Ga naar inhoud

Skoda.nl niet up to date voor Fabia greentech 1.2 tsi


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

Skoda.nl is nog steeds niet up to date wat betreft de Fabia greentech 1.2 tsi. In de uitrustingslijst ontbreken het start-stopsysteem, het regeneratief remsysteem. In de optielijst staat doodleuk ASR + ESC voor 440 euro.

Kijk je in de prijslijst (prijslijst_Fabia.pdf) dan staat er dit:

Elke uitvoering met Greentech-motor (dus ook de tsi) beschikt als extra over:

- ASR (Anti-Slip Regeling)

- ESC (Elektronische Stabiliteits Controle) inclusief noodremassistent

- Regeneratief remsysteem

- Stop-/startsysteem (uitschakelbaar)

Verder mag ook wel eens vermeld worden dat de 77kw grotere remschijven heeft.

Is toch info die er toe doet. Ik had alleen al voor de motorprestatie 1600 euro neergeteld, en dan is het wel leuk achteraf te ontdekken dat er meer bij zit. Maar als je nou andersom voor de 63 kw bent gegaan en hebt daar ESC+ASR bij besteld, dan kan toch zijn dat je achteraf denkt "had ik dat nou eerder geweten".

Heb feedback gegeven op de site, maar dan krijg je als reactie dat ze "het meenemen bij de volgende evaluatie". Ik denk dan, "schiet op, dit is nou al maanden zo, niks niet evalueren, maar gewoon ontbrekende info toevoegen!"

Ik vind het een beetje dom van Skoda om dit soort dingen zo lang te laten sloffen. Uiteindelijk is de Fabia door dit soort pakketjes ook gewoon een aantrekkelijke auto ten opzichte van hier niet nader te genoemde concurrenten. Mag er een keer oprecht reclame worden gemaakt, wordt het weer vergeten.... jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na enig doordrammen:

Geachte heer Skoody Boo,

Zodra er een inhoudelijke reactie gegeven kan worden, neem ik opnieuw contact met u op.

Er wordt gestreefd naar een verwerkingstermijn van 15 werkdagen, maar ik zal u, indien mogelijk, eerder informeren.

Met vriendelijke groet,

>>Nou ja, zo'n naam waarbij je je een of andere schoonheid voorstelt<<

ŠKODA Klantenservice

ŠKODA Importeur Pon Mobiel

Zuiderinslag 14 | 3833 BP Leusden | P.O. Box 72 | 3800 HD Amersfoort

The Netherlands | phone: 0800 283 44 63 | fax: +31 33 461 01 45

email: info@skoda.nl | internet: www.skoda.nl

Pon Mobiel is onderdeel van Pon's Automobielhandel B.V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geachte heer Boo,

Graag wil ik bedanken voor uw feedback en suggesties met betrekking tot de informatie op onze website.

Mijn collega's van de afdeling die de website beheren hebben laten weten dat deze informatie per heden beschikbaar zou moeten zijn via onze website.

Mocht dit niet het geval zijn dan heeft dit te maken met de opbouw van onze website en kan dit verder niet aangepast worden.

Met vriendelijke groet,(weer die naam)

>> het staat er niet op, dus het lukt ze niet om die site bij te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms lopen ze ook een risico als de informatie niet klopt. Laatst had ik een vraag over een actiemodel (Yeti Alldrive). Daar krijg je een reservewiel bij. Dat zou normaliter de vervanger zijn van een bandenreparatieset. Laat nu op de website staan dat je ze allebeide krijgt! Kennlijk is bij het kopieren van de tekst de bandenreparatieset gewoon blijven staan op de accessoires. Wie echter adverteert moet het geadverteerde ook leveren..

Op mijn vraag bij Skoda/ importeur of dit wel klopte en dat ik dus zowel alsook zou krijgen werd ik domweg doorverwezen naar de dealer terwijl de importeur de reclameboodschap doet. Bij de klantenservice gaat er kennlijk geen lampje branden dat je hiermee verkeerde zaken belooft aan de klant. Alsof de dealer kan bepalen wat er door de importeur wordt aangeboden :blink: .

De dealer heeft overigens de boel handig omgedraaid toen ik daar vervolgens vroeg hoe dat zit. Die heeft bij Pon om de inlogcodes van de website gevraagd aangezien hij daar dus kennelijk voor verantwoordelijk is :D .

De tekst heeft er trouwens nog gewoon opgestaan totdat de actie voortijdig werd beëindigd omdat de modellen door de BPM te duur werden om nog in 2012 te leveren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor Skoody die heb ik wel eens gezien !!

Maar als ik hem wou meenemen moest ik er wel een auto van € 30.000 bij nemen !

Dus de stelregel in Nederland is: Niets maar dan ook Niets is gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook zonder die disclaimer geldt de door Captain Hook bedoelde redelijkheid en billijkheid. Maar de kennelijke verschrijving moet dan wel dusdanig evident zijn dat je er als gewone consument niet op had mogen vertrouwen dat het gedane aanbod correct is. Dus een videosysteem voor nul euro ga je niet redden, maar een discussie over kleinere issues wellicht wel. Alleen loop je in de praktijk tegen het probleem aan dat de dealer/ PON zegt "sorry, foutje" en je niet tegemoet komt. En ga je dan naar de rechter om je gelijk te halen? Nee, dat denk ik niet... en dus komt de adverteerder vaak toch gewoon weg met kleine foutjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch niet. Er staat altijd een disclaimer bij... En als iets te mooi is om waar te zijn, of duidelijk is dat je wel erg veel voor nop krijgt, geeft de rechter je ook geen gelijk.

Alles is naar redelijkheid en eenieder kan zich vergissen. ;)

Inderdaad, als het veel te mooi is om waar te zijn. Zelden is dat echter het geval. Als het nog geeneens zo bijzonder is waarmee je adverteert kom je er niet mee weg dat het een fout was die iedereen had moeten zien... De aanbieder moet dan overigens ook nog eens bewijzen dat iedereen dit als vergissing had moeten herkennen omdat het "onmogelijk is".

In het bijkomende geval is de meerprijs in de beleving van de klant 60,= voor een reservewiel bij een prijs van pak hem beet 30 mille en daarmee verwaarloosbaar. Ook is hier geen sprake van een technische onmogelijkheid. De kans dat de adverteerder zich dan ook kan beroepen op "oneigenlijke dwaling" er er mee juridisch mee weg komt is dan ook erg klein.

Een disclaimer of globale verwijzing naar je leveringsvoowaarden ontslaat je overigens ook niet automatisch van de verantwoordelijkheid zorgvuldig te werk te gaan. Daarvoor moet je op een website je leveringsvoorwaarden hebben staan die ook nog eens opgeslagen moeten kunnen worden door de klant.

Even los daarvan moet je je als bedrijf altijd afvragen of je je imago wilt beschadigen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe