Ga naar inhoud

Levertijd van mijn Skoda :-(


atomic82
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag contact gehad met de dealer.

Auto door de leasemaatschappij op midden november besteld. Volgens de dealer gaat de zwarte Skoda Octavia 1.2. DSG EBL met;

- sunset ramen

- volwaardig reservewiel

- stoelverwarming

- schuif/kanteldak

- bluetooth carkit

- MDI

nu in week 13 in productie. Reken daarbij 3 weken voor het transport en afleveren, krijg ik midden april 2012 de auto.

Ik wist dat DSG langer zou gaan duren dan handgeschakelde Octavia's, maar zo lang? Gelukkig is het aftellen nu begonnen..

Ben erg benieuwd hoe deze auto rijd, want het proefrijden is inmiddels alweer een tijd geleden!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had mijn O2 in de eerste week van juli besteld, zou eind oktober geleverd moeten worden, en ik kreeg 'm uiteindelijk in de eerste week van januari geleverd... dus ja, het kan altijd erger! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hey Atomic82,

levering nog steeds volgens plan van begin deze maand? Ik heb de Octavia combi met DSG begin november via de lease maatschappij laten bestellen, wordt "als het goed is" deze week/volgende week gebouwd en verwacht deze dan ook in april. Misschien staan onze auto's op dezelfde trailer :D

Cheers,

Jelz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vaker zo dat de wagons de weg blokkeren dan andersom. Van de week stond er een lege klaar om het algemene Prorail spoor op te gaan, heeft zeker 30-40 minuten moeten wachten. Zelfs Brinks gaf het op, dus gok dat Daily France of de Wok nu geen wisselgeld meer heeft.... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan te bedenken dat over deze verbinding ooit D-treinen reden over Rhenen, Kesteren, Nijmegen, Kleef met doorgaande wagons tot diep Europa in. Helaas heeft de Rhenense spoorbrug de Duitse inval wel overleefd, maar het terugtrekken van de Duitsers niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist contact gehad met de dealer over de laatste stand (want deze heeft behoorlijk gewisseld in de laatste weken). M'n Octavia wordt eind deze week gebouwd en begin april mag ik er in rijden :drive1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn Octavia is er! Het heeft 5 maanden mogen duren en afgelopen vrijdag heb ik in mogen stappen. Heerlijke auto om te rijden. Na al die maanden sinds de proefrit ging ik dan toch wel eens twijfelen of de 1.2 TSI voldoende zou zijn. Dan lees ik ervaringen van anderen en verdwijnen de zorgen wel weer, maar toch.. je wilt het zelf weer ervaren. Ik kan er nu weer alleen maar positief over zijn. Vooral met de DSG die bijna het gevoel geeft dat je bij accelereren in een enkele versnelling doorgaat. Ik heb het gaspedaal nog niet hard ingetrapt, want hey.. er staat net 100km op de teller ;-) Ik heb al wel het gevoel dat de Octavia met de 1.2 sneller wegtrekt dan mijn vorige twee auto's met beide een 1.6 met meer vermogen (115pk Opel Astra en 135pk Kia Sportage). Allebei hadden ze dan ook minder koppel en pas bij hogere toeren beschikbaar. Hoe de 1.2 TSI DSG omgaat met het plots acceleren vanaf bijvoorbeeld 80 p/u weet ik nog niet, maar ik ben blij met de keuze voor de 1.2.

Ik ben ook zo blij met de DSG. Een genot zo soepel als het gaat. Over de rest van de Octavia kan ik ook alleen maar goede dingen zeggen. Zitcomfort, Amundsen navigatie, ruimte, afwerking, dashboard, mogelijkheden voor instellingen van stoel, dashboard, etc, het is allemaal helemaal goed.

Voor de volledigheid; dit is de auto:

Octavia 1.2 TSI 77kW Ambition Businessline combi DSG in kleur Lava blue metallic

Opties:

Trekhaak

Sunset - Extra donker getinte achterportierramen en achterruit

16'' lichtmetalen velgen "Crateris"

Volwaardig reservewiel

Elektrische raambediening achter

Connect pakket (bluetooth, mdi, etc met multifunctioneel stuurwiel)

Audio Pack Plus

Hier een eerste foto (wachten op mooi weer voor betere foto's....)

Jelz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk!

Na ook minimaal 5 maanden wachten is dan toch het voorzichtige aftellen begonnen....

De octavia EBL 1.2 tsi dsg is 4 april afgeleverd bij de dealer. Op 19 april mag ik me de trotse berijder gaan noemen en dankzij o.a. De post o.a. Jelz en andere skodarijders zijn de verwachtingen hooggespannen!

Zal alvast maar de handleiding van de Columbus downloaden en uit mijn hoofd gaan leren...

G.j.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht,....onze Yeti was uitgeteld eind maart, maar helaas een telefoontje naar de dealer leverde een teleurstelling op! Half mei op z'n vroegst... en dit vanwege het panoramisch dak (auto besteld laatste dag van januari) . Nou ja, ik rijd nog steeds graag in mijn 12 jaar oude Sharan 1.9 TDII met ondertussen +294.000 km op de teller. Vrouw en kinderen zijn NOG ongeduldiger. Ben blij dat atomic82 zijn bolide al heeft. Gefeliciteerd en veel rijplezier!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe