Ga naar inhoud

Hangende kleppen


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

Na , vanwege mijn gebroken been, de Fabia (1.4) noodgedwongen ca. 1,5 maand buiten stil had gestaan,

wilde hij niet meer starten.

OK, accu denk je dan , 6 jaar oud, opladen dus.

Niks, ook na startkabels met andere auto, ook niks, wel ronddraaien, maar niet starten.

Garage erbij, verzoek om nieuwe accu, kan niets anders zijn toch?

Chef garage start de auto voor de deur gewoon na 1 minuut gewoon doorstarten.

Het lag dus niet aan de accu, maar aan "vastzittende kleppen"

Hierdoor geen compressie en dus te lage ontstekingstemperatuur van het mengsel..

Dit was nieuw voor mij, maar het was wel zo.

Niet alleen remschijven gaan roesten, na een tijdje te hebben stilgestaan, maar dus ook de klepgeleiders.

Toch maar nieuwe accu laten inzetten en af en toe met "vergeten"auto's gaan rijden.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er even vanuit Hobbel dat deze tekst ergens vandaan komt omdat jijzelf een Yeti bezit

Of ben je groot Skoda bezitter ?

Maar ik had met mijn Roomster 1,4 ( 2 jaar terug ) deze ervaring in iedergeval niet.

Had ook een 2 a 3 maanden stil gestaan en toen ik weer de buigingsgraad had met mijn knie dat ik in de wagen kon komen

heb ik deze ook geprobeert te starten

Wel starten deed hij in eerste instantie niet, maar na een halve dag aan de draden gelegen te hebben van de lader was één keer omhalen van de sleutel weer genoeg om het beestje onder de kap tot leven te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er even vanuit Hobbel dat deze tekst ergens vandaan komt omdat jijzelf een Yeti bezit

Of ben je groot Skoda bezitter ?

Nee, deze tekst is actueel en uit eigen ervaring, om je laatste vraag te beantwoorden , 2 Skoda's zijn gewoon 1 noodzaak, geld verdienen, voor het levensonderhoud.

Maar ik had met mijn Roomster 1,4 ( 2 jaar terug ) deze ervaring in iedergeval niet.

Had ook een 2 a 3 maanden stil gestaan en toen ik weer de buigingsgraad had met mijn knie dat ik in de wagen kon komen

heb ik deze ook geprobeert te starten

Wel starten deed hij in eerste instantie niet, maar na een halve dag aan de draden gelegen te hebben van de lader was één keer omhalen van de sleutel weer genoeg om het beestje onder de kap tot leven te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een Ford Ka die op LPG reed had ik vaker last van vastzittende kleppen maar dan moest ik terug naar de garage om er weer een viercilinder van te maken. Dat lag m.i. aan de hogere verbrandingstemperatuur van LPG tov benzine en niet aan het stilstaan.

Hopelijk heb je geen schade aan de kleppen of omringende onderdelen opgelopen met dat "gewoon ff doorstarten"..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij loopt nu weer als een zonnetje, maar er blijft wel iets knagen, stel dat 1 of meer inlaatkleppen niet goed sluiten of hebben gesloten, wat zijn dan de consequenties ?

Misschien toch maar weer over op gelode brandstof in een auto, die weinig rijdt en veel stilstaat (buiten)

Voorlopig houdt ik het daarmaar op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe