Morgen wordt onze Panda opgehaald en moeten we wel een week zonder 2e auto! Uitdaging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frank: wij hebben gemerkt dat in de categorie "klein" - Citroën C1, Fiat Panda, Suzuki Alto etc - het verschil tussen "nieuw" en "jong gebruikt" weg valt zodra je gaat onderhandelen. We hebben eind oktober 2010 een nieuwe Citroën C1 gekocht, omdat het onder de streep goedkoper bleek (lees: minder bijleggen) dan ééntje van 1 à 2 jaar oud (waar we eerst voor gingen). Op een nieuwe C1 kregen we beduidend meer inruil voor onze Seat Ibiza uit 2005 én ook nog eens voorraadkorting op de nieuwe auto.

Er zijn deze maand weer volop voorraadacties, omdat dealers graag voor 30/6 deals sluiten, zodat de bonus van de importeur opgestreken kan worden. Wellicht is er voor jou ook een leuke deal! Zeker als het weer een Panda wordt, want door de modelwisseling gaat de huidige Panda met grote kortingen weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen Panda dit keer. We twijfelen tussen een Lancia Ypsilon of een Fiat 500 of een Fiat Punto. Gemiddeld zijn ze een jaar of 3 oud en daardoor de helft in aanschafwaarde van wat je normaal voor nieuw betaalt. Ik heb verschillende taxatierapporten van onze oude Panda die qua inruil rond de 2500-3000 opbrengt. Nu verkopen we hem privé en brengt hij 3750 op! Dus nu al wat gewonnen en als je niets inruilt gaat er altijd wel iets van de vraagprijs af als je koopt bij een Bovag bedrijf! We willen erg graag italiaans om de een of andere reden, dus de keuze is dan beperkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Italianen zijn goed in kleine auto's. Als het aan mij had gelegen, hadden we een Panda "voor erbij" gehad - liefst de 100HP versie. Rijdt goed en is standaard al behoorlijk compleet.

Maar de dame vond de Panda te vierkant, kwestie van smaak. Uiteindelijk is het haar auto, dus mag zij de doorslag geven toch? Zodoende een C1 dus. Maar de Citigo kreeg "op papier"haar goedkeuring, dus wie weet.... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fiat 500 is niet verkeerd hoor! En een Abarth 500 in esse-esse trim is gewoon helemaal geweldig!

In de standaarduitvoering vind ik ;m niet zó geweldig. Ja, qua looks... maar qua rijgedrag vind ik 't niets. Je zit enorm hoog, "op de bok", de besturing is erg licht en ongevoelig, en 't is net een koekblikje als je de deuren of klep dichtgooit. Maar voor stadsverkeer en een paar boodschappen is 't niet verkeerd.

En mijn referentiekader is misschien een beetje verpest doordat mijn vrouw vóór deze Fiat in een VW Beetle rondreed - en da's een rijdend kluis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja in de bouwkwaliteit zie je natuurlijk terug dat de aantrekkelijke prijs "ergens" vandaan moet komen. Is bij onze C1 ook zo. Al zit je daarbij dan weer niet op de bok; het karretje rijdt ook best lekker en comfortabel voor zo'n kleintje. Redelijk stug geveerd maar zeker geen "hobbelpaard". Maar in het interieur zie je bij de C1 ook veel "broodtrommelplastic" en metalen panelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe