Ga naar inhoud

coldstein

Members
  • Aantal items

    34
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over coldstein

  • Verjaardag 04/10/1968

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Diest
  • Beroep
    Militair
  • Interesses
    MTB
    Lopen
    Zonne-energie

Auto

  • Merk
    SKODA
  • Type
    OCTAVIA II AMBIENTE
  • Kleur
    GRAPHITE GREY
  • Bouwjaar
    2006
  • Eigenaar sinds
    2006
  • Kilometerstand
    154000
  • Opties
    AUTOMATISCHE AIRCO
    COMMING LEAVING HOME
    AUTOMATISCHE BINNENSPIEGEL
  • Accessoires
    AFNEEMBARE TREKHAAK
  • Radio- / Navigatiesysteem
    STREAM

coldstein's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputatie

  1. Als ik bel voor een afspraak wordt mij telkens gevraagd of ik wil verder gaan met de longlifecyclus of niet. Als je het onderhoudsboekje bekijkt wordt beschreven welk onderhoudsinterval er geldt per type motor.
  2. Ik woon in Schaffen (HEZE tegen Zelem en Meldert). Ik ben trouwens afkomstig van Schulen! Haesen is maar een goede 8 km van thuis en wij zijn niet zo'n onderhandelaars Mijn ouders en nonkel gaan ook bij Haesen en zijn zeer tevreden over de service. Niet echt heel onbelangrijk. Ik ken ook niemand die een auto heeft van bij Peussens (toch al vlug 20-25km van thuis). Misschien dat we de volgende keer wel wat meer prijzen gaan vragen om te vergelijken. Uiteindelijk kan je nog op onderhoud gaan waar je wil. Heb jij geen longlife cyclus? Dan moet je maar om de 30.000 km op onderhoud. Wij doen dat en zijn daar zeer tevreden mee. Een 30.000 km kost dan +-€235. Extra's kosten natuurlijk meer. Neen dat bestaat niet. Ik heb in de tijd eens gevraagd bij d'Ieteren, maar de Skodaboy daar zei dat je dat bij de dealer kan opvragen. Uit ervaring weet ik dat de BE prijzen alleszins een stuk lager liggen dan die uit de NL brochure.
  3. Een onderhoud kost bij onze garage (Haesen Herk-de-Stad) ongeveer €235. Dat is zonder extra's zoals ruitenwissers... Haesen belt altijd eerst om te vragen of ze die extra's mogen uitvoeren. Ruitenwissers worden in principe niet automatisch vervangen, doen ze dat toch dan kan je reclameren. 30.000 km lijkt mij sowieso uiterst vroeg om ze te vervangen. Onze gaan +- 80.000 mee. Ze zijn trouwens goedkoper in onze garage dan bijv bij AUTO5. ( €43 voor de voorste en achterste samen en €63 bij A5 voor enkel de voorste) Bij A5 zitten ze dan wel in een originele BOSCH verpakking en in de garage in een wit doosje. Maar het is allebei zeker BOSCH.
  4. Voor mij persoonlijk is er eerst en vooral het "Point of no return". Dat is het moment vanaf wanneer de inruilwaarde niet meer voldoende is om een nieuwe wagen te kopen als het niet nodig is. Spijtig genoeg ligt dit punt bij een Skoda dus tamelijk vroeg. De inruilwaarde is nu eenmaal belachelijk laag omdat Skoda nog altijd niet echt vertrouwd wordt door het grote publiek. Vanaf dat PONR is het voor mij rijden tot hij door elkaar zakt, tenzij de kosten echt te hoog zijn. Je moet ook denken dat wanneer je met je nieuwe wagen de garage uitrijdt je in principe al direct de btw kwijt bent. Dus de restwaarde is dan al een stuk minder (theoretisch gezien natuurlijk). Mijn schoonvader heeft een Vento van 20 jaar oud en hij doet nog elk jaar voor 800-1000 euro kosten omdat je voor 1000 euro per jaar geen nieuwe wagen kan kopen. Ik ben een beetje hetzelfde van plan met onze skoda maar ik denk maximum 12 jaar en geen 20. Misschien geef ik hem binnen drie jaar aan de oudste zoon als die moet beginnen te werken......
  5. In België wordt iets soortgelijks nu aangeboden door de dieven van Electrabel. Op hun website schrijven ze: Waarom moet dit online met veel te duur gadget? Ik heb een energiemeter van de ALDI (€9,95) en dat werkt perfect. Wel niet online natuurlijk maar:" Who cares?"... Dat werkt dus niet met elektronische toestellen en bijna alle toestellen zijn sinds een jaar of tien elektronisch. Erger nog: als de stroom even uitgeschakeld is zijn vaak ook de ingestelde parameters van zo'n toestel gereset. Wij hebben een vermarmer met elektronische bediening. Als we de stekker uittrekken is de gevraagde T° gereset. Dit kan je dus niet van op afstand terug instellen. Wart is het nut dan nog van zo'n Smart energy box? Gaat dus enkel met niet elektronische toestellen dus veelal oudere en daarom minder zuinige toestellen. Ja als ze inbreken om bij ons thuis hun was te komen doen of wat? Kortom, als je echt enrgie wil besparen moet je vooral die energie rationeel gaan gebruiken. Toestellen die aan vervanging toe zijn vervangen door de zuinigere modellen. Dat bespaart echt!
  6. Ik vrees dat je niet kan kiezen of je een slimme meter wil of niet. Hier in Vlaanderen toch niet alleszins. Vergeet niet dat het de hoofdbedoeling is om je elektriciteitsverkeer te controleren om distributiekosten te kunnen aanrekenen. Dus mensen met zonnepanelen zullen betalen voor het transport van van hun opgewekte energie, naar bijv de buren, en voor het transport, naar je eigen huis, van de verbruikte energie als er geen elek opgewekt wordt door de zonnepanelen. 's Nachts bijv. Ik heb hier toch mijn bedenkingen bij hoor. Eer je met dit systeem van €299 voor €299 elek bespaart ben je al een aantal jaren verder volgens mij. Ik vind ook nergens op hun site hoeveel het systeem zelf verbruikt. Je moet er nog eens rekening mee houden dat er een PC moet aanstaan om je gegevens te verwerken en draadloos dataverkeer verbruikt toch wel wat strrom hoor... Neen doe mij dan maar een verbruiksmetertje van de Aldi van €9,99 of een energiemeter van de Gemeente die je gratis twee weken mag lenen.
  7. Dat zuigt wel ja. Hopelijk krijg je het weggewerkt met een beetje wax.
  8. Goed gewerkt mannen! De oude lay-out was al fris tov andere fora waar ik actief ben maar nu is het verschil nog groter.
  9. coldstein

    Verbruik e.d.

    Ik kan verkeerd zijn maar dat is volgens mij een meervervbruik van de volle 0,00763% of met eenzelfde liter rijd je dus 100m verder op 13km? Is dat dan eigenlijk niet verwaarloosbaar? Volgens mij als je een paar rode lichten extra hebt tov van je vorige tankbeurt zit je er al aan.
  10. In de O2 moeten H7 volgens mij. Haal je oude er uit en bekijk het even.
  11. Maar voor die ene keer dat het handig is... Geef mij dan toch maar mijn vrouwtje met gewone voeten hoor.
  12. Mijn vrouwke kreeg het pedaal alleszins niet naar beneden.
  13. Eigenlijk wel ja. Een mens staat er niet bij stil als hij 's ochtends in de auto stapt . Vergeten te vermelden hierboven: De afsleepkosten waren €0 door het SKODA-mobiliteitsplan.:notworthy:
  14. Zo, Gisteravond om kwart voor zes was de auto klaar. Het was een onderdrukleidinkje dat gesprongen was. €68 kostte de reparatie. Dat is een kleintje in vergelijking met wat de gevolgen van een ongeval hadden kunnen zijn. Ze heeft echt geluk gehad.
  15. Volgens mijn vrouwke was het alsof het pedaal geblokkeerd was maar volgens de garagist was het de bekrachtiging. We zullen zien. Voorlopig is het nog wachten op een telefoontje van de garage. Mijn voruw is door rood moeten rijden en uiteindelijk met motor- en handrem tot stilstand gekomen op een fietspad. Er waren drie fietsers die tegen de auto schopten omdat die op het fietspad stond. Het was haar ochtend wel en qua adrenalinestoot zal het wel tellen denk ik zo.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe