Ga naar inhoud

Remmen Panne O2


coldstein
 Delen

Aanbevolen berichten

Vanmorgen belde het vrouwtje in paniek dat de remmen niets deden en dat ze maar net tot stilstand gekomen is op de rijweg. Druk verkeerspunt.:(

Ik heb onmiddellijk Skoda assistance gebeld en werd doorverbonden met de VAB pechdienst.

"Wegens het koude weer... lange wachttijden...Al onze medewerkers zijn in gesprek...":huh:

Ik heb dan maar de dealer gebeld die direct vertrokken is en onze wagen heeft gedepaneerd.

De oudste zoon werd verwittigd en die is dan met de Fiesta naar daar gereden (3km van thuis) zodat de vrouw verder kon rijden en hij bij de Skoda kon blijven.

Na een goed half uur waren ze al daar (+-12km van de garage)

Volgens mijn echtgenote was het net alsof het rempedaal vast zat en er kwamen vonkjes uit een stekkertje achter het pedaal.

De garagist zei dat het miscchien een steenmarter geweest is die de leiding heeft door gebeten maar de wagen staat in de garage dus lijk tmij niet het geval.

Later update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht dat de bekrachtiging is weggevallen? Dan moet je inderdaad wel wat harder trappen, maar gelukkig krijg je vanzelf hulp bij een stijgende adrenalinespiegel..! ;)

Volgens mijn vrouwke was het alsof het pedaal geblokkeerd was maar volgens de garagist was het de bekrachtiging. We zullen zien.

Voorlopig is het nog wachten op een telefoontje van de garage.

Mijn voruw is door rood moeten rijden en uiteindelijk met motor- en handrem tot stilstand gekomen op een fietspad.

Er waren drie fietsers die tegen de auto schopten omdat die op het fietspad stond.

Het was haar ochtend wel en qua adrenalinestoot zal het wel tellen denk ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo,

Gisteravond om kwart voor zes was de auto klaar.

Het was een onderdrukleidinkje dat gesprongen was.

€68 kostte de reparatie.

Dat is een kleintje in vergelijking met wat de gevolgen

van een ongeval hadden kunnen zijn.

Ze heeft echt geluk gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou zeg, dat dat zomaar kan gebeuren is toch wel een griezelige gedachte

Eigenlijk wel ja. Een mens staat er niet bij stil als hij 's ochtends in de auto stapt .

Vergeten te vermelden hierboven:

De afsleepkosten waren €0 door het SKODA-mobiliteitsplan.:notworthy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

om alle misverstanden uit de wereld te helpen: zonder onderdruk kun je net zo hard remmen als normaal. Je moet echter wel een stuk harder op het pedaal trappen!

Het is net als sturen zonder stuurbekrachtiging.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen heb je het risico dat een minder ervaren bestuurder (m/v) dat niet weet en denkt "hij doet het niet". Dat an sich levert al levensgevaarlijke situaties op. De les van vandaag? Gewoon doorstampen op dat pedaal! ;)

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen heb je het risico dat een minder ervaren bestuurder (m/v) dat niet weet en denkt "hij doet het niet". Dat an sich levert al levensgevaarlijke situaties op. De les van vandaag? Gewoon doorstampen op dat pedaal! ;)

Mijn vrouwke kreeg het pedaal alleszins niet naar beneden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe