Ga naar inhoud

schurende rem


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

nou zo kan ie wel weer.......kappen :lol:

Waarom Pim, gaat de goede kant op zo !!

Nog ff en dan besteld hij die CC hendel ook en heeft hij ook voor jou ontzag als je hem hebt ingebouwd en hebt ingeleerd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel inmiddels al een beetje achterhaald, volgens mij komt dat wel vaker voor. Roest op de schijven na 1 of meerdere dagen stil staan na een regenbui bijv. (goed te zien bij een dealer waar wat wagens buiten staan) Ook kan er weleens rommel (vuil, zand) op de schijf komen. Even flink remmen zal de schijven schoon poetsen. Je moet dan natuurlijk wel zeker weten dat er niet een half pak zout tegen je remschijf aan ligt...

Ook ik kreeg 2 weken terug de volle laag (A27/A28), leek wel alsof ze M&M aan het strooien waren. Dat zou wat echt super grof, kwam al gedurende meerdere kilometers opspringende balletjes op de weg tegen. Leek wel grote hagel. Pas toen ik opeens die wagen voor me zag en de ballen om de oren vlogen wist ik waar het vandaan kwam. Je kon er niet omheen, dus heb helaas ook de volle lading gehad. Lijk er geen schade aan overgehouden te hebben (ook niet aan de rem).

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens naar je remschijven (bij lichtmetalen velgen vaak goed te zien) als de auto een paar dagen stilstaat, dan zie je al een zweem van roest er op komen. Toch is die roest meestal na de eerste keer remmen wel weg.

Wordt pekel niet vermengd met zand?

Het lijk mij eerder dat daar iets van tussen de remblokken en de schijf is gekomen, er zou nu best wel eens een groefje in de remschijf kunnen zitten. Kan geen kwaad overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een keer flink in de ho-ijzers en dan is het opgelost. Waarschijnlijk rijd je erg anticiperend en rem je heel gedoseerd en behouden. Gewoon een keer met een gangetje van 50 (zonder verkeer achter je natuurlijk) een keer flink remmen en dan is het weg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn gok: na de laatste keer remmen bij thuiskomst en motor afzetten blijft de remvoering tegen de schijf zitten. Bij opnieuw rijden moet ie weer een beetje losgewerkt worden door rijden+remmen. Er zit daar misschien ergens wat scheef, of verbogen waardoor er minder speling voor de voering is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel kees wat jij omschrijt zou inhouden dat de zuigers in de remklauw niet voldoende terug komen

Dit komt door vervuiling van remstof op de remzuiger (s)

En is een kwestie van remklauw losnemen blokken eruit en rempedaal een stukje indrukken dan zuigers schoonmaken dan zuigers weer voorzichtig terugduwen en de blokken er weer in en klauw monteren en dan uiteraard wiel er weer op

Voor Menno en meerdere mensen houdt het in dat ze een ritje garage moeten doen of wachten tot de servicebeurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan menno hoeft niet.

Maar dan praat ik vanuit mijn motorfiets verleden.

Daar had ik het ook wel eens dat de zuigers van de voorremklauwen niet terug kwamen en moest ik bovenstaand uitvoeren

Maar dan had je ook wel eens een aanlopend effect en dan was het na een 10 minuten rijden weer weg

Maarwil niet zeggen dat het dit is bij jou, kan uiteraard ok wat anders zijn

Maar zorg ervoor dat ze de zuigers wel eerst reinigen en dan pas terugduwen, doe je dit met vuil erop dan kan dit krassen veroorzaken in de keerringen met als gevolg dat er remvloeistof kan gaan lekken door die beschadigingen van het krassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel dan hou ik het lekker op roestaanslag op de schijven

Is de laatste tijd redelijk vochtig weer en die roest slaat rustig in een nacht op die schijven hoor !

Merk hetzelf ook de laatste tijd dat als ik aan eind van straat s'morgens moet remmen dat ik dan een geschraap hoor

Maar zodra ik 5 minuten heb gereden en meerdere malen heb geremd dat het geluid weer is verdwenen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe