Ga naar inhoud

Vandaag bestelling geplaatst (24-12-2011) ;-)


SergeH
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn Skoda Octavia Combi word 5 jaar en hij heeft zichzelf bewezen in betrouwbaarheid en mag van mij op welverdiende rust. Dus ik heb besteld, een :

Skoda Superb Combi Elegance

CRTDI 2.0L 103kw - 140pk DPF.

De standaard uitrusting zal wel bekend zijn bij de skoda liefhebbers de extra's die ik erbij heb genomen zijn :

* Kleur : Magnetic Brown Onyx

* Binnenbekleding : Leder Glamour Onyx

* Pack Elegance Columbus - Dit pack omvat :

- Tapijten

- Buiten- en achteruitkijkspiegels met automatische Dimfunctie

- Verwarmde voor- en achterzetels

- Manueel bediend zonnescherm aan de zijruiten

- Navigatiesysteem Columbus

- Parking Assistance System

- Bluetooth & Multifunctioneel stuur (Radio + Tel)

* Trekhaak : Afneembare trekhaak

* Achterklep : Elektrische opening van de achterklep

* Keyless : Keyless Entry Start & Exit System : KESSY

* Lichtmetalen velgen 17" Trifid

* Panoramisch open dak

* Verduisterde ruiten achteraan

* Verwarmde voorruit

* Verwarmde ruitensproeiers

* Geventileerde voorzetels

Nu wachten tot begin mei ;-)

Groetjes en prettige feesten !!!! (foto's zullen dus maar voor mei zijn) ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:notworthy: Dat is nog eens luxe! :wub2:

Ik zei toch dat een volgende M&G in de buurt van België gehouden moet worden :lol:

Als ik (als Hollander) vragen mag; wat mag zo'n wagen (ongeveer) kosten? Er zit nogal wat in zeg, mag vast ook wat kosten. En bij welke Dealer heb je deze besteld? Handig voor mensen die ook op zoek zijn naar een Skoda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo PC-Freak,

eerst en vooral een prettig kerstfeest gewenst.

Tuurlijk mag jij weten wat mijn wagen kost.

Nieuwprijs zonder Korting : 42.129,99€

met korting van Skoda & Dealerkorting komt hij op : 35.120,00€

Dan nog de overname van mijn 5 jaar oude Octavia komt hij op :

27.120,00€

Dus ik denk dat ik Kwaliteit en prijs verhouden een goede koop heb gedaan ;-)

PS : ik moet wel zeggen dat dit mijn 3de Skoda op 5jaar tijd is dat ik bij deze dealer koop. Ik heb een Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG en mijn vrouw heeft een Skoda Fabia Combi 1.4 TDI.

aangepast door Szarkan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed zaken gedaan! ;) Nette bak!!

Gezien de prijs kwaliteit verhouding zal geen ander merk in de buurt komen!

Maar "Skoda & Dealerkorting"? Ik ken alleen de dealer korting.... wist niet dat Skoda zelf ook kortingen geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die korting van Skoda & Invoerder zijn de zo gezegde kortingen die je krijgt zoals nu bv op het navigatiesysteem, panoramisch dak, gratis metaalkleur enz... en dan heb je nog de korting die je van uw dealer/garage krijgt hé.

In mijn geval is de korting van invoerder en skoda : 3.090,00 Euro

en de korting van de dealer is :

3.919,99 Euro. (Daar zit dan nog niet inbegrepen wat je eventueel gratis krijgt, zoals bv een Hondenren of een beschermingsrubber voor in de koffer...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, ik snap hem.

Jij ziet de aanbiedingen/voordeelpakketten als korting van Skoda/importeur.

Bijv. zoals bij mijn bestelde auto heb ik het connect pakket (aanbieding) van € 100 maar heeft een waarde van € 600

Aangezien de aanbiedingen/voordeelpakketten in de nieuwprijs (en in de cataloguswaarde op kentekenbewijs) verwerkt zijn, zie ik dit niet als extra korting, maar als algemeen meevaller op dat moment.

Dit omdat deze voordelen niet verwerkt worden in de catalogusprijs waardoor je catalogus prijs dus ook gewoon lager is. In mijn geval in mijn catalogusprijs € 29.950 en niet € 30.550 (wanneer je de optie's uit het connect pakket los aanvinkt)

De dealer korting zie ik inderdaad ook als extra korting, deze korting zal ook niets met de cataloguswaarde doen.

correct me if i am wrong. :huh:

Ach ja.... wat maakt het ook uit.... Je hebt dadelijk een prachtige wagen! :wink_smilie: waar je hoogstwaarschijnlijk veel plezier aan zult beleven B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Robbie,

Zo noemen ze de kortingen bij de dealer. Maar zoals je misschien zal weten start in januari het autosalon dus nu noemen ze het eigen Salon Kortingen. Zoals bv het navigatiesysteem Columbus koste me nu 700 ipv 3.280,00 en bv het metaalkleur is gratis ipv 510 Euro en het panoramische dak was ook maar de helft van de prijs). Dat zien ze als een korting van Skoda/Invoerder hier in Belgie. Dit staat idd los van wat de dealer nog extra als korting geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik heen?

Ik kan niet naar Duitsland

Ik kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng

Waar kan ik heen?

Ik kan niet naar Chili

Ik kan niet naar Chili, daar doen ze zo eng

'k Wil niet wonen in Koeweit, want Koeweit dat is me te heet

En wat Amerika betreft, dat land bestaat niet echt

Waar kan ik heen?

Ik wil niet naar Noord-Ierland

Niet naar Noord-Ierland, daar gaat alles stuk

Waar kan ik heen?

Ik kan niet naar China

Ik wil niet naar China, dat is me te druk

'k Wil niet wonen in Schotland, want Schotland daar is 't me te nat

En de USSR, dat gaat me net te ver

Is er leven op pluto?

Kun je dansen op de maan?

Is er een plaats tussen de sterren, waar ik heen kan gaan

Is er leven op pluto?

Kun je dansen op de maan?

Is er een plaats tussen de sterren, waar ik heen kan gaan

Waar kan ik heen?

Ik kan niet naar Cuba

Ik wil niet naar Cuba, dat is me te zoet

Waar kan ik heen?

Ik kan niet naar Polen

Ik wil niet naar Polen, daar gaat het te goed

Ik wil niet wonen in Lapland, want Lapland dat is me te koud

En ik wil weg uit Nederland, want hier krijg ik het benauwd.

Is er leven op Pluto?

Kun je dansen op de maan?

Is er een plaats tussen de sterren, waar ik heen kan gaan?

Is er leven op Pluto?

Kun je dansen op de maan?

Is er een plaats tussen de sterren, waar ik heen kan gaan?

Ik heb getwijfeld over Belgie?

Omdat iedereen daar lacht

Ik heb getwijfeld over Belgie?

Want dat taaltje is zo zacht

Ik stond zelfs in dubio,

Maar ik nam geen enkel risico

Ik heb getwijfeld over Belgie?

Ik stond zelfs in dubio,

Maar ik nam geen enkel risico

Ik heb getwijfeld over belgie?

Belgie?, Belgie?, Belgie?, Bel-gi-e?

Is er leven op Pluto?

Kun je dansen op de maan?

Is er plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan?

Is er leven op Pluto?

Kun je dansen op de maan?

Is er plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan?

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het zeker niet verplaatsten. Vanaf 1 maart zou de belasting op inverkeerstelling hier in België ook veranderen. Nu wordt die berekend op de Fiscale PK of op de kW. Vanaf 1 maart 2012 wordt een wagen voor het in verkeer te brengen berekend op de co2 uitstoot. Dus in mijn geval zou ik voor 1 maart 2012 - 867 Euro moeten betalen en met de nieuwe belasting op co2 479 Euro(in mijn geval heeft de Skoda Superb Combi EURO5 Norm en co2 uitstoot van 158gr)

Simulatie voor de vergroening van de BIV in België vind je hier : https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieBiv.html;jsessionid=7eb30f330c3300ad1e8e2069d0f2

De jaarlijkse rijtaks is voor een auto van 11 Fiscale Pk 385,84 Euro.

Hier vind je de tarieven voor de jaarlijkse rijtaks in België : http://belastingen.vlaanderen.be/nlapps/data/docattachments/Verkeer_info_personenwagens_14072011%281%29.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 1 maart 2012 wordt een wagen voor het in verkeer te brengen berekend op de co2 uitstoot. Dus in mijn geval zou ik voor 1 maart 2012 - 867 Euro moeten betalen en met de nieuwe belasting op co2 479 Euro(in mijn geval heeft de Skoda Superb Combi EURO5 Norm en co2 uitstoot van 158gr)

en

De jaarlijkse rijtaks is voor een auto van 11 Fiscale Pk 385,84 Euro.

Hier vind je de tarieven voor de jaarlijkse rijtaks in België : http://belastingen.vlaanderen.be/nlapps/data/docattachments/Verkeer_info_personenwagens_14072011%281%29.pdf

In Belgie kunnen ze dus ook wat van? Auto-eigenaren en berijders uitmelken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BIV is éénmalig te betalen bij aankoop hé. Maar het toppunt is dat je als je een tweedehands of derdehands of vierdehands :-) ook terug BIV moet betalen. ;-) Terwijl de eerste eigenaar het al eens betaald heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BIV is dan ok Belasting Inschrijving Voertuig he. Als de wagen verandert van eigenaar dient deze die opnieuw in te schrijven in het register op zijn naam (niet vergeten van de registratie op uw naam te laten schrappen).

Zo vangen ze telkens wat centen bij het verkopen van een wagen (als ge uw auto particulier verkoopt dient er geen btw betaald te worden, tenzij je uw wagen overneemt van het bedrijf).

In NL wordt de wagen gekoppeld aan 1 nummerplaat die de ganse levensduur bij de auto blijft.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe