Ga naar inhoud

De eend van 20 miljoen!


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Waanzinnig, de eend van 20 miljoen!

http://www.keuringsdienst.nl/page/61062/nl

Hoe de KVW het welbekende griepmiddeltje met de onuitspreekbare naam onderzocht. Wat een kolder en quatsch. Echt, deze onzinproducten moesten eens flink aan de kaak gesteld worden!

Oscillococcinum is een homeopaties middel tegen Griep. Het is een een oplossing van eendenlever en eendenhart, de oplossing van e 10 tot de macht -400, waarbij, let wel, een oplossing van 10 tot de macht -12 1 druppel op 25 olympische zwembaden is, 10 tot de macht -24 een oplossing is waarbij je een 60% kans hebt dat er nog 1 molecuul van de werkzame stof in zit en 10 tot de macht -80 gelijk staat aan een verdunning van 1 molecuul op het gehele universum.

Dus de verdunning die gebruikt wordt voor dit middel is dat er nog 1 molecuul van het eendextract zit op 10 tot de macht 320 maal alle moleculen in het hele universum

Zou met zo een verdunning het voor een strikte homeopatische vegetarier het dan nog okay zijn om het middel te gebruiken? Zijn er vegetariers die homeopatie aanhangen maar dit middel niet gebruiken omdat het op eendenlever en eendenhart gebaseerd is?

Maken we even een gedachten experiment,

We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.

We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10 tot de macht -400

Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.

Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.

En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?

Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering

Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.

En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.

Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10 tot de macht -400

Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen

Verder blijf ik het verbazingwekkend vinden mensen meer waarde hechten aan ongefundeerde beloftes dan aan objectiviteit en rede. Dat als je de casus maakt voor objectiviteit en rede je daar op aangevallen wordt, zonder argumenten te kunnen aandragen, en dat men een mooi verhaal denkt te hebben met homeopatie, maar als je in dat verhaal op zwaarwegende ongerijmdheden wijst daar zo gemakkelijk overheen gestapt wordt.

Het verhaal snijdt geen hout, je kan onmogelijk de werkzame stof al werkzame stof aanwijzen omdat je altijd veel meer zaken oneindig verdunt.

2. Omdat de verdunningen oneindig zijn, kan je nooit objectief aan kwaliteitscontrole doen. Je zou je productiemethode moeten testen, of je het geheugen daadwerkelijk reset tijdens de bereiding, dus maak je het met en zonder resetten, 10 keer schudden of 100 keer schudden en moet je kijken of dat effect heeft. Ik bedoel maar, hoe doe je kwaliteitscontrole in een fabriek van homeopatische middelen. Hoe wil je vaststellen of de verdunning daadwerkelijk 10 tot de macht -400 is, of 10 tot de macht -500 of 10 tot de macht -50.

Dat valt allemaal niet te meten omdat er geen enkel molecuul van de werkstof in zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk aandacht voor de nephandel in de schokschuddende, oneindig verdunde, zogenaamde preparaten.

Ook wel homeopatie genoemd, die gladjakkers verdunnen ook zogenaamd van alles en nog wat (maar die moeite nemen ze echt niet ! )

Alles mag, wat mij betreft, maar probeer met deze nephandel (kwakzalverij) niet in het reguliere vergoedingenstelsel binnen te dringen.

Daar betaal ik onvrijwillig (gedwongen) voor, er is trouwens inmiddels geen enkele verzekeringsmaatschappij meer , waar de homeopathie NIET in zit, er id geen ontkomen aan.

Als iemand die nephandel toch perse wil, dan gaat hij (of zij) maar op eigen kosten naar de "natuurarts, antroposoof, iriscopist, homeopaat, handoplegger, acupuncturist, etc."

Tip : vaak zijn deze obscure handelingen, gewoon bij een "reguliere BIG geregistreerde huisarts " ondergebracht.

Van twee financiële walletjes eten, heet dat.

Voor de volledige lijst van de nephandel, zie

De vereniging tegen de kwakzlverij. (voorzitter Cees Renckens)

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobbel, volledig uit mijn hart gegrepen uiteraard, maar het gaat nog veel verder. Men dringt ook met dit soort kwak gedoe door tot in instanties als universiteiten, ziekenhuizen, omroepen. E

Echt niet te geloven. De voorzitter (overigens net afgetreden en opgevolgd door een dame), schrijft vertegenwoordigers van deze instanties aan, die zich slechts zelden verwaardigen te antwoorden. De strekking van zo'n antwoord is dan meestal "het kan toch geen kwaad". Tevens wordt jaarlijks de zgn Mr Kackadoris prijs uitgereikt voor de instantie die zich het meest kwak bevorderend heeft getoond. Er is nooit iemand om de prijs in ontvangst te nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, je kan je heel druk maken over dit soort bedriegers, en dat is ook volledig terecht. Maar zijn de volksstammen die altijd maar weer klaar staan om zich te laten bedriegen dat wel waard? Veel van dit bedrog is zo overduidelijk... En heb je de moeite genomen om 1 bedrieger "te ontmaskeren", dan rennen die volksstammen uit zichzelf en volledig vrijwillig - als zit er een soort magnetisme in hen zelf - in de armen van die 999 andere bedriegers.

Aangaande gezondheid bedrieg ik altijd gewoon mezelf. Ik probeer mezelf nog steeds wijs te maken dat ik niet naar de sportschool hoef, en ik geloof het ook nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel druk maak ik me er over dat dergelijke praktijken worden toegestaan en zelfs gesteund door allerlei (overheids)instanties.

en zelfs binnen medische bolwerken, waar men de term evidence based medicine niet altijd even nauw neemt. Dit kan blijkbaar zelfs resulteren in proefschriften waarin op niets gebaseerde prietpraat wordt gedebiteerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe